Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm i helgen

• kalllek

Medlem
    15 juli, 2007 vid 08:10

Jag åker också till Brevik Åkersberga nu för första gången.

• kalllek

Medlem
    15 juli, 2007 vid 08:11

Nä, stensnäs åkersberga var det visst;)

• phu

Medlem
    15 juli, 2007 vid 15:47

Görväln bjöd på bra drag i 5,3 fram till tvåtiden idag sen tvärdog det så jag mer eller mindre fick simma tillbaka till stranden igen. Någon timme senare var jag istället toköverriggad med 6,2 vilket fortfarande höll i sig när jag drog vid halvfem tiden. En helt vanlig dag på mälaren m a o 😉

/Peter

• svenne

Medlem
    15 juli, 2007 vid 16:52

Närlunda:
    45 min 5,7
    1 timme 5,0
    och sist 1 timme 5,7.

Surfade själv hela tiden. Det blåste tillräckligt när jag åkte strax efter sex. 🙂

• Oregistrerad

Gäst
    15 juli, 2007 vid 18:01

Åkersberga, brevik och stensnäs. 6.5 fram till 14.00, efter det överriggad fram till 16.00 och efter det var 5.9 överriggat. Efter 16.00 strålande sol och 30% vitt skum på vattnet. Bäst på länge!

• militaren

Medlem
    15 juli, 2007 vid 18:24

På fituna var det 4.5 segling från 14 och det ökade allt mer mot 1800. men något byigt.

//Micke

• robin

Medlem
    15 juli, 2007 vid 19:30

Torö bjöd på 5.4 och vågis. Sol och relativt små vågor som man kan se på bilden. Dyningarna var däremot betydligt större än så en bit ut. Underbar dag!

Robin

• jesper_b

Medlem
    15 juli, 2007 vid 22:21

Smått och gott! Så kan man väl summera Torösöndagen. Jag var riktigt riktigt förvånad när jag kom ner efter lunch. Riktigt fina små setvågor, fin sideshore och ovanligt jämt och fint tryck i 5.3an. Stundom fulltryck, jag var tvungen att rigga riktigt plant för harmoni och var toknära att hissa upp 4.7an. Som vanligt extremt trevlig stämning med alla gamla kära Torörippers.

MER!

/Jesper B

• bjornen

Medlem
    16 juli, 2007 vid 09:01

Fituna ser ut att kunna bli bra på onsdag kanske med lite tur idag också 🙂

//Björn

• fastforward

Medlem
    16 juli, 2007 vid 10:35

Inte konstigt att du kan surfa så ofta om du bara kör en kvart varje dag Björn 😀 Själv är man helt död i kroppen fortfarande efter den överriggade 6.6:an igår.

• bjornen

Medlem
    16 juli, 2007 vid 13:31

@fastforward 397560 wrote:

Inte konstigt att du kan surfa så ofta om du bara kör en kvart varje dag Björn 😀 Själv är man helt död i kroppen fortfarande efter den överriggade 6.6:an igår.

Välkommen i klubben, ungefär så jag kände mig efter ett antal timmar i Fituna dage före. Drar föresten till Fituna nu för ett 15 minuters pass 😉 Se nu till att komma dit på onsdag om prognosen står sig 🙂

//Björn

• fastforward

Medlem
    16 juli, 2007 vid 15:13

@Bjornen 397589 wrote:

Välkommen i klubben, ungefär så jag kände mig efter ett antal timmar i Fituna dage före. Drar föresten till Fituna nu för ett 15 minuters pass 😉 Se nu till att komma dit på onsdag om prognosen står sig 🙂

//Björn

Jaja, tjööta 😉 Om prognosen står sig så är det nog ingen idé att åka till Fituna för mig med 5.8 som minsta segel. Kommer ju blåsa bort…

• rasmus_w

Medlem
    16 juli, 2007 vid 23:37

@Svenne 397241 wrote:

Vilken? Jag byggde hela grejen från scratch.
    Allt runt en PIC-processor som klockade vinden och triggar ett SMS efter en tid. Det enda som behövs är ett batteri som håller tillräckligt länge.
    Meeen, jag orkade som sagt inte göra en vattentät. Nåt annat år kanske. 🙂

Borde inte en solcell kunna ge tillräckligt med spänning för att kunna driva en sån där grej? Om man dessutom mäter hur mycket spänning solcellen ger så har man ju ett grovt värde på hur “vackert” vädret är.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm i helgen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.