Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Starboard acid…
-
Starboard acid…
Publicerad av andrew på 16 november, 2003 vid 06:55Hm… Ni känner nog alla igen känslan av att vilja ha nya prylar till nästa sesong… Den har jag!
Ha kollat omkring en hel massa på vågisar i den lite större klassen att ha som enda brädan.
Har nog hittat min dröm: Starboard Acid 88 Wood 04. Nån som har provat 03:an eller läst nåt roligt test eller nåt?
Har annars tänkt på F2 maui project8,4 el JP freestyle wave 04. Ser ju helt underbart ut att ha padding ända fram framför masten!Proud member of the “NO WORK TEAM”
Mera vind o vågor till oss!!
andrew svarade 20 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Tror att alla de brädor du nämt testades i senaste nummret av windsurf…
/adde
-
Japp dessa brädor testades i senaste windsurf magazine och de stora testvinnarna var Fanatic Goya och Starboard Acid.
Personligen skulle jág sattsa på aciden för den är så grymt snygg!
-
Tack!
Japp dom testades och ja har lusläst hela testet…
E så grymt sugen på att köra på en acid, har varit lite av en dröm… Så det blir nog så, den e ju grym… Så om ni ser en kille åkandes på en med ett fett flin på läpparna (det gör man ju iof redan) så kan det nog va ja… (om man får ihop till den…)Proud member of the “NO WORK TEAM”
Mera vind o vågor till folket
-
Sukta, sukta, sukta… Den i juh inte ful den brädan heller…
5 stjärnor får du för att du fick igång mitt “köpa-nya-dyra-surf-saker-fort-som-fan-behov”
Höres
-
Håller med. Klart snyggaste brädan jag ägt, och den är grym att segla på.
Johan
-
Ah…
Tack för peppningen! Har inte så långt kvar tills brädan kommer att infinna sig i mitt hem!88:an e ju precis den ja vill ha, nöjd? Va e de minsta seglet du kan köra på den?
-
Supernöjd!
Lös och fin i vågorna. svänger på en femöring utan att kännas alltför rank och orolig.
aaahh… bra fråga, köpte den i mitten på oktober så jag har bara fått segla på den tre gånger i vågförhållanden.
Har använt 5.7, 5.0, 4.4. Där 4.4 verkligen inte kändes för liten, kan nog utan problem rigga 4.0. Mindre segel lämnar jag som en öppen fråga…
… nu fick du mig att börja drömma igen … vind … vind … vågor …
-
En kompis till mig som väger 70 kg kör 88:an ned till 4.2 med framgång. Det beror i och för sig att han inte gillar karaktären hos sin lilla bräda lika mycket som han gillar Aciden. Acid 88 är en bräda som är mycket lugn och fin i vattnet, och därför klarar den förvånansvärt mycket vind och chop innan den blir studsig. Sedan är det ju självklart att en så stor bräda endast för jättemänniskor är den idealiska brädan när det är bra drag och stora snabba vågor, men det är en lite annan fråga, misstänker jag.
-
jag väger 96 pannor och tyckte bräden var lugn som en filbunke trots att det blåste 15m/s side-on, hade riggat 4.4 och det gick 3-4 meters svall i Gislövshammar.
/P
-
Tack allihopa! vill ha…
SuktasuktaSuktasuktaSuktasuktaSuktasuktaSuktasuktaSuktasuktaSuktasuktaSuktasuktaSuktasuktaSuktasuktaSuktasuktaSuktasukta
Logga in för att svara.