Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard Carve 131 el 145?

• Starboard Carve 131 el 145?

Publicerad av viggo på 4 mars, 2004 vid 13:40

Hej!
    Har tänkt köpa en Starboard carve 131 el 145 som lättvindsbräda. Någon som har erfarenhet av dessa modeller, vilken ska man välja. Vill ju förstås ha så mycket tid som möjligt på vattnet utan att det blir ”klumpigt”. Kommer inte köra större än 8.5 och väger själv 90 kg. Wood eller DRAM?
    Erfarenheter, tips?

viggo svarade 21 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • nordgren

Medlem
    4 mars, 2004 vid 16:29

rent spontant skulle jag nog rekomendera 145an, det är ju inte mycket volym som skiljer dem år men 145an är ju bredare. Sen funderar jag ju på varför du inte vill ha större rigg?

• vinta_kestrel

Medlem
    4 mars, 2004 vid 19:50

Viggo, ta ett span på Starboard’s forum. Där är det en del liknande frågeställningar som besvarats. Bl.a. C131 vs C145. Även DRAM vs. Wood (du väger något kilo mer än mig och rekommendationerna för lite större brädor i våran viktklass verkar vara att har man råd, gå för Wood. Styvare, lättare, mer respons)

Jag har fått rekommendationen att välja 145:an när jag ställde frågan om bra bräda för 9kvm, kvällsbris och inte bara ta massa höjd utan för att ligga och bränna, gippa, bränna…

• viggo

Medlem
    5 mars, 2004 vid 07:42

Har seglat 8.5 tidigare och det har kännts som en bra storlek men på gränsen till för stor. Större rigg är väl förmodligen bara en vanesak? Så varför inte 9.0 lika gärna!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard Carve 131 el 145?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.