Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Stealth 09
-
Inspiration källa till nya Naish segel 😀
-
@Flying Dutchman 529680 wrote:
Inspiration källa till nya Naish segel 😀
hhmmmm, om jag hade segel med gröna såpbubblor som design från Klaus und Malte Simmer så skulle jag vara liiiite försiktig innan jag uttalade mig om eventuell ful design……
-
Som fullblodig Holländare är man väldig stolt över mina tyska segel.
Det måste dock vara svårt att vara en en Simmer wannebe…….
-
@SWE 496 529579 wrote:
Kanske det Jesper.
Men Challenger 3D knäcker ju långa vägar eller hur;) Renare i färgerna och inte lika tyska som Naish*S*fan, jag försöker att komma på ett sätt att klanka ner på Challengers färgsättning, men märker att den inte är helt olik Naish (om än inte lika snygga…), och man vill ju inte kasta sten i glashus……
-
@Hänkö 529677 wrote:
Det här är vackert….. oskuldsfullt vitt, sobert, cleant….mmmmmmMauiiiiSailsss, du bara vill ha en “bit” till…
Otroligt, behöver dom verkligen stoppa in 9 lattor för att få skiten och stå?
-
@getwet 529967 wrote:
Ja är det inte otroligt att det behövs 9 lattor för att få den Skiten att stå???????
Hur kan dom segla med den skiten över huvud taget????
Bör kanske förtydliga mej det är ironi.Mvh
MIckÖ -
å andra sidan faller inte seglen ihop som korthus när det brallar i som “vissa” andra ostabila segel…hehe! Många och lätta lattor är konceptet..! Vem säger emot Barry Spanier…..MauiSails 4-ever hehe!!
-
@getwet 529967 wrote:
Segelduk är överflödigt, jag är mest besviken över att Barry inte gått “all-the-way” och byggt ett segel bestående av enbart lattor. Skulle ge ordet “stabilt” en helt ny innebörd som till och med ställer dr Alban i skamvrån (ja, iofs kanske han redan stod där efter “Friends in need“… 😀 )
-
@MickeÖ 529984 wrote:
Ja är det inte otroligt att det behövs 9 lattor för att få den Skiten att stå???????
Hur kan dom segla med den skiten över huvud taget????
Bör kanske förtydliga mej det är ironi.Mvh
MIckÖHela den här tråden är väl ironi, psyktråd är vad det är.
-
@dr Masse 530010 wrote:
Segelduk är överflödigt, jag är mest besviken över att Barry inte gått “all-the-way” och byggt ett segel bestående av enbart lattor. Skulle ge ordet “stabilt” en helt ny innebörd som till och med ställer dr Alban i skamvrån (ja, iofs kanske han redan stod där efter “Friends in need“… 😀 )
Har faktiskt funderat på en masonitskiva istället för duk, borde gå att få till en bra buk på rätt ställe men vet ifan hur det blir med tvisten.
-
getwet;530020 wrote:Har faktiskt funderat på en masonitskiva istället för duk, borde gå att få till en bra buk på rätt ställe men vet ifan hur det blir med tvisten.
Krävs nog lite kraft o rotera det seglet, va?
-
Är det bara jag som tycker det är märkligt att Stealth är rött, och Redline blått??
Logga in för att svara.