Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Sthlm Söndag morgon
-
Tack för att du lagt in prognoserna från Windguru betal-versionen.
Det kan ju vara en anledning att hänga på krogen igen om den råkar ligga precis ovanför en möjlig vindsurfingstrand.
Just nu ser det bara ut att vara en svag vind om man ser på väderuppgifter från Djurö på internet men Stefans inlägg visar ju att det skall öka fram mot 8:00 ….
Skall kolla en stund o se om det börjar ta sig någonting.
-
Zurfman;557066 wrote:Just nu ser det bara ut att vara en svag vind om man ser på väderuppgifter från Djurö på internet men Stefans inlägg visar ju att det skall öka fram mot 8:00 ….
Skall kolla en stund o se om det börjar ta sig någonting.
Bullandö har vind nu. Går inte att se i realtid, bara snapshots. Men det verkar byigt mellan 3 och 9:
09-07-05 6:41
Temp 12.9°C
Vind N 3.1m/s »09-07-05 6:35
Temp 12.4°C
Vind N 9.4m/s »Chansar på att det funkar inåt Värtan också så jag drar till Näsa äng nu och synar om det finns någon där.
-
Står ensam norr om udden Näsa äng. Mitt usla ögonmått tror det blir åkbart så jag riggar storseglet nu.
-
Näsa äng var kul 30 minuter mellan 8 och 9. sedan vred vinden till väst och lade sig. Två morgonpigga åkte ut.
-
Jag såg dig och någon till….
Som du sa blåste det till en halvtimme, inget för freeride + 7,2 dock 🙂
Nu är det bara att hoppas på morgondagen!!! Fm eller vad blir det?
-
Drog tidigt 05:00 från Sthlm och fick några timmar med härlig segling vid bromskärs brygga. Körde 90l och 7,2 (raceprylar) mest hela tiden. Kan verkligen rekomendera detta ställe på nordliga vindar.
//Björn
-
Bjornen;557109 wrote:Drog tidigt 05:00 från Sthlm och fick några timmar med härlig segling vid bromskärs brygga. Körde 90l och 7,2 (raceprylar) mest hela tiden. Kan verkligen rekomendera detta ställe på nordliga vindar.
//Björn
Låter som dags för en spotguide kanske? Hur hittar man dit?
-
stefanlindmark;557112 wrote:Låter som dags för en spotguide kanske? Hur hittar man dit?
Här är Blidö, bromskärs brygga
//Björn
-
Bjornen;557138 wrote:Här är Blidö, bromskärs brygga
//Björn
Tack! Jo, den tål ju att tänka på.
Två färjor dit som verkar ha anpassade tidtabeller. Går nästan varje halvtimme 0500 till 2200. -
Bjornen;557109 wrote:Drog tidigt 05:00 från Sthlm och fick några timmar med härlig segling vid bromskärs brygga. Körde 90l och 7,2 (raceprylar) mest hela tiden. Kan verkligen rekomendera detta ställe på nordliga vindar.
//Björn
Nice Björn skulle vara kul att träffa dig där någon gång.., jag kan även tilläga att under veckan och värmeböljan som varit så har det utvecklas fin sjöbris från norr runt 10m/s.
kan även rekomenderas på syd vindar då hela fjärden ligger på med fina ramper.
mvh
-
//Björn
Gratulerar, orkade inte upp så tidigt.
Klas
Logga in för att svara.