Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stark lokalism
-
Vet inte vems inlägg jag ska svara på, det spelar egentligen ingen roll. Extremt tråkigt i alla fall att se alla fördomsfulla, korkade och dåliga inlägg på den här tråden. Av någon anledning trodde jag att surfare var lite smartare och schysstare än så. Det sjukaste är att ni som skriver här måste tycka att ni är svenskar och att den här sajten är för svenskar och då kan man sitta och skriva skitsnack om de där andra, invandrarna, utlänningarna (typ dom snor våra moppar, dom slår oss, dom är jätteläskiga). Vad jag vet är den här sajten för surfare, oavsett bakgrund. Det fins inget vi och dom på den här sajten (möjligtvis vi som surfar och dom som inte surfar och jag tror inte att sajten är till för folk som vill skriva skit om andra människor). Och vad är det för svenskt med er. Ni verkar drömma om något annat slags samhälle i något annat land. För Sverige som land står inte för de där sakerna ni skriver. Är ni blonda, är ni och era föräldrar och er mormor, morfar, farfar och farmor födda i Sverige eller vad är grejen? Varför tror ni att ni ska bestämma vilka som ska vara här och inte? Egentligen finns det kanske många som just jag t.ex. inte skulle vilja ha i just land som jag vill ha det t.ex. trångsynta, korkade jävlar som snackar skit om folk från andra länder. Men det funkar inte så. Jag kan inte slänga ut er. Man kommer ingenstans med att försöka hitta andra grupper att hata och slänga ut. Att ni inte kan fatta det att en kille som råkar ha svart hår eller mörk hy som sparkar ner någon annan inte gör det för att han inte är kristen, svensk och blond. Det är ju så enkelt. Fakta hit och fakta dit men det handlar om inställning. Antingen har man en schysst inställning till andra människor eller inte. Det är så lätt att hitta fel hos en eller hundra svennar eller svartskallar och sen kan man kan säg att alla är si eller så. Det finns svenskar och tyskar som tycker att man ska få bort alla judar och svartskallar, det finns muslimer som tycker att man ska få bort alla judar och amerikaner, det finns kristna amerikaner som tycker att man ska bomba bort alla muslimer, det finns chilenare i sverige som sparkar ner svenskar, det finns svenskar som åker till Thailand och har sex med barn, det finns invandrare som snor moppar, det finns svenskar som svenskar som slår sina fruar, det finns… ja ni fattar grejen. Folk gör sviniga saker oavsett var de kommer ifrån eller vilken religion de tror på. Men de flesta människor är schyssta oavsett vilket land eller religion de kommer ifrån, men olika, och det är det som är så skönt. Folk som begår brott ska man förstås sätta dit och folk som inte är svenska medborgare blir utvisade om de har begått grova brott. Så är det redan i Sverige. Men det gäller självklart inte de som är svenska medborgare oavsett om deras pappor/mammor kommer från Skövde, New York eller Bangladesh.
-
Handlade detta inte om smygfilmade surfslagsmål, tycker det är konstigt att ni blir så upprörda, ingen som gnäller när dom börjar slåss mitt i en hockymatch… ´Missförstå mig rätt, jag tcyker oxå det är sjukt och puckla på varandra sådär, men borde man inte reagera likandant när det händer i andra sporter, eller när stackars kiteare blir bortjagade av vindsurfare
-
jag hållet med rambo, ut med dom om dom stjäler under den tiuden dom söker asyl, när dom sedan är svenska medborgare är det en annan femma då kan man bara inte utvisa dem, på tal om filme, tråkigt att det ska vara så inom en annars sådan fredsälskande sport….
-
lite positivt om kitare
själv har jag faktiskt aldrig haft några problem med dem, jag har märkt att råkar jag komma nära en kitare (man e ju nybörjare har har lite problem med att ta höjd o allt de där) så i 99% av fallen så är han/hon så schysst att han/hon har dragit sig en hyfsad bit bort. tummen upp!N – som inte fattar hur han kan vakna kl. 9(o va pigg) när han va uppe till 3
-
kaitare ska hålla sig borta från vindsurfare, vindsurfing kom före kaiting så är det. He he he he
MVH Anders Nilsson
-
Jaha herr anonym, nu svarade du ju på mitt inlägg (fast jag inte skrivit som du påstod… kanske läsa mitt inlägg igen?
Nej jag tycker absolut inte heller att man ska dömma ut någon i förtid. Självklart inte.
Det jag säger är att om en invandrare begår ett grövre brott så ska inte vi i sverige lngre ställa upp på denne, eftersom inte personen i fråga ställer upp på vårt systen. Alltså tycker jag att man ska ovillkorligen utvisa invandrare som begår grövre brott.
Sen att de är vita svarta bruna gule eller fan turkosa spelar absolut ingen roll. Från Norge eller djupaste afganistan har ingen betydelse. Men går man imot vårt samhälle på ett sådant sätt så finns inget skäl att vi acceptera deras handlingar eller sätt och låta dem vara kvar här.Kanske kan Englands sätt på 1700 1800-talet varit bra där de “exporterade många mördare mm till Australien. Problemet löst. Tyvärr så vart det ju på bekostnad av lokalbefolkningen där (Aboriginerna) vilket är extremt olyckligt!
Men jag skulle inte vara främmande för att föra alla mördare, våldtäcktsman mm till en obebodd ö så får de klara sig själva där. Oavsett om det är svenskar eller invandrare.Hum hum, en spontan tanke bara. Sen är det självklart svårt att avgöra vilka som ska dit. Vart ska man dra gränsen, någon som dödat en annan i nörvärn? nej tycker jag. Men någon som våldtagit och dödat småflickor? Ja…
Hum, nej nu lägger jag ned idag.
“Bråka” vidare ni andra. -
Svar till:
Jag blev länkad till denna tråd av min surfande kompis. Han var upprörd över hur folk tänker. Själv surfar jag inte, jag bara hatar främlingsfientlighet osv.
Tyvärr ser man sådan här inställning hos väldigt många svenskar, det gör mej ledsen.
Om det nu är så att invandrare är överrepresenterade i fängelser (jag har för vana att inte tro blint på allt som skrivs i forum på internet), tänk på detta:
Ditt hus blir bombat i ett krig. Du har en familj att försörja och skydda. Ni kan inte stanna kvar, du har kanske motsatt dej en diktator offentligt, nu vill han döda dej. Därför flyr ni.
Efter flera månaders resande med allt ni har kvar i några resväskot kommer ni till sverige. “detta är ett bra land” tänker ni. “bra sjukvård” osv osv. Men, nu när ni är redo på att börja försöka leva liknande det ni gjorde i ert gamla land, får ni ett meddelande från Migrationsverket. Ni blir utvisade. Din dotter blir apatisk. Antingen händer detta eller så får ni om ni har tur stanna. “Great” tänker du. Du går på en kurs kallad Svenska för Invandrare. Men det är svårt att lära sej ett nytt språk när man är 45 år gammal.Sedan går du till arbetsförmedlingen och söker jobb som läkare. Tyvärr, eftersom du är invandrare får du inget jobb. Du får ta första bästa som dyker upp, för att ha råd till mat.
När du och din familj går på stan vänder sej folk efter er och de tänker att din son slår och våldtar och att du slår din fru.
När du vill utöva din religion blir du trakasserad. Folk säger saker som att du är “ett troll som ber till Allah”
Om du skulle ha en korvvagn skulle den bli nerklottrad med rasistiska och nazistiska slagord dagen efter 11 september 2001, när nån idiot har hört att det var muslimer som anföll USA.Detta hände MacAssali i Södertälje. Han har aldrig ens kastat en korv mot en skyskrapa.Detta med att en del (tyvärr många) buntar ihop alla som inte kommer från Sverige till ett stort “pack” och säger att de spränger sej själva i luften, är så idiotiskt att jag inte ens kan tänka ut nåt att svara.
Och du Rambo, jag hörde att nån snubbe kallad Pinochet höll på i Chile, det måste ju betyda att du vill störta sveriges regering och införa diktator med dej själv som envåldshärskare.
Personligen tycket jag att uppdelningen av jorden i länder är absurd och att gränser inte gör annat än att sprida såna här jävla idéer som Rambo har. Men eftersom människor är och alltid kommer förbli trångsynta och ha lagkänsla kommer det alltid uppstå sprickor mellan folk. “Ond eller god beror på vad du bor och på vilken Gud du tror” som en vis man en gång (ironiskt) sade.
Peace/Markus
[/ QUOTE ]
Peace Markus?
Du hatar främlingsfientliga personer, jag tror inte att du kommer vända om dem med ditt hat. Så använd inte ordet peace om du inte menar det.
Främlingsfientlighet är väl inte något konstigt, många reagerar fientligt mot saker som är nytt. Det kan vara allt från till nymodigheter inom modet till som i det här fallet invandrare.
Jag förstår att folk fientliga mot folk som ser annorlunda och patar annorlunda. Det tar ett tag innan man vänjer sig med något nytt. Det farliga är om fientligheten går över i ett hat som riktas mot den nya.
Jag har alltid ett öppet sinne till nya personer oavsett hudfärg, men jag är mindre öppen mot folk som kommer från andra länder då jag inte vet hur de fungerar som människor. Folk från europa brukar det inte vara några problem med då vi har haft liknande uppväxt och kan relatera till littratur och filmer vi sett när vi växt upp.
Men folk från andra länder kan det vara svårare att prata med då man har så lite gemensamt.
Så jag har kommit fram till att jag är nog lite främlingsfientlig men det är inget jag tycker man skall skämmas för. Däremot tycker jag att man aldrig skall dömma personer på förhand och aldrig hata personer som inget gjort mer än att komma från ett annat land.Med hat kommer vi ingenvart, men jag tror att vi kommer långt med att acceptera att invandrare är annorlunda och nu är de här, och hur gör vi det bästa av situtionen?
-
inget ont om någons åsikter, men jag tror jag tar å säger som måns, från “anders och måns”: “man ska inte blanda känslor å fakta.”
-
Svar till:
Skeppet Sverige är på väg med full fart rätt upp på land!!!
Det kommer krävas MYCKET HÅRDARE TAG för att få en kursändring i Sverige….om det ens är möjligt!
Tror tyvärr detta vi ser nu bara är början på ett riktigt skitsamhälle.
Så går det med 60? års nästan oavbrutet enpartistyre.[/ QUOTE ]
ja för det gick ju så jävla bra när borgarna fick makten i mitten av nittitalet och lyckades köra hela skiten i botten på en halv mandatperiod.som nån sa i tidigare inlägg. av dom fyra som slog var 2 invandrare och två svenskar.
och ja rambo, jag bor på en jävla ö (en rätt vindpinad sån dessutom). Men om du hade vart här mer än två dagar och utanför haga park så kasnke du ahde insett att vi lever i dagens samhälle även här på landsbygden. skönt att du förutom att smutskasta alla invandrare (men det har vi ju snackat om tidigare) även visar din trångsynthet mot andra människor i samma land som du, det land du själv ahr kommit till utan att ha några rötter här. passa dej för att köra för fort eller surfa för långt ut i rännan igen för då ska jag anmäla dej och du ska obönhörligen kastas ur landet. för det ska ju dom som inte är svenskar och som inte följer VÅRT lands lagar göra.
och som nån så klokt sa. handlade inte den här tråden om våldet på surfstranden i filmen.
-
Goerge Orwell skrev en gång och kanske det förklarar varför det ska finnas fattigdom, krig och rasims, just pg a att det gynnar en viss samhälls grupp oss i I länderna och det osm utnyttjas är länder i Perifirin.
“And it’s not a matter of whether the war is not real or if it is. Victory is not possible. The war is not meant to be won, it is meant to be continuous. Hierarchical society is only possible on the basis of poverty and ignorance. This new version is the past and no different past can ever have existed. In principle the war effort is always planned to keep society on the brink of starvation. The war is waged by the ruling group against its own subjects and its object is not the victory over either Eurasia or East Asia but to keep the very structure of hierarchical society intact.”
för övrigt anser jag att kartago bör utrotas.. -
Hej styret, du kanske borde läsa lite ekonomisk historia innan du skriver saker taget ur luften, det är alltid lätt att skylla på borgerligheten att dom körde landet i skiten91-92, men det berodde ju på att dom tog över precis efter att sossarna börjat köra skiten ur sverige (sossarna sålde bilen utan att säga att växellådan höll på att haverera) med riksbankens avreglering vilket ledde till mer lån, inflation, uppblåst bostads marknad, det var socialdemokrater som gjorde avregleringen och skapade krisen inte borgerligheten.
Jag vet inte vad bengt Dennis riksbankschefen var politiskt, men jag vet att Kjell olof Feldt dåvarande finansminsiter och Erik Åsbrink, talade vitt varmt och brett för avregleringen av utlåningstaket för bankerna.
Det är lustigt, det var ett program i veckan om just detta ämnet, kanske du skulle titta på det och lära dig lite om hur politik fungerar, jag är så trött på sossarna och deras styre.
Det är ju många socialdemokrater som är emot kunga huset, själv som borgare är jag väl inte jättepostiv till det hela men anser ändå att det än så länge fyller en viss funktion, sossarna å andra sidan kan man ju förstå varför dom vill avskaffa det, dom är ju den nya adlen, det är klart att dom vill ha slott och inte bo i koja och då måste ju någon flytta ut ur slotten.
För tillfället har dom ju inga slott så då låter dom facket LO och andra förbund som säger sig stå på arbetarens sida som köper löspenisar och reser på sex resor med medlemarnas pengar, fixa lägenheter till dom. Sen vet vi ju alla hur deperata och maktkåta sossarna är, det är ju bara att titta på Persson, han talar ju om att ge miljöpartiet en minsiterpost, ett parti som lever i en sagovärld där alla ska cykla, har dom själva försökt att cykla ut och surfa med en bräda och fyra segel och lit annat krimskrams? själv har ju språkröret Peter Eriksson två st jeepar i sitt hem i norrland, hur försvarar man det?
Nej tack, det är bättre Persson slutar och flyttar upp till sitt borgarfäste i Sörmland och lever som en sann sossepamp på bidrag och skattepengar och systemsbolagets viner, på tal om AMS när jag ändå är igång, farfar sa alltid att det var ett pensionärshem för avdankade sossar och fackpampar.
Ta hand om er idag bröder och njut av livet och tjäna massvis med pengar surfa och ha kul, innan sossarna beskattar brädorna pga att människor har lite kul. Nu kom jag visst lite långt från ämnet men vad fan, jag säger bara det sirfa lugnt och bråka inte på stranden det finns flera mil av sandstrand he heMVH Nordmark
-
NU börjar väl den här tråden spåra ur en aning verkar de som, har för mig att de va nåt liknande förra vintern med svinlånga trådar som inte leder nån stans.
Är de surfabstinensen som börjar komma krypande ?
och om man nu vill hålla på och käfta om sånt här på konfen så kan man väl för faan stå för va man tycker genom att logga in?
annars har man faan inte här o göra… -
Japp, Kjell-Olof Feldt har tom. erkänt och sagt att det var de som fördärvade Sveriges ekonomi innan de lämnade över makten till de borgeliga.
-
skönt att det finns vettiga människor även på denna sajten.
-
Haha för helvete styret. Nu får du skärpa dig.
Som två innan har förklarat så var det faktiskt inte borgarna som körde skeppet i botten, det är endast obildade personer som tror. För bövulen, lär dig lite om politik och ekonomi innan du börjar haspa ur dig en massa dynga.Som sagt har till och med Kjell-olov feldt sagt att det innan borgarnas styre i början av 90-talet redan banats väg för den ekonomin och nedskärningarna som sedan kom.
Och för övrigt så är det väll ändå för mycket att blanda i detta i tråden nu! Snacka om att komma bort från ämnet.
Lägg nu ned allihop och skit i denna tråd.
Konfmaster kanske dags att radera denna tråd eftersom den är ganska redigt off topic?
Diskussionen ‘Stark lokalism’ är stängd för nya svar.