Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard inte längre i topp

• calle

Medlem
    9 mars, 2001 vid 15:30

Säger “Amerikanska Windsurfing” någonsin att någonting är riktigt dåligt, eller skriver dom bara att bra om allt?
    / Calle

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2001 vid 17:44

Dom sågar sällan något riktigt ordentligt och det är nog därför den tidningen har mest trovärdiga tester. Hur ofta nu för tiden kommer någon med tex en bräda som är oanvändbar? Boards anmärkte på spinouts och sånt – sicka jävla amatörer!
    Tester suger – oavsett om de är bra eller dåliga.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2001 vid 20:26

Jo men det sades ju även om den smått legendriska Carve 99 i vissa tidningstester, en klar succcé. Även formulan garvades det ju åt från början. gå in på Starboardforumet så får du se vad vissa recensioner.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2001 vid 09:20

Åt lunch med förre detta test chefen för tyska surf för ca ett år sedan, jag passade då på att fråga om man kan lita på testerna i tidningen ,hans svar var att företag i branchen är delägare i tidningen o att skriva negativt om deras produkter förekom sällan eller aldrig vi bedriver ju affärer.samma sak gällde surfsport, vid ett tillfälle testades alldrig brädorna pga vindbrist en bedömning gjordes på land.Läste ett test på starboar 155 förra året den bedömdes som en fun bräda,långsam.

• smurf

Medlem
    11 mars, 2001 vid 09:26

Det är väl snarare så att Starboard inte har någon egen toppseglare vilket kanske är lite märkligt.

Oxå saxat från Gaastra…

It IS intersting that of all the the Starboard 175s at the event not one topped the field. But it’s not suprising entirely given the amazing skill levels of those picking up the top slots, none of whom sail Starboards. To be fair, even the best board can’t beat the best sailors time after time. There were a lot of 175s at the event, and many did very well. It was a fairly breezy event for formula and, from what I saw, the Starboards simply didn’t have the top speed when the wind picked up. They did outpoint many of the other boards through the holes. One other thing is that the starting line was tighter than some other lines. That means that the best sailors got the best starts (of course) and everyone else got buried, including the many Starboards. Having been hosed in the second row one heat, I can testify that the race was over 10 seconds after it started. Even in 12 knots, by the time I found clear air, the top 5 sailors were at the windward mark! Try catching Jimmy, Matt, Micah, Alex and Jamie from that distance. Even on warpspeed most sailors never had a shot for a top 6 finish given the crowds and the level at the top.
    By no means does this mean that the 175 has been surpassed. You’ve to recall that in a shortboard field that big, finishing within the top 10% still places you as far back as 17th or 18th place. I also noticed that the 175 was likely the most popular board (not including Technos) so it might be said that the 175 did very well given the range of sailors riding it.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 mars, 2001 vid 09:57

Wojtek = Världsmästare = Starboard

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard inte längre i topp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.