Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard Sonic, olika årsmodeller??

• Starboard Sonic, olika årsmodeller??

Publicerad av Knatte på 6 augusti, 2005 vid 13:37

Nu börjar det suga lite i ”skaffa nytt tarmen igen”
    Har lite lösa funderinger på en Starboard Sonic. Därför undrar jag om det är någon som koll på vilka årsmodeller som kan vara bra.
    Tex. är det stor skillnad på en -02 mot en -04/05 osv.

Det är modellen runt 85 eller 90 liter jag funderar på och brädan skall i så fall ersätta min RRD 271 och seglas i 6.5 och neråt till 5.0 kvm.
    Jag är ute efter en bräda som är lite mer förlåtande än RRD271 och som skall plana lite tidigare. Men brädan skall fortfarande vara grymt snabb smile.gif
    Alla synpunkter tas emot och ifall det finns någom som skall sälja, så kan jag vara intresserad om prisläget stämmer cool.gif

Sonic 01
    Sonic 02
    Sonic 03
    Sonic 04

anonym-anvandare svarade 19 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • ola-h

Medlem
    6 augusti, 2005 vid 16:57

Detta skall du fråga Ian Fox på Starboards forum. Han kan alla modeller genom alla år på sina fem fingrar.
    Kolla t ex http://www.star-board.com/forum/askteam/read.asp?ID=4956&t=2005760830

Mvh,

• Knatte

Gäst
    6 augusti, 2005 vid 17:13

Tackar för en bra länk Ola smile.gif
    Men efter att ha läst detta inlägg, så väcker det fler frågor än svar..
    Han var ju inne på, att alla de små Sonic modellerna var snabba men svårseglade.
    Men får väl ställa en direkt fråga till Ian smirk.gif

• ola-h

Medlem
    7 augusti, 2005 vid 07:35

Jag har själv inte kört slalom sedan 80-talet, min senaste slalombräda var en klassisk Tiga Slalom 260 från 86. Dock har min nya freestylebräda en rocker som är direkt hämtad från Sonic 100 och för mig känns det väldigt snabb. Toppfarten (jämför med andra seglare) är med den rätt långsamma freestylefenan som sitter på bra men inte tokbra, men hur snabbt den får fart och hur snabb den är genom vindhål är helt otroligt. Som sagt – detta är utan referenser till slalomprylar, så det säger nog inte dig så mycket.

• Knatte

Gäst
    8 augusti, 2005 vid 11:11

Inga andra som har kört eller provat oilka årsmodeller av Sonic 90, 85 eller W55??
    Det borde ju finnas några åsikter smile.gif
    Tiga 260. Den brädan har man ju kört mycket på tongue.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 11:47

en snabb search i rankingen på gps-speedsurf visar att både roger och onno har kört sonic, prova maila dom och fråga

jag har bara sett 2 st köra sonic i sverige (måste finnas fler) en sonic85 i 08 (har dock inte sett magnus iår) och en sonic100 från växjö (träffade förra året på haga)

/tbsurf smile.gif

• bjarke

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 15:14

Svar till:

Inga andra som har kört eller provat oilka årsmodeller av Sonic 90, 85 eller W55??

[/ QUOTE ]
    Det finns en w55 begagnad på http://www.riders.dk for 2600dkk om det vore nåt. Inte testat den själv; inte alverden til pris iaf.

• Knatte

Gäst
    8 augusti, 2005 vid 15:33

Tackar för tipset! Har mailat säljaren nu grin.gif

Svar till:

inte alverden til pris iaf

[/ QUOTE ] vad betyder alverden??
    Skall man tolka alverden som billigt? wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 16:32

Surfcompaniet i Göteborg har en W55 också. Den kräver sin man, men ropar på en när man tittar på den.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard Sonic, olika årsmodeller??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.