Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Starboard 2009

• hanko

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 10:30

@tobhed 490765 wrote:

finns nu på
    http://www.star-board.com/

Tobbe,,,,Nånting säger mig att du ”förlänger” ditt Starboardkontrakt! Dom ser underbara ut som vanligt…!

Mr Dizz

• tobhed

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 10:33

Den observanta läsaren lägger kanske märke till att isonic har blivit smalare igen, den nya 86an är väldig lika förra årets 87:a…

Sen finns det en speedbräda på nästan 80-liter som tar 7,6 kvadrat, inte illa

• hanko

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 10:54

@tobhed 490771 wrote:

Den observanta läsaren lägger kanske märke till att isonic har blivit smalare igen, den nya 86an är väldig lika förra årets 87:a…

Märks att du har säljarblod i dig Tobbe…!

• ola-h

Medlem
    17 augusti, 2008 vid 13:16

Kommer byta min 101+76 mot en 86:a och mellanstora speedbrädan när 09:orna kommer. Med min hobbynivå på slalomseglingen så har jag inte kommit ut på 101:an mer än en gång. När jag väl seglar har det blåst så att 76:an han kännts roligare. Så 86:an blir nog lagom störstabräda för mig och så skall det bli riktigt spännande att testa en riktig speedbräda

• joth

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 12:50

@tobhed 490771 wrote:

Så bra då är man inte omodern med sin iS87:a :laugh:

Efter min senaste session i Habo så måste jag säga att det är den skönaste bräda jag seglat. Hoppas jag får budget och att någon vill sälja sin iS111 eller 122 -07 till mig nästa säsong. Vill knappt stå på min gamla freeride längre för den är så obekväm.

• goretex

Medlem
    30 september, 2008 vid 20:50

Finns det nån återförsäljare till Starboard i Sverige?
    Om inte vart köper ni dem ifrån isf?

• ola-h

Medlem
    30 september, 2008 vid 20:52

OnWater i Karlstad + Lund säljer dem. Jag tror att det bör finnas 09or rätt snart.

• goretex

Medlem
    30 september, 2008 vid 21:08

@Ola H. 504053 wrote:

OnWater i Karlstad + Lund säljer dem. Jag tror att det bör finnas 09or rätt snart.

Vad brukar de ligga på i pris ca. ?

Om inte din som du har till salu hade så liten volym hade jag övervägt att köpa den! Jäkligt läckra brädor!

• ola-h

Medlem
    30 september, 2008 vid 21:16

Jag tror de ligger på sådär 12-13.000, men kolla på onwater.se .

Vad väger du? 76:an är 84 liter i verkligheten och dessutom i princip lika bred i tailen som 86:an. Jag har haft den och 101:an i år och bara kört 76:an (mest med 6.6)…..special price for you….

• goretex

Medlem
    30 september, 2008 vid 21:29

Hahaha… nu drar han fram sitt bästa säljsnack! 😀

Jag väger 70 (segel 7.0 6.0 5.3 4.6) och har i många år kört på en 90 liters bräda. Vill plana lite mer och inte balansera så mycket mellan byarna… typ 100liters vore perfa har jag fått för mig. Älskar att köra på små brädor såklart men de blåser sällan bra här i Norra Sthlm…

• ola-h

Medlem
    30 september, 2008 vid 21:35

OK. Jag väger också 70, men antagligen blåser det lite mer i Örebro där jag kör. Visst får man stå och balansera ibland om det är byigt, men i stort sett tycker jag att jag flyter helt OK, på 76:an.

• kapten-k

Medlem
    1 oktober, 2008 vid 07:38

@Goretex 504071 wrote:

Hahaha… nu drar han fram sitt bästa säljsnack! 😀

Jag väger 70 (segel 7.0 6.0 5.3 4.6) och har i många år kört på en 90 liters bräda. Vill plana lite mer och inte balansera så mycket mellan byarna… typ 100liters vore perfa har jag fått för mig. Älskar att köra på små brädor såklart men de blåser sällan bra här i Norra Sthlm…

7.0 till en 100liters är inte så stort dom tar oftast 8.0 lätt.
    Jag kör 7.2 och 6.2 på en 85liters som är 78liter enligt isaf

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA