Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Sthlm imorgon eller ons?

• Sthlm imorgon eller ons?

Publicerad av mickemoose på 27 maj, 2013 vid 08:11

Hej hej, jag undrar om det är någon som vet någon bra spot nu i morgon och ons nu när det är ostliga vindar. Jag har eventuellt bil, men är lite oklart. Bor i Nykvarn, men kan ta mig lite överallt. 🙂

Är detta rätt forum att posta i gällande session? Eller är det under kitesurfing som gäller?

mr_steel svarade 11 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • lima-ko

Medlem
    27 maj, 2013 vid 08:45

Tjenare Micke,

Där väl Rullsand som skulle fungera men kommer inte ihåg att jag kört där på rak O. När jag bodde i Sthlm körde jag uteslutande när det var bra surf för Torö, Dalarö och Gålö. Det går säkert att trixa lite inne i stan och utåt Täby, men helt klart sämre vind och mycket som stör vinden. Kolla in http://spotguide.kicks-ass.net/x/default.asp?Area=1&WindDir=Ost&Kitelaunch=1&ps=1 för lite vägledning om spots.

Flertalet Sthlmare hänger på Kitenation http://kitenation.se/kajtforum/, åtminstone för att diskutera vart de ska köra och liknande. Tror även de har någon Facebookbgrupp, och sedan finns ju även http://www.surfses.com, vet dock inte hur aktiva de är med det där uppe.

• mickemoose

Medlem
    27 maj, 2013 vid 10:00

nice, facebook is the shit nu förtiden. Skönt att ha allt på ett och samma ställe iaf 🙂

• lima-ko

Medlem
    27 maj, 2013 vid 10:37

Mjoe, både ja och nej, jag föredrar Surfses för kite men det är ju självklart personligt ;).

• mr_steel

Medlem
    27 maj, 2013 vid 10:44

Men vafan Nykvarn!!
    Då ska du ju åka med oss!
    Vi är ett gäng från Södertälje/Gnesta som kör jämt.
    I kväll eller i morgon kör vi garanterat.

Bästa spoten för ostliga vindar är Studsvik (tror den fins på spotguidekickass) där den heter bryggningens badplats.
    Grabbarna körde på vår hemmaspot i går å det var körbart även där påstår dom 🙂 jag e lite tveksam.
    Vi kör oftast på Brandalsund utanför Järna från syd till väst och från ost till syd kör vi på farstanäs.

Slå en signal eller messa, det är alltid kul om vi blir fler.

Stålis
    0707389315

jag fins ju så klart på fejan oxo som Michael stålis Gustafsson

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Sthlm imorgon eller ons?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.