Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm söndag SO vart

• Sthlm söndag SO vart

Publicerad av bjornen på 29 september, 2007 vid 12:37

Det verkar som det kan bli segling i morgon också på eftermiddagen. Riktning SO vart åker ni då ? Någon som tror att skansundet kan fungera och var går ni i ? Härligt när vinden tajamar helgerna 🙂

//Björn

mexi_ svarade 17 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • jps

Medlem
    29 september, 2007 vid 13:32

SO låter som Mjölkudden eller ev Erstaviken. Kommer ev dit om inte förkylningen bler allt för mycket värre pga dagens surfande…

• electric

Medlem
    29 september, 2007 vid 14:11

@Bjornen 418831 wrote:

Det verkar som det kan bli segling i morgon också på eftermiddagen. Riktning SO vart åker ni då ? Någon som tror att skansundet kan fungera och var går ni i ? Härligt när vinden tajamar helgerna 🙂

//Björn

Skanssundet är OK på O-SO-S om det bara är tillräcklig vind. Det kan eventuellt (men bara eventuellt) funka i morgon. Jag körde där idag (lördag) på O kl 12-13 med 6.0. Sen la sig vinden sig.
    Man går i längst ut på udden. Bara 50 m från P-plats precis innan färjeläget.

• bjornen

Medlem
    29 september, 2007 vid 14:15

@Electric 418854 wrote:

Skanssundet är OK på O-SO-S om det bara är tillräcklig vind. Det kan eventuellt (men bara eventuellt) funka i morgon. Jag körde där idag (lördag) på O kl 12-13 med 6.0. Sen la sig vinden sig.
    Man går i längst ut på udden. Bara 50 m från P-plats precis innan färjeläget.

Fungerar Fituna på SO om man tar sig förbi ön ?

//Björn

• fastlandsguten

Medlem
    29 september, 2007 vid 15:02

Kan rekommendera Ringvägen i Nynäshamn vid sydost. Funkar bra i sunder mellan Bedarön.

• electric

Medlem
    29 september, 2007 vid 16:06

@Bjornen 418856 wrote:

Fungerar Fituna på SO om man tar sig förbi ön ?

//Björn

Det räcker knappast; på SO måste du längre ut (typ nästa ö eller halvvägs över fjärden). (Fast jag HAR sett folk ta sig ut vid SO). Det läar enormt utefter Fituna-stranden eftersom det är så högt där. Enligt min mening behöver det vara neråt SSO (jag gissar minst 150 grader) för att det ska fungera att ta sig ut (och in) på ett vettigt sätt vid Fituna.

• kinetic

Medlem
    29 september, 2007 vid 16:07

Lövsta bör funka på SO….

• micke69

Medlem
    29 september, 2007 vid 19:05
    JPS;418841 wrote:
    SO låter som Mjölkudden eller ev Erstaviken. Kommer ev dit om inte förkylningen bler allt för mycket värre pga dagens surfande…

Mjölkudden är jag också sugen på. Dock har jag hostat slem och varit allmänt sjuklig i en vecka ungefär.

• mexi_

Medlem
    29 september, 2007 vid 19:16

Björvik rockar på SO

• bjornen

Medlem
    30 september, 2007 vid 12:10

Ingen som hänger med till Fituna ? Det verkar som det ska vrida mot syd vid 16 tiden så det borde gå köra några timmar med lite större prylar.

//Björn

• jps

Medlem
    30 september, 2007 vid 12:20

Nix. Men jag drar till Mjölkudden baggensfjärden om ca en halvtimme. 7,9 och 7,2 vid de sista två mätningarna av medelvind.

• mexi_

Medlem
    30 september, 2007 vid 14:42

var kan man se uppgifter om vind på mjölkudden?

• argulander

Medlem
    30 september, 2007 vid 16:07

Skanssundet var ok på fm, var där vid 10-tiden och körde till 13-tiden, mycket planing och ibland nästan överriggad med 8,3 (väger 93 kg) en del guppa dessemellan. Trots allt en skön dag i solen. Klas

• fastforward

Medlem
    30 september, 2007 vid 17:21

Körde Mjölkudden med framgång idag, sol och varmt som mitt i sommaren. Vinden var lite skum men man planade nästan jämt iaf med 8.3. Hade sällskap av en massa jollar och hobie cats men när det började dyka upp andra surfare så blev det punka. Trist för dem men jag är nöjd med dagen iaf.

• hanlar

Medlem
    30 september, 2007 vid 18:14

Körde farstanäs med bra tryck i 7.7. Oväntat bra med jämn och fin vind för en gågs skull.

• jps

Medlem
    30 september, 2007 vid 18:32

@fastforward 419051 wrote:

Körde Mjölkudden med framgång idag, sol och varmt som mitt i sommaren. Vinden var lite skum men man planade nästan jämt iaf med 8.3. Hade sällskap av en massa jollar och hobie cats men när det började dyka upp andra surfare så blev det punka. Trist för dem men jag är nöjd med dagen iaf.

Kom dit vid fyratiden och då var det punka som sagt var…

Eftersom jag redan riggat så övade jag på att plana tidigt ett tag i alla fall (med 7.0). Trägen vinner så ett par planingar blev det i alla fall 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm söndag SO vart

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.