Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing stenstranden måndag fm?

• ola-h

Medlem
    14 november, 2012 vid 18:23

Tack för rapporten. Emotser trädknaksindikationer före läggdags då…

• jesper-b

Medlem
    14 november, 2012 vid 20:39

Måste upp riktigt tidigt i morgon, således blir trädknaksobservationen dito: Inte en endaste antydan till darrning på tallbarren… ny är det inte natt än och inte heller en timmer söderut, men jag kan nästan äta upp min gamla halmhatt om det är vågseglingsguppa vind eller mer på Torö i morgon.

/JB

• jesper-b

Medlem
    15 november, 2012 vid 05:31

Knak!!!!

Njae, vill inte överdriva men nu mer än darrar barren. Det är långt ifrån kulingbrak, men… nog kan man höra av ett litet knarr från de svajande tallarna. Vette 17 men det finns risk för att dne där halmhatten få tryckas ner i lunchlådan!

/JB

• maca

Medlem
    15 november, 2012 vid 20:01

Lyckades pussla ihop en morgon utan dagislämning och föräldraledighet och drog en rövare…
    Var på stenstrand strax efter kl. 7 . Det var oväntat platt och vinden max ett par m/s. Åt frukost i soluppgången och var just på väg att vända hemåt när det började fläkta lite från V. Vågsizen tycktes gå upp även den. Bestämde mig för att leva på hoppet. Riggade och guppade ut, galet vackert. Vinden fyllde i alltmer och kl. 9-11 var stenstranden riktigt riktigt najs! Det var inte särskilt stort, guppa ibland, full gas ibland, men ack så cleant och framförallt så lätt att hitta och komma med bra vågor. Tippar på att vinden låg kring 7-10 m/s och uppåt 300 grader mot slutet.

Synd att inte fler chansade!

Halmhatt i matlådan imorgon JB

• dude

Medlem
    15 november, 2012 vid 22:40

Tack för rapporten André. Jag var på väg ner men ville inte åka själv. Hade jag vetat du åkte hade jag också gjort det. Vi får höras av nästa gång… @MacA 703358 wrote:

Lyckades pussla ihop en morgon utan dagislämning och föräldraledighet och drog en rövare…
    Var på stenstrand strax efter kl. 7 . Det var oväntat platt och vinden max ett par m/s. Åt frukost i soluppgången och var just på väg att vända hemåt när det började fläkta lite från V. Vågsizen tycktes gå upp även den. Bestämde mig för att leva på hoppet. Riggade och guppade ut, galet vackert. Vinden fyllde i alltmer och kl. 9-11 var stenstranden riktigt riktigt najs! Det var inte särskilt stort, guppa ibland, full gas ibland, men ack så cleant och framförallt så lätt att hitta och komma med bra vågor. Tippar på att vinden låg kring 7-10 m/s och uppåt 300 grader mot slutet.

Synd att inte fler chansade!

Halmhatt i matlådan imorgon JB

• dr-masse

Medlem
    16 november, 2012 vid 07:31

Det är just sådana där träffar som sitter kvar i minnet längst och inspirerar mest – grattis!

Och din morgon kommer bara att bli bättre och bättre med åren… såg på obsarna att vinden droppade rejält vid sju-tiden, men att det sedan nog kunde ha funkat. Och det gjorde det ju!

• maca

Medlem
    16 november, 2012 vid 11:02

@dude 703375 wrote:

Tack för rapporten André. Jag var på väg ner men ville inte åka själv. Hade jag vetat du åkte hade jag också gjort det. Vi får höras av nästa gång…

Nicklas, SUP hade vart magiskt ner mot 1a…
    Vi hörs av när det är dax igen

• maca

Medlem
    16 november, 2012 vid 12:42

@dr Masse 703384 wrote:

Det är just sådana där träffar som sitter kvar i minnet längst och inspirerar mest – grattis!

Och din morgon kommer bara att bli bättre och bättre med åren… såg på obsarna att vinden droppade rejält vid sju-tiden, men att det sedan nog kunde ha funkat. Och det gjorde det ju!

Tack! Gillar att det blir bättre med åren 😉 Hade lite att ta igen då jag och Nils satt på åskådarplats måndag. Hann med ett par bilder som kan va kul för de som kom ut på vattnet.

• dude

Medlem
    17 november, 2012 vid 21:15

Imorn bitti är det dax igen 🙂

• maca

Medlem
    18 november, 2012 vid 09:26

landsort hintar om att det kan vara bra…hoppas de é det.
    Det var tyvärr inte dax för mig idag 🙁

• dr-masse

Medlem
    19 november, 2012 vid 07:49

Det var helt OK, överraskande fina vågor. Körde inte stenstranden, för första gången på länge på Torö, utan blandade kort freestylesegling med vindSUP och vanlig SUP.

Mest trillade jag, en bra bit kvar på SUP-fronten är det. Grym lärare dock, som väl plockade sisådär en 10-20 gånger fler vågor än jag. Kul söndag med alla leksaker!

Makalöst milt väder för andra halvan av november, hoppas det fortsätter!

• pipe69

Medlem
    19 november, 2012 vid 09:31

Hoppas Filip kommer med film snart… 🙂 … refererar till 15/11 fr.o.m. soluppgång till 11-tiden …:cool2:

• maca

Medlem
    24 november, 2012 vid 12:44

@pipe69 703563 wrote:

Hoppas Filip kommer med film snart… 🙂 … refererar till 15/11 fr.o.m. soluppgång till 11-tiden …:cool2:

Vart körde och filmade ni 15/11?

I torsdags var det dax igen. Chansade på en rätt medioker progg. Riktigt roligt vart det runt udden kl. 11-14. Lyckades först pajja jointen och sen tappa Gopron i en spolning. Head strap i vågor går bort! Tack floaty back door denna gång – blir helmet mount nästa gång…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing stenstranden måndag fm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.