Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Sthlm – Fredag
-
Jag tror inte på att millimeterstudera någon av väderkartorna, speciellt inte forecas. I tisdags hade de kl. 08.00 röda pilar (15m/s) över stora delar av skärgården. Jag mätte upp vinden på Dalarö kl 07.30 till 8,5 m/s med byar på 10 m/s. Därefter avtog vinden ganska snabbt. Helt felbedömt av foreca alltså. Den vädersajten som har störst förtroende hos mig är “islänningen”, theyr.net. När de visar att det ska blåsa så blåser det alltid. Däremot så kan de vara lite väl snåla med vind ibland och de förutser ju heller ingen sjöbris. Så om man bara kikar på dem så missar man nog en del dagar med freestylebrädan (t.ex. tisdag eftermiddag).
I nuläget tycker jag att det ser ut som att fredagen kan bjuda på lite lampeffekt i Fituna. Rak sydligt 6-10 m/s, 16°C och sol!
Lördagen verkar också kunna bjuda på lite vind i form av lågtrycksblåst. SMHI lovar sydligt 7-11 m/s och Theyr likaså, Dalarö kanske?
-
Japp så e det nog. Lördag ser nästan bättre ut lite beroende på var man kollar.
Dalarö? är det vid badstranden/kanalen man går i eller var? vilka vindriktningar funkar? -
Vore trevligt om nån kunde skicka en sms väderraport, tänkte komma ditt vid 3 tiden, kan lägga ut rapporten på internet sen, typ vid tolv vore perfekt.
micke 0736827432
Logga in för att svara.