Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Sthlm ons em
-
Sthlm ons em
Publicerad av claes6 på 5 oktober, 2010 vid 13:08Tänkte försöka sticka tidigare från jobbet imorgon och få några timmar vid 4-tiden i Björkvik eller på Mjölkudden. Någon annan som går i samma tankar? Skulle vara skönt med lite sällskap nu när det är lite kallare i vattnet…
nachoman svarade 14 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Jag tänkte försöka mig på en repris i från i måndags i Björkvik om SSO håller i sig. Är på plats någon gång efter 15.
-
Det ser ut att bli rak sydlig imorgon, men det funkar ju ypperligt i Björkvik, det med. Kul med sällskap!
-
Jag och en polare är där tidigt imorgon bitti. Var toktryck med 5.0 fram till mörkret-
-
Baggen brukar bli fin på ren syd. Körde igår och idag från Baggensudden och hela fjärden upp till kobbarna utanför Farstabron. Falcon 125 + V8 7.0 var stundtals stort men jag loggade över 28 knop flera gånger. Hade sälkontakt nere vid Boo Segelsälskap. Wow vilken vecka så långt.:laugh:
-
Blev en Björkvik idag igen. Ett säkert kort då man inte kommer loss från ekorrhjulet förrän vid 2-3 tiden. Nästan repris på måndagen med ca 5.0-5.4 och stadigt ökande vind som till sist var full push 4.7 (om inte ännu mindre). Inte fullt lika byigt och stökigt som i måndags, ej heller lika varmt och soligt. Bjöds idag på en hel del trevliga hoppramper, men lite mindre av det goda vid ”pointen”.
Full utdelning även denna eftermiddag!
Hur gärna jag än skulle vilja köra kärringviken imorrn (alt torsd fm), så blir det nu till att ta hand om sjukt barn och jobba i kapp ist.
-
@ Claes6 hur hittar man till Mjölkudden?
Såg ett par segel på norra baggen igår, alltid bra med Sthlm-nära alterantiv när man inte kommer loss från jobbet i tid.Gärna en eniro beskrivning
-
-
Tack för beskrivningen, det krävdes ett lite Saltsjö-boo efter Mjölkudden alltså 😉
Satt fast i VAB idag, får se imorrn, fast då blir det S-SV på em/kväll -
Björkvik hade nog bättre riktning på vågorna än Österskär, rakt in i vågorna nästan vid halv vind, kul ändå!
Var som att segla vid on-shore ungefär, utan ramper, stort chop (0,4-0,8 m ungefär). -
Björkvik var bra igår också! Körde 4.5 i rallycrossvatten och stundvis helt ok vågor från alla håll. Den här veckan har varit fantastisk men nu blir det vila av med demolerade revben.
Logga in för att svara.