Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm måndag ?

• bjornen

Medlem
    14 maj, 2007 vid 16:12

@Mården 383157 wrote:

har du laddat batterierna?
    jag åker förmodligen dit om inte stavsnäs vicker ner sig helt iofs tror finnarna på mer vind senare ikväll, åker nog runt 17

Jag hade laddat batterierna, lusläst manualerna, åkt en repa med bilen och testat ladda frå gps till gpsar, trodde jag hade allt under kontroll men när jag kom fram till askfatshamnen var det ingen vind 😡 Skam den som ger sig, bytte om och seglade över till ön i mitten och vände med en toppfart på hela 5 knop…Hoppas på morgondagen i stället.

//Björn

• svenne

Medlem
    14 maj, 2007 vid 16:57

Om jag orkar, kan det bli lite morgonsurf.

• getwet

Medlem
    14 maj, 2007 vid 18:44

Bjornen…….ska vi ladda på Fituna imorgon om det inte blir för mycket väst? Vetefan vart man ska vägen om det slår över för fort på väst, Sthlms absolut sämsta vindriktning!

• argulander

Medlem
    14 maj, 2007 vid 20:06

@getwet 383220 wrote:

Bjornen…….ska vi ladda på Fituna imorgon om det inte blir för mycket väst? Vetefan vart man ska vägen om det slår över för fort på väst, Sthlms absolut sämsta vindriktning!

Varför inte Farstanäs? Min gissning är att vinden inte räcker i morgon, alltså tisdag 15/5 theyr.tv timme för timme prognos säger runt 5-6 m/s VSV för Fituna/Farstanäs området ingen tidpunkt under morgondagen spås i vart fall mer än 8 m/s. Möjligen kan det ju ändra sig, sällan blir det ju dock mer vind i senare prognoser. Målar däcket på båten på fm, uppehåll verkar det ju i alla fall bli, sen får vi se om det blir lite surf ändå på em, kanske 9,7 räcker?? Klas

• argulander

Medlem
    14 maj, 2007 vid 20:08

@getwet 383220 wrote:

Varför inte Farstanäs? Min gissning är att vinden inte räcker i morgon, alltså tisdag 15/5 theyr.tv timme för timme prognos säger runt 5-6 m/s VSV för Fituna/Farstanäs området ingen tidpunkt under morgondagen spås i vart fall mer än 8 m/s. Möjligen kan det ju ändra sig, sällan blir det ju dock mer vind i senare prognoser. Målar däcket på båten på fm, uppehåll verkar det ju i alla fall bli, sen får vi se om det blir lite surf ändå på em, kanske 9,7 räcker?? Klas

• marden

Medlem
    15 maj, 2007 vid 06:44

blev de nå åka av för nån i går?
    jag hade tvingat hem frun tidigare o pakat klart bilen men när alla träd stod still åkte jag alldrig
    nån som tror nått om idag?funderar på en tur efter lunch

• diil

Medlem
    15 maj, 2007 vid 07:17

Jag guppade fram och tillbaka över Lövstavattnet några gånger vid åtta-tiden. När jag kom dit vid 18.30 (satans bilköer) var det klart seglingsbart med stora grejer, men eftersom jag skulle launcha en massa nya prylar (skruva stroppar, flärpa i elaka cambers etc) tog det en evighet att rigga. Gött ändå, och varmt i vattnet!! /D

• marden

Medlem
    15 maj, 2007 vid 09:30

pakat klart bilen igen o åker nog ner till torö kanske fituna landsort har 11M/s nästan väst
    åker dit för att testa nya slalomtöj och om nån vill ha en raport så nås jag på 0707750832

• electric

Medlem
    15 maj, 2007 vid 10:02

Jag drar till Farstanäs om en stund; är där kl 13. Perfekt riktning (240-250 grader) nu när det är för mycket väst för Fituna. Det kommer ytterligare någon (eller några) dit efter kl 14.

• gifvars

Medlem
    15 maj, 2007 vid 10:32

@Electric 383363 wrote:

Jag drar till Farstanäs om en stund; är där kl 13. Perfekt riktning (240-250 grader) nu när det är för mycket väst för Fituna. Det kommer ytterligare någon (eller några) dit efter kl 14.

Tjena, jag tänkte dra till solsidan/erstaviken. En chansning. Rapport vad det lider och ni vet var.

Mvh,
    -JG

• marden

Medlem
    15 maj, 2007 vid 14:47

till o me i dag lykades jag få till en bomkörning
    både när jag rigga o när jag 2,5t senare riggade ner blåste det 10m/s
    därimellan va det stadigt 5m/s
    o nu när jag är hemma igen blåser det 10 på gatan i stan

• bjornen

Medlem
    15 maj, 2007 vid 16:22

Jag åkte till sätrabadet och de var den bästa seglingen där hittills. Är nästan jämt byigt men idag var det bättre. Seglade med 5,8 och det var bra då jag försökte pressa allt ur min 150l bräda och lyckades med 24,6 knop men det blir korta sträckor innan det är dags att vända. Jag lyckades glömma min lilla bräda hemma, hade nog varit trevligare med den och ett 5,0 segel. Perfekt ställe för mig att träna vattenstarter.

//Björn

• johan

Medlem
    15 maj, 2007 vid 17:27

Hehe Kan de va så att strand strecket indikerar en sk “walk of shame” ?

Johan

• electric

Medlem
    15 maj, 2007 vid 18:10

@Electric 383363 wrote:

Rapport från tisdagseftermiddagen: Farstanäs blev till och med bättre än väntat! Vindriktning 250 grader. Jag började kl 14 med 6.0 men blev snart överriggad, så jag bytte ner mig till 5.0. Men även det var för mycket efter ett tag, så kl 16 växlade jag ner till 4.5, som gick hur bra som helst. Jag körde till 17.15 men hade kunnat fortsätta ända till nu kl 20 (det blåser fortfarande!). Bästa surfdagen hittills för mig denna säsong (fast det säger förstås inte så mycket efter denna dåliga vår …). Nu är det bara att hoppas att Haga Park i helgen bjuder på ännu bättre förhållanden! Chansen tycks finnas.

• fastforward

Medlem
    15 maj, 2007 vid 19:30

Invigde min 5.8:a på Närlunda idag. Första timmen gick åt till att luska ut hur man skulle trimma seglet men till slut fick jag till det. Helt ok dag även om det var byigt och inte helt optimal vinkel. Lyckades även med ett “throwfall into ballbreaker on mast” 😀 aouch.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm måndag ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.