Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stekhet Afton Varberg
-
@FJ69 518475 wrote:
Ja jävlar då gör jag rent hus…………..
F
@M C 518466 wrote:
Ser fram emot lite klassisk armbrytning igen!:grin:
/MånsKan avslöja så mkt att ni testosteronstinna hanar kan slappna av i era armar. Eftersom Hot Sails Maui är ett genus neutralt varumärke kommer även Kelasnurr finalen att avgöras på ett sätt där fysisk styrka inte är av betydelse. 🙂
-
@surfslusken 518477 wrote:
Kan avslöja så mkt att ni testosteronstinna hanar kan slappna av i era armar. Eftersom Hot Sails Maui är ett genus neutralt varumärke kommer även Kelasnurr finalen att avgöras på ett sätt där fysisk styrka inte är av betydelse. 🙂
Ajdå Slusken, börjar minnet svika?:) här kommer lite som kanske kan fylla luckorna…
Saxat från Hot Sails Maui.se:
“04-12-22
Stekhet afton
Utanför Stockholm 9 december blev en stor succé. Omkring 50-talet besökare tog sig ut till loftet i Nacka. Bland alla nya hotsegel, master, bommar med flera stekheta vindsurfprylar blev det riktigt trevlig stämning. Clubmusik, dubbla projektorer, Ilas tyska ölkartonger och inte minst besökarna bidrog till att det blev rejält fokus på det sociala framfšr både prylhysteri och krämande. Bildvisning, videoklipp och hemkörda rullar från både Sverige och Maui fick oss alla att drömma oss bort. Tack alla som kom och gjorde denna afton så lyckad och tack ni som hade med er film!Kelaprosnurren och fina vinster
Stekhet Afton Stockholm innebar premiär för kelaprosnurrtävling. En variant på flasksnurr där hälften av deltagarna stegvis blev utslagna. Från början hemligt fint förstapris. När två deltagare kvarstod: Måns Cullin (S-47) och Lars “Totte” Torstensson, ändrade den enväldige domaren (jag) spelreglerna: Armbrytning skulle avgöra vem som skulle få gå hem med ett 2005 SO 5.8! Det blev dock en utdragen kamp mellan Måns som i ständigt underläge vägrade ge upp mot den regeltänjande Totte. Efter flera omstarter blev det till att återgå till den lilla sexiga kelaproförlängaren. Förstaplats och vinnare av guld/röttglittrigt SO 5.8: Lars “Totte”Torstensson Andraplats och vinnare av en Streamlined RDM-förlängare: Måns Cullin(S-47)
/M
-
Jo, så va de förr, men nu har tiden även hunnit i kapp Kelasnurren. T o m axlar dragits urled när testosteron nivån hetsats i armbrytningen. Men senast va de faktiskt så väl att återigen hade en kvinna med i finalen! Så klart måste även Kelasnurren följa trenden och bli könsneutral!:)
Känsla och finess är egenskaper som kommer till nytta denna gång! -
@surfslusken 518477 wrote:
Kan avslöja så mkt att ni testosteronstinna hanar kan slappna av i era armar. Eftersom Hot Sails Maui är ett genus neutralt varumärke kommer även Kelasnurr finalen att avgöras på ett sätt där fysisk styrka inte är av betydelse. 🙂
Inte intelligens heller, jag noterar därmed att Hotsails också är ett IQneutralt
varumärke, helt rättvisemärkt. Då har man ju ingen chans alls……hohoSkall bli trevligt jippo!
-
@surfslusken 518491 wrote:
Jo, så va de förr, men nu har tiden även hunnit i kapp Kelasnurren. T o m axlar dragits urled när testosteron nivån hetsats i armbrytningen. Men senast va de faktiskt så väl att återigen hade en kvinna med i finalen! Så klart måste även Kelasnurren följa trenden och bli könsneutral!:)
Känsla och finess är egenskaper som kommer till nytta denna gång!Och där rök chansen till ett nytt segel…
/M -
Verkar bli riktigt steeeekhett i år! Bäst jag rullar nu så jag hinner fram – ses!
-
Tack HSM för en mycket trevlig tillställning, vi lär synas igen!
PS Tack för biran..!
-
Goa bilder, goa surf/ws-filmer från Gurra och Quiksilver, goa människor, go öl. Det kan knappt bli bättre. Även om jag saknade några “kända” Westcoast rippers!
/Magnus -
Tack för ett trevligt arr. Jesper m fl HSM rockar!
//Fredrik
-
bara massa surf snack så jävla kul det är med events.. ölen satt ju inte fel den heller tack Jesper..
-
Hoppla sitter här och ska skicka julhälsningar och inser att jag inte ens hunnit tacka alla som kom på urtrevliga Stekhet Afton Varberg härom månaden. En tillställning som denna blir aldrig bättre än sina gäster – grym kvalite på er alla. TACK ALLA FÖR ATT NI KOM och förgyllde kvällen!!!!
Extra tack till Gurra och Rob som bidrog med heta och locala bilder, i Gurras fall rörliga, och därtill hörande ljud.
Stort grattis till…. tja vad hette nu vinnaren i Areon/Kelaprosnurren?? Urtrevlig local och numera stolt ägare till ett Hotsailsmaui 2009 5.6 Crossfire! Tröstpriset i form av en sprillans Aeron Aluförlängare med otroligt fina detaljer gick till… alltså jag och namn… en polare till Andy från Halmstad.
Också självklart stort tack till medhjälparna Ila, Ola H och O’HanaAndy!
Nu ska jag skriva julhälsningar, God Jul från Maui föresten!
/JB
Logga in för att svara.