Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard Futura

• hanlar

Medlem
    26 mars, 2011 vid 19:20

bara att gratulera! jag tror att den blir grym som enda bräda. Det är svårt att bara ha en bräda men skulle jag bara ha en så skulle jag köra 122an. den funkar med stora segel och även med hyffsat små.jag har kört den med 6.2(hellcaten som du köpte av mig!) mindre än så blir nog tufft iofs men med liten fena så kanske…

• Frezzie72

Medlem
    26 mars, 2011 vid 19:27

Har tänkt att köra med ett spann mellan 6.2-ca 8m2 så jag tror den blir kanaon till det.

• Frezzie72

Medlem
    26 mars, 2011 vid 19:35

Du som verkar ha lite koll på dessa brädor hanlar. Vad för fena tror du man skulle behöva komplettera med för att köra med 6,2 7,2 och ca 8.0m2 segel. Fenan som kom med är en glide-fena 40 cm.

• hanlar

Medlem
    26 mars, 2011 vid 19:58

Original fenan ger jag tyvärr inte mkt för. Den är känslig för spinout. Iallafall den jag fick med. Jag har ju en 2009a så det kan ju ha blivit bättre. Jag körde 6.2an med en select sl7 34. Mkt trevlig fena för lite hobbyslalom. Sen hade jag select srx 46 till 8.0 men det var nog lite i största laget. En 44a kanske hade varit bättre. Jag gillar selects fenor men har inte prövat så mkt annat iofs. Maui fins sl är ju trevliga också… Fördelen med futura är ju att den har tuttle. Det är ju svårare att hitta sjyssta pb fenor beggade.. Kolla in selects tabell för lite tips om fenstorlekar.
    http://www.select-hydrofoils.com/en/selector/speed-slalom-race/

Kul artikel när Kevin testar 122an med lite olika setups

http://www.star-board.com/AutumnWinter2011/news_events/read.php?threadid=9556&utm_source=TikiNews&utm_campaign=651b2b43a9-Newsletter_Futura_pushing_35_knots&utm_medium=email

• john1

Medlem
    27 mars, 2011 vid 12:08

Originalfenan 38 (Drake) för Futura 111 är känslig för spinout. Med största segel 8.0, använder jag en Curtis 40 weed som är betydligt bättre, men prova gärna en Wolgang Lessacher duo eller Chameleont. Dessa fenor kan vara något mindre och klara samma funktion.
    JJ

• Frezzie72

Medlem
    27 mars, 2011 vid 16:56

Enligt uppgifter jag fått så från 2010 års modell ingår en ny freeride Drake glide-fena på 93, 101, 111 och 122. Fenan ger brädan mer fart och mindre spin-outs. Detta stämmer alltså inte.

• seve1000

Medlem
    27 mars, 2011 vid 17:49

Jag kör nu Futura 111 på Fuerte och fr.o.m. Med 2011 sitter det grymt bra Venom fenor på orginal. Görs av Drake men C3 design. Har själv C3 och dom är i stort sett samma. Denna är kanon till futuran så köp C3 Venom en 40 el 42 till din 111.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard Futura

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.