Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stark lokalism
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst21 november, 2004 vid 12:58men styret,knip! du o ditt jävla “polis” snack varje jävla gång det är något..så måste du komma in o låta så jävla “klok”, allvetande..såhär e det osv,haha.
Det samma gäller fanimej alla andra som nämner mitt nickname i diskussionen..´: “Rambo..du blablabla”
vafan, låt mej ha min åsikt för helvette, tror ni att ni kan förändra den? påvärka den?
sorry boys..det funkar inte.
Dessutom, det jag skrev byggde möjligen på frustration, spelar det nån roll? oavsett om jag vart frustrerad så tycker jag, o håller fast vid vad jag skrev.
Frågar du/ni mej igen, kommer samma sak upp.
Varför hänga upp er på min åsikt?
..tittar ni er runt om så skall ni se att inte jag e den enda som tycker som jag skrivit, o va fan skall ni göra åt det? fatta att alla har olika åsikter..försök inte predika för någon om hur personen skall uttrycka sej, tror du/ni jag bara väller ur mej något?
knappast.fattar fan inte hur ni kan äns tycka synd om dem, men tycker ni det är okej att man drar ett hedersmord pga att dottern fick ig på ett Svenska prov, att det är okej att spränga sej själv i luften, att dem gör rätt i att våldta/misshandla, förföra sej på normalt folk..visst.
Fattar fan inte va ni hittar eran sympati nånstans.Kommer nån hit, så gäller det fan att anpassa sej..starta om, om dem nu inte trivdes i sin krigs miljö där dem härstammade ifrån skall dem fan inte börja bygga upp samma skit här..tycker jag.
Nån sa, Rambo..tänk om du blir tvungen till att fly till nått annat land blabla, o inte känna nån osv..ja, tänk om.
Nu e det inte så, och om det skulle bli så, skulle jag fan inte gå runt misshandla folk för det, inte heller mörda min dotter eller nån annan för en skitsak, inte heller gå runt o kalla dem i det landet jag flyttade till för jävla “svenne”..det e fan vårat land dem har kommit till, skall vi behöva anpassa oss efter dem?
skall dem tillföra förändringar ara för dem skall vara nöjda?
Att dem äns kan med o klaga på oss..dem skall vara jävligt galda att dem äns får sno våra soss pengar.Du tjötar om din jävla landsbyggd, hur många e ni på ön 1000st? varav 50st “typer” gå en dag på stan i GBG på kvällen så kommer du ångra att du inte tog med din pannlampa..som säkert e bra på landsbyggden, inte mycket ljusalyktor där inte?..rätta mej om jag har fel darling.
Till er andra, ge fan i att nämna vad jag skriver, o försök ännu mindre att predika för mej osv..åsikt e en åsikt, o trångsynt e jag knappast, jag har bara ögonen öppna o ser mej runt om.
Sluta gömma er bakom mina texter, försöka bygga upp en text på mina ord.
Testa o skriv ett eget inlägg nångång utan att nämna mej i det.jag e fan ingen jävla stödkudde för sådant här skitsnack, jävla skojjare!
…orkar inte äns svara på allas skitsnack(ni som nämt mej i era inlägg) men styret kan känna sej “hedrad”, jävla mupp e fan va du e.
over and out!
-
jag kan referara lite till mitt nya hemland..
UK har nog fler invandrare än sverige.. men jag har än så länge inte märkt av nåra bieffekter.. dom har nog lyckats integrere bättre än vad sverige har gjort. det känns inte som att jag behöver vara orolig för att bli sparkad i huvudet när man ligger ner här.. inte för att jag e det hemma, men det är ofta mer hotfull stämmning hemma än här.sen är ju jag en invandrare här.. jag som alla andra invandrare bevarar min (svenska) kultur.. åker till ikea, äter kaviar.. lagar köttbullar. jag ber dock inte till min gud för jag e inte troende.. spelar framförallt min musik.. timbuktu, snook, hellacopters, uggla.. alla svenska plattor spelade på festen i fredags.. nog kan det va svårt att anpassa sig..
jag vet inte riktigt vart jag vill komma.. men för tillfället är det omöjligt att vara patriot eller vad man ska kalla det när man vill bevara ett lands seder och traditioner..
mmm.. när jag är i svedala kanske man kolla snett på någon som lirar sin habibi musik och lagar sin curry men nu vet jag lite hur det är.. sen så tittar man iofs inte snett på en britt som går till korvkiosen och försöker beställa en fish n chips..ännu en intressant historia som saknade poäng
-
Du har helt min sympati broder, jag håller med dig i dina observationer av Göteborg och integreationen där.
-
okej då hade jag väl fel angående ekonomin, det kan jag ta. men det spelar väl egenltigen ingen roll eftersom vi knappast har enbpartisystem i sverige utan ett val där folket har fått välja vilket parti som ska styra.
jag är itne själv sosse utan är ,om jag ska placera mej, nog snarare liberal, eller egentligen anarkist.rambo, jag hajjar inte varför mitt snack skulle vara mer polissnack än nån annan som talar emot dej. men skriv det gärna så jag vet vad du menar. polis är det minsta jag vill vara. jag tror du mer stör dej på mej för att jag liksom du skriver vad jag tycker och blandar mej i. du skriver att folks ka ge fan i dej och låta dej ha dina åsikter. men om du går in och mässar om hur det är vad som bör göras så varför skulle vi hålla käften?
och eftersom du frågar så bor det 25 000 personer på öland. hur många invandrare vet jag inte. sen vistas man ju mycket i kalmar nä man är härifrån och då har vi 50 000 till där.
du måste nog vara den mest insnöade storstadsmänniskan jag har pratat med. “inte mycket ljusalykter där inte…” det är fan inte märkligt att du har svårt att förstå andra människor när du tror att vi knappt har industrialiserat landsbygden i sverige.skulle vara intressant att veta hur många hedersmord som beror på ett ig i svenska, har du nått exempel?
att folk spränger sej själva i luften vet jag itne när det hände i sverige senast, för det var väl invandring vi pratade om… och inte ett desperat och urfattigt folks kampmetoder när man han välrdens starkaste vapenmakt emot sej.
vem säjer att invandrare våldtar fler kvinnor än svenskar?ojojoj, mupp… den sved, jag lovar.
hehe rätt roligt att jag sa till mackan häromdagen att -fan nu kommer vintern, då kommer det bli så jävla jobbigt på konfen.
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst21 november, 2004 vid 14:47Jag sa inte att du var den enda som vill leka “polis pappa”
läs för fanken!!!
“…orkar inte äns svara på allas skitsnack(ni som nämt mej i era inlägg) men styret kan känna sej “hedrad”.”Känn dej lite hedrad denna gången oxå.
För jag lägger ner detta skitsnacket nu..
bara en grejj till..”hehe rätt roligt att jag sa till mackan häromdagen att -fan nu kommer vintern, då kommer det bli så jävla jobbigt på konfen”
du för go styret..visste att du var en sådan typ som går runt o funderar över konfen på dagarna, keep it up..KOnfen polisen rapporterar.
Det blir en jobbig vinter 2004, hårda diskussioner kommer träda fram, det kommer bli oro bland surfarna i den hårda miljön som vi har på “steffos”, många helger du får sova med ena ögat uppet styretponken..vem vet när nästa RAMBO-INLÄGG dyker upp..
over and out
-
Rambo is the man, stackars styret han är helt ute och cyklar men det verkar inte osm han har styret med sig He he. simma lugnt styret och fortsätt ditt korståg Rambo, jag visste inte att öland tillhörde sverige….. Trodde det var den sista sovjet staten….
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst21 november, 2004 vid 14:59“stackars styret han är helt ute och cyklar men det verkar inte osm han har styret med sig”
fan, smekkert
-
jobbigt? hehe, det är ju detta som e kul. efter ett par år börjar det faktiskt bli rätt tråkigt med frågor om var man kan få tag på rosa stroppar eller tyska slalomshorts som det står hart käse på. nää, fortsätt med pajkastningen bara grabbar, det är här vi har den riktiga underhållningen. för övrigt måste jag tillägga att det känns tämligen överflödigt att kalla personer som hoppar runt i snön i gummidräkter mitt i vintern för idioter… menmen.
rock on brothas!
-
“rosa stroppar eller tyska slalomshorts som det står hart käse på.”
-
asso det är rå nice med sånna här diskussioner så tycker inte att konfmaster ska radera tråden, men en off topic avdelning hade ju varit gött som fan här på konfen…
-
Det behövs en moderator som kan flytta trådarna till offtopic när de spårar ur…
-
ah jo klart det behövs en moderator men ändå.. det borde väll gå att fixxa genom någon slags anmälnings grejj typ att när den börjar bli ot så skickar man nån grejj till en moderator…
men asso den andra off topic avdelningen ligger ju i Kite foumet..
-
Den finns redan…
Under varje inlägg finns fyra symboler, en är “meddela moderator”…
Diskussionen ‘Stark lokalism’ är stängd för nya svar.