Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starta utanför Gottskär ?

• Starta utanför Gottskär ?

Publicerad av anonym-anvandare på 3 november, 2005 vid 09:02

Någon som provat att ta sig i utanför gottskär. På google earth går det en väg långt ut ända ner till vattnet men det kanske är tokprivat… Fjordskärsvägen. Känns som att vinden inte orkar in i fjorden riktigt imorrn.

/ Marty

anonym-anvandare svarade 19 år sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • jalla

Medlem
    3 november, 2005 vid 09:58

Ja det finns! kolla kartan!
    Dags att utforska stället, krokudden!
    Vi har seglat ditt efter ha kryssat järnet ut från Draget! Skulle dock vara bra att gå i längre ut för att slippa kryssa!

• marty

Medlem
    3 november, 2005 vid 10:05

Vi kikar där imorgon. Återkommer med info.

• drakglenn

Medlem
    3 november, 2005 vid 10:41

Svar till:

Dags att utforska stället, krokudden!

[/ QUOTE ]

Finns det nått ställe jag inte seglat strax söder om GBG!

Seglade här förra året, på vägen dit passerade man mängder av skyltar som skrek “pissoff”, bommen strax innan stranden var däremot ett problem, likaså skylten PRIVAT MARK.. kollade läget med en ägarna till grannfastigheten, de var vänliga och släppte in oss…..

Men faktum är att vattnet häromkring suger för vågsegling, bara Chopp utan minsta vinkel, om ni ändå ska ner föreslår jag att ni kollar dessa platser…

//Glenn

• lars_k

Medlem
    3 november, 2005 vid 10:45

Jag var där och rekade förra helgen. Vägen från vässingsö ut till krokudden är skyltad med “obehöriga ej tillträde” men det kan man kanske skita i. Vid krokudden slutar vägen 100m från vattnet vid en grind. Såg privat ut… Annars fina gräsytor innanför. Egentligen ville jag kolla om det fanns vågor på SSO vid sydöstra spetsen av hållsundsudden men jag kom aldrig så långt… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    3 november, 2005 vid 10:51

Jag kollade viken vid din sydligaste flagga. En liten sandstrand var det minsann! Men vägen dit var rätt lång på en stig…
    Utanför viken bröt det 1m vågor över hällarna (vind 9-10 m/s). Gick dock torrt och var trångt så inget jag skulle vindsurfa på. Dock skulle man nog kunna vågsurfa på några av bryten. Och det är ju svårt att hitta ridbara vågor vid SSO på westcoast…

• anonym-anvandare

Medlem
    3 november, 2005 vid 10:52

Har också försökt men inte lyckats. Skriv om ni lyckas.
    Kelso

• jalla

Medlem
    3 november, 2005 vid 11:04

Du Marty! När åker ni imorgon?kan ju vara kul att vara några personer med tanke på arga locals som vi behöva göra oss “av” med wink.gif grin.gifför att komma fram!

• nordgren

Medlem
    3 november, 2005 vid 11:05

“obehöriga ej tillträde” kan väll inte syfta på oss vindsurfare? Vi om någon har ju behörighet till fina stränder där vågorna bryter? wink.gif

• jalla

Medlem
    3 november, 2005 vid 11:09

Mycket bra synpunkt Nordgren! grin.gif grin.gif grin.gif

• marty

Medlem
    3 november, 2005 vid 13:00

Vet inte riktigt när vi drar. Går man på prognosen ser det ut att bli runt lunch. Jag ska kika på prognosen ikväll och förhoppningsvis vet jag mer då. När hade du tänkt dra Jalla ?

• marty

Medlem
    3 november, 2005 vid 21:53

Fan nu ser ju prognosen rätt rutten ut… Kanske inte helt oväntat, man har ju tagit ledigt… Tror vi drar till Gottskär vid 9 – 10 tiden. Ska du köra Jalla ?

• anonym-anvandare

Medlem
    4 november, 2005 vid 07:14

Ser ju inget vidare ut just nu!! Få se senare idag, verkar dock möjna enligt Dmi och Windguru plus att det är SV.
    /Jalla

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starta utanför Gottskär ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.