Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm fredag

• koa

Medlem
    10 juli, 2004 vid 05:43

Fradags bjöd Torö på pangtryck i 5,3:an och vågbräda O-NO superplattvatten cool.gif
    Och det kanske blir bra idag å…

Landsort – Häradsskär
    Risk för medelvind över 10 m/s: 100%
    Risk för medelvind över 14 m/s: 90%

Lördag förmiddag: SO 9 till 13 m/s. Regnskurar. Mest måttlig sikt.
    Lördag eftermiddag: S 10 till 14 m/s. God sikt.
    Lördag kväll: S-SO 10 till 14 m/s. Lätt regn. God till måttlig sikt.
    Lördag natt: S-SO 9 till 13 m/s. Lätt regn. God till måttlig sikt.

• feg

Medlem
    10 juli, 2004 vid 06:05

Kul att höra att ONO funkar på Torö, då finns det ju alternativ vid den riktningen i framtiden.

Själv var jag och andra frustrerade i Näsbypark, Pohlman gav många förhoppningar som inte infriades. Blev formulasegling i nästan gränsvind.

Vet ej om jag vill åka långt med dessa regnmoln, okej att man blir blöt av vattnet men regnet är inte kul.

/feg

• maca

Medlem
    10 juli, 2004 vid 11:33

I Björkvik var det också en del frustrerade seglare. Först kring 19-tiden kom lite vind från O-NO. Vi var i alla fall ett gäng som fick köra 6.5-7.0 och freestyle med tryck “lång ut” från stranden.

• philippos

Medlem
    10 juli, 2004 vid 12:00

Kapellskär funkade bra tidigt i morse. Vinden kom ungefär vid tolvslaget och kl 03.00 blåste det som bäst. Seglade 6,0 och vågbräda på plattvatten kl 06.00-08.30. Då blåste det ONO11 ute vid Söderarm. Morgondagen (söndag) ser bra ut för Kapellskär!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 juli, 2004 vid 12:13

Det vart nattsegling på skälåker. Seglade mellan kl 23:30 till 01:00. Snacka om mörkt cool.gif smile.gif

• feg

Medlem
    10 juli, 2004 vid 13:38

Skälåker måste ju vart bäckmörkt! Hur fan hittar man tillbaka till stranden? Det finns ju inte ens lampor att sikta mot när man är på väg in.

Svar till:

Vinden kom ungefär vid tolvslaget och kl 03.00 blåste det som bäst.

[/ QUOTE ]
    Det lät även som om Philippos idkade kvällssegling, eller så kan han inte klockan. smile.gif

/feg

• koa

Medlem
    10 juli, 2004 vid 16:32

Torö var upp och ner idag Lördag, vågorna byggde snabbt när vinden vred ner till SO och ökade. Ett gäng vågsurfare kämpade för att komma ut och vi windsurfare fick plana 5,3 – 5,8 och rida feta vågor…nice!

I morgon eftermiddag ser det ut att kunna funka igen…

• fjant

Medlem
    10 juli, 2004 vid 17:03

Och jag som satt hemma och ruttnade. Rädd för regn…
    Men i morgon ska jag ut, frågan är bara var…?

/Fjant

• anonym-anvandare

Medlem
    10 juli, 2004 vid 17:51

Svar till:

Skälåker måste ju vart bäckmörkt! Hur fan hittar man tillbaka till stranden? Det finns ju inte ens lampor att sikta mot när man är på väg in.

[/ QUOTE ]

Vi seglade ju fram och tillbaka inne vid stranden. Så lanternorna behövdes inte wink.gif

• philippos

Medlem
    10 juli, 2004 vid 17:55

He he, jo klockan har jag nog lärt mig men det hindrar ju inte vinden från att fläkta redan tidigt på morgonen. En nattseglats hade säkert rockat hårt men inte i kapellskär. Det är inge skoj att surfa med vetskapen om att det när helst kan komma förbi båtar, fartyg el. flytande varuhus som inte ser dig så därför blev det tidig morgon istället. Man borde nästan montera lantärner i riggen och en sån där extra ljusramp fram på brädan!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm fredag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.