Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm norr i eftermiddag/kväll?

• Sthlm norr i eftermiddag/kväll?

Publicerad av knutte på 5 maj, 2003 vid 07:54

Någon som ska ut och var? Syd 8-12 avtagande mot kvällen…brukar innebära 3-4 när man kommer ut efter jobbet.

jofiwa svarade 21 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • jofiwa

Medlem
    5 maj, 2003 vid 08:52

Var?

• knutte

Medlem
    5 maj, 2003 vid 09:41

Lövsta (bilkööööööö), Brevik eller huvva Näsby Park…

• calle_b

Medlem
    5 maj, 2003 vid 10:39

Ska försöka sticka till Viggbyholm efter jobbe(försöka dra tidigare!!!!!!!!!!!!!!). Sydligt funkar väldigt bra på stora värtan. Skulle inte vinden öka mot kvällen? Smhi har lovat det iaf, men man vet aldrig. Hoppas man kan dra ut lite runt 15-16 när sjöbrisen klämmer i smile.gif

Jaja, först måste man juh bli fri från jobbet….

• knutte

Medlem
    5 maj, 2003 vid 11:41

Var kliver du i i Viggbyholm?

• maca

Medlem
    5 maj, 2003 vid 12:02

Senaste rapporten från SMHI, utfärdad 2003-05-05 kl.13.09:

MELLERSTA OCH NORRA ÖSTERSJÖN, ÅLANDS HAV, SKÄRGÅRDSHAVET OCH BOTTENHAVET:
    Omkring syd ökande till 10-kuling 15. I morgon em omslag till sydväst och tillfälligt avtagande. Måttlig eller god sikt, tidvis regn.

Således ökande till kvällen!

Kungsängen funkar bra på ren syd. Nästan det enda man hinner med efter jobbet (kommer inte loss tidigare).

• jofiwa

Medlem
    5 maj, 2003 vid 20:30

Värtan funkade fint idag! Vi klev i vid det vanliga stället, Näsa Äng (Kråkudden). Där hamnade man tyvärr i lite vindskugga från Bastuholmen men så snart man kom ur den så var det full-planing ända bort till Röskär, på andra sidan fjärden. Skulle gissa att det blåste ca 7 m/s med byar något över. Totalt var vi fyra vindsurfare och tre kitesurfare. Lite klen uppslutning med tanke på de fina förhållandena som gavs. Vind och sol – Vad mer kan mer kan man begära?

• knutte

Medlem
    5 maj, 2003 vid 20:59

Det var en kille som räknade till 8 kitesurfare!
    Jag kom ut strax efter fem och då var vi två surfare. Jag blev en efter en dryg timme och sen upptäckte jag en surfare utanför Viggbyholm. Fint väder och ganska mycket planing med 6.7.
    smile.gif

• gurra1978

Medlem
    6 maj, 2003 vid 08:08

Jag har varit ute 15 gånger hittills i år och igår nere vid Näsaäng var helt klart den bästa. Bra vindriktning, solsken och varmt i luften samt fullt ös med 6,2 och roliga vågor.

• jofiwa

Medlem
    6 maj, 2003 vid 08:32

8 kitesurfare… hmm… vi seglade iofs mellan 14.00 och 17.15.

• maca

Medlem
    6 maj, 2003 vid 10:43

Skulle ha kört vid näsaäng istället låter det som!
    Kallhällsbadet såg väldigt fint ut när jag riggade, men lagom till jag var färdig att ge mig ut( vid 18-tiden) vred vinden till sydost. Det blev otroligt byigt de första 200m och inte mycket bättre en bit ut.

I byarna hade man lungt kunnat köra 5.5 men däremellan var det nästan ingen vind alls. Killarna som körde 7.5 och däröver såg ut att ha dragit det längsta strået….återigen.
    Man skulle behöva vara ledig blåsiga dagar för att hinna ut till kusten och jämn vind.

Ser ut att kunna bli av till lördag!
    Hoppas prognosen med väst 9-13m/s står sig

/André

• dr-masse

Medlem
    6 maj, 2003 vid 11:19

Istället för att åka så långt kan du vid SO åka till Lövsta. Helt OK på den vindriktningen.

Surfa På!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 maj, 2003 vid 11:59

Lövsta funkade bra hela dagen igår. Synd att det inte var fler där.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 maj, 2003 vid 13:29

Var ligger Näsa Äng (kråkudden) som ni refererar till?
    /O confused.gif

• maca

Medlem
    6 maj, 2003 vid 13:37

Lövsta har jag aldrig testat, men det ser ju onekligen väldigt bra ut för sydost och nordväst. Tyvärr lovade prognosen ren syd, vilket det blåste fram till 18-tiden vad jag förstår. Ren syd med lite inslag av sydväst borde funka bra vid Kallhällsbadet.

Hur funkar det vid Lövsta?

/André

• dr-masse

Medlem
    6 maj, 2003 vid 13:50

Den ligger i mitten av bilden.

Surfa På!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm norr i eftermiddag/kväll?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.