Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › STHLM: surf-kickoff i stan! 13 maj
-
STHLM: surf-kickoff i stan! 13 maj
Publicerad av svenne på 1 maj, 2012 vid 09:03Södertörns surfklubb med kompisklubbarna i södra Stockholm arrangerar kickoff i år igen.
Och gissar jag rätt kan det vara på sin plats att ta med en våtdräkt, för det lär finns SUP:ar att testa.
Kom å häng!svenne svarade 12 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Uppställningen från vind-, kitesurf och SUP-butiker etc i Stockholmstrakten blir enorm! Enligt min lista är det nu klart med följande:
Boardcorner (Svenne 🙂 )
Hot Sails Maui
Kajaktiv
KajTech
Naish
Skidsport
Surfbussen
Surfspot
Stockholm Kajak
Vindsurfing.se
Wainman SwedenNu får vi hoppas på lika fin uppställning från publiken! De som kommer får i alla fall mycket godis att titta på!
/Lars
PS: Vill du sälja (eller köpa …) begagnat finns en ”fyndruta” att tillgå. DS
-
Nu är det snart dags! I morgon söndag kl 10.00 kör kickoff-en igång. Och nu har ytterligare en butik med SUP-brädor tillkommit: Paddelbrädor.se. Inte konstigt, ty platsen erbjuder ju suveräna förhållanden för provpaddling! Liksom väder: sol och svag N-NV vind.
/Lars
-
Aj fan, de va ju imorrn ja. Hmm…Jag som redan sörplat i mej en panna vitt till räkmackan.
Inte läge o kuska upp till Sthlm i ottan, va?
Synd, för de där evenemanget lär väl slå ”Coastal Culture” som går av här i Varberg nästa helg me mastlängder? -
Alltså, ”Coastal Culture” försöker sminka en gris (Varberg) med en ”kultur” som typ två, kanske tre, över 22 ägnar sig åt.
kom hit istället, jag bju på kaff å hårdrock!
-
Alltså, er ”Kick off” försöker torka skiten ur ett arsle (Stockholm) med hippa ”action sporter” som typ 140 botoxstinna, sönderstressade höginkomstagare runt 50 ägnar sig åt.
Kom hit istället, jag bjuder på kaffe med dopp, hårdarerock och ÄKTA livskvalite!
-
surfslusken;688477 wrote:Alltså, er ”Kick off” försöker torka skiten ur ett arsle (Stockholm) med hippa ”action sporter” som typ 140 botoxstinna, sönderstressade höginkomstagare runt 50 ägnar sig åt.
Kom hit istället, jag bjuder på kaffe med dopp, hårdarerock och ÄKTA livskvalite!
Hahaha, fan jag hade förväntat mig att HSM Schweden skulle ha surfslusken som specialattraktion. Får dra hojja dit ändå…
-
Trevligt att ni fått in en artikel i DN idag! Hoppas det kommer mycket folk, en annan är fast på jobbet tyvärr.
-
surfslusken;688477 wrote:Alltså, er ”Kick off” försöker torka skiten ur ett arsle (Stockholm) med hippa ”action sporter” som typ 140 botoxstinna, sönderstressade höginkomstagare runt 50 ägnar sig åt.
Okej, men jag tar med egen kopp för vem f*n vet vad du har gjort med den innan.
-
Jag slog till på Svennes, Primentas och Boardcorners snabblagningskit!
Dingstick härdar ju till något som egentligen är för hårt, och kan släppa i någon skarv utan att man ser det och då kan man ju inte vara säker på att det håller tätt utan kanske faktiskt släpper igenom vatten ändå!
Den här riktiga epoxyn med extra fiber är ju då det perfekta för både mindre och större dingar, ungefär som ett snabblagningskit för innerslangar för cyklar 🙂
Det känns mycket säkrare att använda det här än dingstick tycker jag, och jag gillar att jag slipper kleta med fingrarna!
Förresten, sorry att bilderna blev så små, jag använde ”Mina Bilder” ”[Lägg till]” när jag gjorde inlägget bara :smirk:
-
Logga in för att svara.