Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Sthlm, lördag. Kan Dalarö eller Fituna funka?
-
Sthlm, lördag. Kan Dalarö eller Fituna funka?
Publicerad av philippos på 24 april, 2009 vid 11:47Har precis ställt in laggen och tagit fram surfpryttlarna. Ny säsong, nya förhoppningar. Skulle inte sitta fel med premiär nu i helgen. Verkar bli skapligt varmt och sydligvästliga vindar. Någon som tror att Dalarö eller Fituna kommer funka?
/ Filip
electric svarade 15 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 24 Svar -
24 Svar
-
Ja, det tror jag! Blir nog lagom för lite halvstora prylar både lördag och söndag. Själv tror jag att jag satsar på Fituna söndag och sköter mitt övriga liv på lördag.
-
Ser ut å tuta lite extra norr om stan dock…på lördag eftermiddag och söndag. Jag kommer köra hemma i kapellskär dårå…
-
Det kommer funka med 8.7 Filip 😉 Skit i Stockholm, packa bilen. Häng på mig till Klagshamn på lördag så kan du köra Haga på söndag.
-
gurra1978;542619 wrote:Det kommer funka med 8.7 Filip 😉 Skit i Stockholm, packa bilen. Häng på mig till Klagshamn på lördag så kan du köra Haga på söndag.
Ääh.. Klagshamn är väl ingen sport. Där vet man ju att det blåser. Förresten tror jag inte på att du kommer ner dit heller. Du är alldeles för mycket Apelviks-patriot för något sådant.
Stockholm is the shit …literally!
-
Sommardräkten är packad (jag gör inte om vårt misstag 😉 ) och resten av ditt team rullar 09:00. Be there!
-
Filip, vi får kanske bli några stycken som tar ett Sverige runt del tre för lite vågsegling och freestylesegling när vårsommaren är igång!
-
dude;542651 wrote:Filip, vi får kanske bli några stycken som tar ett Sverige runt del tre för lite vågsegling och freestylesegling när vårsommaren är igång!
Just precis, jag kunde inte sagt det bättre…..
-
….men i morgon åker jag till Fituna.
Det brisade tydligen lite redan idag…. -
Dude, sign me up!
Vi drar till Fituna nu och sätter den beryktade brisen på prov. Om inte annat så blir det en härlig dag i solen.
-
Björkvik funkade i alla fall supernais idag.
Det blåste ‘off my socks’ med min 5.4.
Kl 18 var det fortfarande mellan 9-12 m/s.Härligt! precis som förra veckan. Superdag – ingen där.
Vilken start på året, va? Imorgon: same, same! Hahaha!!
-
Dalarö. Körde 6.1 mellan tre och halv fem. Några till där med större segel. Mestadels planing, men inte så jag gråtit om jag missade det.
Någon som kan rapportera från Fituna?
//L -
Anlände Fituna strax efter kl. 14. Klart över förväntan! Det var lite tunt i början men efter ett tag var det riktigt bra drag i 5.9an. Tyvärr ingen stabil vind enda in till stranden men i övrigt jämnt och bra. Körde på fram till 17.30 ungefär. En hel del folk på vattnet men även klättrare och fiskare njöt av solen i Fituna.
-
Jag blev ledig försent idag o hade inte packat bilen så det blev inget. Imorgon blir det en chansning på att det funkar. Trycket ska ju gå ner något vilket borde va bra för ev. bris. Är kanske i björkvik någon gån kring 15-16.
Grrrr;542756 wrote:Björkvik funkade i alla fall supernais idag.Det blåste ‘off my socks’ med min 5.4.
Kl 18 var det fortfarande mellan 9-12 m/s.Härligt! precis som förra veckan. Superdag – ingen där.
Vilken start på året, va? Imorgon: same, same! Hahaha!!
Logga in för att svara.