-
Starboard F.155
Är 82kg för mycket för F.155? Hur är den att segla maxsegel 10.9?Är det en go bräda som lämpar sig till annat än tävling?
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Starboard F.155
Taggad: racing
Är 82kg för mycket för F.155? Hur är den att segla maxsegel 10.9?Är det en go bräda som lämpar sig till annat än tävling?
155:an är en kanonbräda för free ride segling, planar tidigt och är jäkligt snabb. Just att den är så “smal”…85 cm gör att den kanske passar bättre som en free ride bräda än på banan. I hårdvind så är den kanon även på banan. Flera seglare placerade sig bra i förra årets cup med 155:an men i lättvind så hänger den inte med 100 cm brädorna.
Kan ju börja med att skriva att jag har en till salu, så ingen tror att jag smusslar med det. Men faktum är att brädan är ruskigt skön, tycker personligen att den är mer lättgippad en tillexempel en bic techno. Riktigt bra som lätt-mellanvindsfreerider. På banan? Markus emanuelsson körde ju den på WM -2000 och han kom på plats 30 totalt, innan sista dagen låg han på 24. I det bästa racet kom han 4:a om jag inte minns fel? och då hade ju den absoluta majoriteten 175:an så visst fan är den konkurrenskraftig med rätt seglare i stropparna.
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Starboard F.155
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.