Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Starboard Formula, Airnside Airmax 95 (4,9 kg, testvinnare Surf) och North Matchrace
-
Starboard Formula, Airnside Airmax 95 (4,9 kg, testvinnare Surf) och North Matchrace
Publicerad av anonym-anvandare på 30 september, 2000 vid 17:42Dom här ligger grymt högt på min “måste ha lista” för nästa säsong. Formulan
och North Matchrace 9.8 måste tex vara en kanonkombination om man inte
styrketränar 4 tim /dag.Alla synpunkter på dessa kanongrejor mottages verkligt tacksamt
Mvh / Dräggel, dräggel……steffo svarade 24 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Har du testat den eller chansar du bara!!?
Är nämligen oxå sugen på en men väntar tills jag vet hur den står sig gentemot dom andra…Nik TS
-
Grabbar, ni borde veta vid det här laget att det finns bara en bräda
när man vill ha skoj i lättvind:
Starboard Formula 135 – 155 – 175
/Jillde -
Jag läste också tyska SURF och jag ser inte direkt hur du kan tolka Airinside som testvinnare. Läser man textbeskrivningarna finns det flera brädor som verkar minst lika intressanta. Det är klart, om arean på vissa fyrhörningar skall indikera placeringar så……
Om jag skulle gissa så kommer nästan alla av Airinsidens goda egenskaper just från den minst sagt låga vikten, typiskt 2kg lättare än konkurrenterna. Shapemässigt verkar den inte direkt spektakulär. En bräda som RRD TT i airinsideviktklass vore extremt intressant att prova. Jag skulle nästan sätta en av mina lungor på att en sådan bräda skulle vara en “bättre” freestylebräda än Airinside.
Ola H.
-
Formulan bygger på rekommendationer från många olika håll. Airnside, spana in tabellen Einsatzbereich sid 33, och läs texten under Leistung igen.
Diagrammen är rena skiten inte ens skalningen är linjär så går man tex ned i poäng så kollapsar metoden fast det vill inte Surf erkänna.
Sårad stolthet förmodligen.Tacka vet jag Windsurfing dom ändrade sin testmetod för ett tag sen.
-
Omdömmen från flera håll + artikeln i Windsurf/september om gänget bakom.
-
Den här brädan och liknande kommer att bli storsäljare därför att den(dom) funkar kanon både för fritt & race.
-
BIC Tabou threestyle 254 verkar vara jäkligt just. Det kan nog bli en sån till nästa säsong.
Logga in för att svara.