Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard FreeSex

  • Starboard FreeSex

    Publicerad av el_duderino på 22 mars, 2005 vid 13:33

    HOY GOTT FOLK

    Jag behöver allas synpunkter på denna bräda!
    Väger 70-75kg å funderar på att köpa 100L varianten. (eller 110L)
    Kör för tillfället en G-Sailboards Flame ’03 110L och är rätt nöjd med den. Men om jag kollar på FreeSex så är den 100litaren som är mest lik när det gäller längd och bredd.
    Är ju nöjd med 110L som jag kör nu men undrar om inte 110L FreeSex är för stort?!?!?!?!??!?!?!

    SNÄLLA HJÄLP MIG!

    vinta_kestrel svarade 19 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • ola-h

    Medlem
    22 mars, 2005 vid 13:42

    Tjena. Jag tror att FS100 räcker. Brädan är rätt bred och med de nya shapetrixen (kanterna) så har den dessutom rätt fylliga kanter för sin volym.

    Jag har själv en FS 100, men är dels ingen freestyleräv och dessutom aningens lättare (68kg), men jag törs nog ändå gå i god för att storleken är den rätta.

    Förresten, hur stora segel kommer du köra? Vart seglar du? Om vi stöter ihop får du gärna testa min freesex 100.

    Mvh,

    Ola H.

  • el_duderino

    Medlem
    22 mars, 2005 vid 14:22

    Hade tänkt köra 4.7 – 6.4 på den!
    Kör mest nere på näset (höllviken, skanör) samt klagshamn!
    Antar att du inte håller hus i närheten, annars va det sjysst som fan!

  • poppo

    Medlem
    22 mars, 2005 vid 14:26

    Har inte testat Freesex:en, men seglade på en Gun Flame -03 och den lever inte upp till sina 110 liter. Planade sent och kändes betydligt mindre än så. Så 100 liter är nog inga problem. Kör själv nu på RRD:s TT105 -05 och är vansinnigt nöjd med den!

  • ola-h

    Medlem
    22 mars, 2005 vid 14:38

    upp till 6.4 borde inte vara några problem på 100-litaren. Klagshamn är lite långt, men kolla med Niklas på borjavindsurfa.nu. Han har en 110:a och håller till i samma landsända.

    Ola H.

  • xavier

    Medlem
    22 mars, 2005 vid 15:04

    det var nog snabbare än väntat. den adressen är fortfarande uppe till försäljning wink.gif

  • vinta_kestrel

    Medlem
    22 mars, 2005 vid 16:07

    Ola, .se istället för .nu wink.gif

    Jag kan bara instämma i kören. FreeSex 100’an kommer passa dig bäst. 110’an blir för stor. Jag väger 85-87kg och är 195cm och tycker nästan 110’an är för stor (i alla fall när det börjar bli 5.0-väder), men så har jag inte helt vant mig att segla brädor som är över 100 liter.

    Köp 100’an så blir du inte missnöjd.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard FreeSex

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.