Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm, lördag. Kan Dalarö eller Fituna funka?

• Sthlm, lördag. Kan Dalarö eller Fituna funka?

Publicerad av philippos på 24 april, 2009 vid 11:47

Har precis ställt in laggen och tagit fram surfpryttlarna. Ny säsong, nya förhoppningar. Skulle inte sitta fel med premiär nu i helgen. Verkar bli skapligt varmt och sydligvästliga vindar. Någon som tror att Dalarö eller Fituna kommer funka?

/ Filip

electric svarade 15 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • pete

Medlem
    24 april, 2009 vid 12:34

Ja, det tror jag! Blir nog lagom för lite halvstora prylar både lördag och söndag. Själv tror jag att jag satsar på Fituna söndag och sköter mitt övriga liv på lördag.

• brutus

Medlem
    24 april, 2009 vid 13:11

Söndag på dalarö ser ut som premiärdags! aahhh…

• stoorfaen

Medlem
    24 april, 2009 vid 14:12

Ser ut å tuta lite extra norr om stan dock…på lördag eftermiddag och söndag. Jag kommer köra hemma i kapellskär dårå…

• gurra1978

Medlem
    24 april, 2009 vid 17:09

Det kommer funka med 8.7 Filip 😉 Skit i Stockholm, packa bilen. Häng på mig till Klagshamn på lördag så kan du köra Haga på söndag.

• blabussen

Medlem
    24 april, 2009 vid 17:39

kan det bli bris vid dalarö?

• philippos

Medlem
    24 april, 2009 vid 18:45
    gurra1978;542619 wrote:
    Det kommer funka med 8.7 Filip 😉 Skit i Stockholm, packa bilen. Häng på mig till Klagshamn på lördag så kan du köra Haga på söndag.

Ääh.. Klagshamn är väl ingen sport. Där vet man ju att det blåser. Förresten tror jag inte på att du kommer ner dit heller. Du är alldeles för mycket Apelviks-patriot för något sådant.

Stockholm is the shit …literally!

• gurra1978

Medlem
    24 april, 2009 vid 18:55

Sommardräkten är packad (jag gör inte om vårt misstag 😉 ) och resten av ditt team rullar 09:00. Be there!

• dude

Medlem
    24 april, 2009 vid 20:02

Filip, vi får kanske bli några stycken som tar ett Sverige runt del tre för lite vågsegling och freestylesegling när vårsommaren är igång!

• dala-lama

Medlem
    24 april, 2009 vid 20:36
    dude;542651 wrote:
    Filip, vi får kanske bli några stycken som tar ett Sverige runt del tre för lite vågsegling och freestylesegling när vårsommaren är igång!

Just precis, jag kunde inte sagt det bättre…..

• dala-lama

Medlem
    24 april, 2009 vid 20:39

….men i morgon åker jag till Fituna.
    Det brisade tydligen lite redan idag….

• philippos

Medlem
    25 april, 2009 vid 10:13

Dude, sign me up!

Vi drar till Fituna nu och sätter den beryktade brisen på prov. Om inte annat så blir det en härlig dag i solen.

• grrrr

Medlem
    25 april, 2009 vid 18:39

Björkvik funkade i alla fall supernais idag.

Det blåste ‘off my socks’ med min 5.4.
    Kl 18 var det fortfarande mellan 9-12 m/s.

Härligt! precis som förra veckan. Superdag – ingen där.

Vilken start på året, va? Imorgon: same, same! Hahaha!!

• larry

Medlem
    25 april, 2009 vid 18:48

Dalarö. Körde 6.1 mellan tre och halv fem. Några till där med större segel. Mestadels planing, men inte så jag gråtit om jag missade det.
    Någon som kan rapportera från Fituna?
    //L

• philippos

Medlem
    25 april, 2009 vid 19:18

Anlände Fituna strax efter kl. 14. Klart över förväntan! Det var lite tunt i början men efter ett tag var det riktigt bra drag i 5.9an. Tyvärr ingen stabil vind enda in till stranden men i övrigt jämnt och bra. Körde på fram till 17.30 ungefär. En hel del folk på vattnet men även klättrare och fiskare njöt av solen i Fituna.

• jonasp

Medlem
    25 april, 2009 vid 19:20

Jag blev ledig försent idag o hade inte packat bilen så det blev inget. Imorgon blir det en chansning på att det funkar. Trycket ska ju gå ner något vilket borde va bra för ev. bris. Är kanske i björkvik någon gån kring 15-16.

Grrrr;542756 wrote:
    Björkvik funkade i alla fall supernais idag.

Det blåste ‘off my socks’ med min 5.4.
    Kl 18 var det fortfarande mellan 9-12 m/s.

Härligt! precis som förra veckan. Superdag – ingen där.

Vilken start på året, va? Imorgon: same, same! Hahaha!!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm, lördag. Kan Dalarö eller Fituna funka?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.