• p-malmkvist

Medlem
    12 februari, 2009 vid 11:08

Och vad är anledningen till att Naishteamet ska segla redline 8.8 istället för stealt 8.8? Är inte redline freerajd:-

• getwet

Medlem
    12 februari, 2009 vid 11:25

@Jester 530024 wrote:

Krävs nog lite kraft o rotera det seglet, va?

Ingen av oss är väl direkt klen va?

• getwet

Medlem
    12 februari, 2009 vid 11:26

@Jester 530025 wrote:

Är det bara jag som tycker det är märkligt att Stealth är rött, och Redline blått??

Redline finns både i rött o blått…..Blått är snabbare på redline, rött snabbast på Stealth.

• getwet

Medlem
    12 februari, 2009 vid 11:29

@P Malmkvist 530028 wrote:

Och vad är anledningen till att Naishteamet ska segla redline 8.8 istället för stealt 8.8? Är inte redline freerajd:-

Nja…..är väl som ett RS slalom. Vi testar i år för att se hur de stora bitarna funkar i lättvind, i mitt och mac TS fall tillsammans med SP135. Blir ändå inget speed i dom storlekarna. Vi testar iaf.

• p-malmkvist

Medlem
    12 februari, 2009 vid 11:37
    getwet;530032 wrote:
    Nja…..är väl som ett RS slalom. Vi testar i år för att se hur de stora bitarna funkar i lättvind, i mitt och mac TS fall tillsammans med SP135. Blir ändå inget speed i dom storlekarna. Vi testar iaf.

Ja det var ett ärligt och rakt svar…

• dr-masse

Medlem
    12 februari, 2009 vid 12:06

@Jester 530025 wrote:

Är det bara jag som tycker det är märkligt att Stealth är rött, och Redline blått??

Ja, du menar förstås att Stealth borde vara grått.

Att Redline är blått känns helt självklart. Eller inte.

• getwet

Medlem
    12 februari, 2009 vid 12:18

@dr Masse 530040 wrote:

Ja, du menar förstås att Stealth borde vara grått.

Att Redline är blått känns helt självklart. Eller inte.

Vetenskapligt är det bevisat att röda segel är snabbast, näst snabbast är blåa segel och därefter kommer, trot eller ej men det är faktiskt gula. Sist kommer svarta och vita segel för det är ingen färg.

En gång i tiden ägde jag ett blått o vitt Gun segel 8.2, den var lite ojämn i farten eftersom det var väldigt mycket vitt på ena sidan och blått på den andra. På väg ut från Fituna var det en djävla fart men på väg tillbaka gick det trögare när den vita sidan exponerades mot vinden/lovart.
    Efter det blev jag ägare till en RS4, grått o fint. Då blev det mer fart i bitarna. Kände direkt skillnaden i färg, ett helt annat släpp blev det.

Men snabbast av alla är röda segel, för det vet jag!

• swe-496

Medlem
    12 februari, 2009 vid 17:27

@getwet 530043 wrote:

Vetenskapligt är det bevisat att röda segel är snabbast, näst snabbast är blåa segel och därefter kommer, trot eller ej men det är faktiskt gula. Sist kommer svarta och vita segel för det är ingen färg.

En gång i tiden ägde jag ett blått o vitt Gun segel 8.2, den var lite ojämn i farten eftersom det var väldigt mycket vitt på ena sidan och blått på den andra. På väg ut från Fituna var det en djävla fart men på väg tillbaka gick det trögare när den vita sidan exponerades mot vinden/lovart.
    Efter det blev jag ägare till en RS4, grått o fint. Då blev det mer fart i bitarna. Kände direkt skillnaden i färg, ett helt annat släpp blev det.

Men snabbast av alla är röda segel, för det vet jag!

Micke har du glömt allt du lärde dig i skolan??? Det var ju iofs väldigt längesen för dig… Du är förlåten för din okunskap;)
    Vitt innehåller ju hela spektrat av färger;)

Ska jädrar i mig leta upp en annan gammal rolig tråd.

• faster

Medlem
    12 februari, 2009 vid 19:04

Som alla snabba bilar är d röda

• getwet

Medlem
    13 februari, 2009 vid 07:18

@SWE 496 530072 wrote:

Micke har du glömt allt du lärde dig i skolan??? Det var ju iofs väldigt längesen för dig… Du är förlåten för din okunskap;)
    Vitt innehåller ju hela spektrat av färger;)

Ska jädrar i mig leta upp en annan gammal rolig tråd.

PUCKO! Om man nu har alla färger i ett segel, såsom vitt så blir det ju för tungt! Det var det som jag kände på Fituna att seglet var mycket tyngre på den vita sida, klart som fan att det blir så när alla färger hänger på en sida. Tror du jag är dum eller?

• imported_macts

Medlem
    13 februari, 2009 vid 07:53

@SWE 496 529579 wrote:

Kanske det Jesper.
    Men Challenger 3D knäcker ju långa vägar eller hur;) Renare i färgerna och inte lika tyska som Naish*S*

Jag kollade och kollade för att se 3D effekterna i Challenger-segel men det var svårt…….men så satte jag på mig sådana här och då gick det bättre!
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:3d_glasses_red_cyan.svg

Får man med ett par brillor med seglen.

• imported_macts

Medlem
    13 februari, 2009 vid 08:06

@getwet 530031 wrote:

Redline finns både i rött o blått…..Blått är snabbare på redline, rött snabbast på Stealth.

Har vi tur så får vi Redline i rött…å då är vi safe…

• speedan

Medlem
    13 februari, 2009 vid 08:54

Snyggt!

• tobhed

Medlem
    13 februari, 2009 vid 12:47

Jag tycker det ser lite rosa ut…

• jester

Medlem
    13 februari, 2009 vid 13:11

Säger han som skaffat orangea segel… tror dom valt den färgen så att man inte råkar köra igenom dom när man blåser förbi.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.