Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard Formula, Airnside Airmax 95 (4,9 kg, testvinnare Surf) och North Matchrace

• Starboard Formula, Airnside Airmax 95 (4,9 kg, testvinnare Surf) och North Matchrace

Publicerad av anonym-anvandare på 30 september, 2000 vid 17:42

Dom här ligger grymt högt på min “måste ha lista” för nästa säsong. Formulan
    och North Matchrace 9.8 måste tex vara en kanonkombination om man inte
    styrketränar 4 tim /dag.

Alla synpunkter på dessa kanongrejor mottages verkligt tacksamt
    Mvh / Dräggel, dräggel……

steffo svarade 24 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2000 vid 09:42

bic fv2 är snabb

• nik

Medlem
    4 oktober, 2000 vid 11:35

Har du testat den eller chansar du bara!!?
    Är nämligen oxå sugen på en men väntar tills jag vet hur den står sig gentemot dom andra…

Nik TS

• anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2000 vid 12:55

Grabbar, ni borde veta vid det här laget att det finns bara en bräda
    när man vill ha skoj i lättvind:
    Starboard Formula 135 – 155 – 175
    /Jillde

• ola-h

Medlem
    4 oktober, 2000 vid 13:19

Jag läste också tyska SURF och jag ser inte direkt hur du kan tolka Airinside som testvinnare. Läser man textbeskrivningarna finns det flera brädor som verkar minst lika intressanta. Det är klart, om arean på vissa fyrhörningar skall indikera placeringar så……

Om jag skulle gissa så kommer nästan alla av Airinsidens goda egenskaper just från den minst sagt låga vikten, typiskt 2kg lättare än konkurrenterna. Shapemässigt verkar den inte direkt spektakulär. En bräda som RRD TT i airinsideviktklass vore extremt intressant att prova. Jag skulle nästan sätta en av mina lungor på att en sådan bräda skulle vara en “bättre” freestylebräda än Airinside.

Ola H.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 08:05

Formulan bygger på rekommendationer från många olika håll. Airnside, spana in tabellen Einsatzbereich sid 33, och läs texten under Leistung igen.
    Diagrammen är rena skiten inte ens skalningen är linjär så går man tex ned i poäng så kollapsar metoden fast det vill inte Surf erkänna.
    Sårad stolthet förmodligen.

Tacka vet jag Windsurfing dom ändrade sin testmetod för ett tag sen.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 08:12

Omdömmen från flera håll + artikeln i Windsurf/september om gänget bakom.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 08:14

Den här brädan och liknande kommer att bli storsäljare därför att den(dom) funkar kanon både för fritt & race.

• steffo

Medlem
    5 oktober, 2000 vid 11:04

BIC Tabou threestyle 254 verkar vara jäkligt just. Det kan nog bli en sån till nästa säsong.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard Formula, Airnside Airmax 95 (4,9 kg, testvinnare Surf) och North Matchrace

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.