• tbsurf

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 07:55

Det där stället i tyresö som jag aldrig kört på säger ju många ska funka.. blir väl frånlandsvind där imorgon va..?
    Tror jag vet en som sitter och myser på fårö ekeviken just nu.. 😉

• benke-2

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 08:03

Jorå sitter å kollar lite, det där Forsmark ser ju bra ut.
    Man kanske kan starta ifrån (om man zoomar in på kartan syns det) Klubbudden ca 1 km söder om vågbrytarn å kryssa upp lite mot vågbrytarn, vet iofs inte hur nära man får vara hamnen.
    Vinden brukar ju bli hård vid Upplandskusten på N-NV

• benke-2

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 08:19

Jo det är ju klart Gotland verkar ju bäst, den där Falholmen nästan uppe vid Fårö måste ju vara perfekt i morgon, om vinden passerar bra över själva ön

• culing

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 09:36

Ska vi köra en 08-cup på erstaviken?
    Det ser ut att bli rätt vindriktning.

• marden

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 10:40

forsmark hade jag gjömt bort att jag skulle hänga på när nån va på g dit:)
    tycker det mest ser ut som om man kan lägga i mellan där det just står forsmarks kärnkraftverk
    finns det ingen som vart där o kan ge lite information eller går det att ringa verket o fråga om det går för sig att surfa där?
    krävs att jag fixar barnvakt o ledigt i morrn om vi ska göra en sån resa

annars är en cup på erstan lite enklare o närmare kör vi från solsidan då?eller beror det på vindriktningen

också lite sugen att prova västra styran nere i ösmo en gång till fast på nv o inte på v som sist

• imported_macts

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 10:54

shit, forsmark ja….har egentligen tänkt att testa ett potentiellt hyfsat spot i Gävle imorgon, men Forsmark låter ju spännande…

• bjornen

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 11:58

@Mården 409034 wrote:

annars är en cup på erstan lite enklare o närmare kör vi från solsidan då?eller beror det på vindriktningen

också lite sugen att prova västra styran nere i ösmo en gång till fast på nv o inte på v som sist

Verkar som om jag får brädan i kväll och det kanske skulle passa att jag kan testa ditt 7,0 ? Jag kan kanske ta ledigt från lunch och segla någonstans i Sthlmområdet. Den där styran verka ju intressant.

//Björn

• imported_macts

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 13:16

@Mården 409034 wrote:

forsmark hade jag gjömt bort att jag skulle hänga på när nån va på g dit:)
    tycker det mest ser ut som om man kan lägga i mellan där det just står forsmarks kärnkraftverk
    finns det ingen som vart där o kan ge lite information eller går det att ringa verket o fråga om det går för sig att surfa där?
    krävs att jag fixar barnvakt o ledigt i morrn om vi ska göra en sån resa

Jag har ringt forsmark nu och pratat med deras säkerhetsansvarige. Han trodde att det skulle vara OK att gå i söder om kärnkraftsverket (alldeles före bommen vid kanalen) och kryssa upp mot vågbrytaren vid hamnen. Han kunde dock inte ge nåt exakt besked, men skulle forska i detta och ringa upp mig. När/om jag får ett svar så lägger jag ut det här….

• imported_macts

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 13:22

Liten uppdatering (via mail som Sandro har skickat till Forsmark):

Hej,
    Det går bra att vindsurfa så länge ni inte är vid utloppet vid Biotestsjön.

MVH
    Ida Ingemarsson
    Informationen, Forsmark

Det borde alltså vara OK, men väntar också på svar via telefonen.

• marden

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 13:23

tar nog också ledigt efter lunch imorrn o hämtningen på dagis är bortbytt
    har du nån lämplig 460 mast att prova 7,0 med

svårt det här me spots ska jag sattsa på erstan där man varit förr eller ska man prova någe nytt?

macts du som har “nära” till forsmark kan väl åka dit o va försöksperson o se om du hamnar i aresten som självlysande gubbe:)

ser ju ut som mer vind norrut men mer regn ?

nä nu ska jag åka o träna resten av kvällen så man slipper fundera påt

• imported_macts

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 13:32

@Mården 409082 wrote:

tar nog också ledigt efter lunch imorrn o hämtningen på dagis är bortbytt
    har du nån lämplig 460 mast att prova 7,0 med

svårt det här me spots ska jag sattsa på erstan där man varit förr eller ska man prova någe nytt?

macts du som har “nära” till forsmark kan väl åka dit o va försöksperson o se om du hamnar i aresten som självlysande gubbe:)

ser ju ut som mer vind norrut men mer regn ?

nä nu ska jag åka o träna resten av kvällen så man slipper fundera påt

He, he…vi får se. Vi har ett potentiellt spot i Gävle att testa, men kanske det kan bli forsmark

• tbsurf

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 14:59

@benke. 408978 wrote:

Jo det är ju klart Gotland verkar ju bäst, den där Falholmen nästan uppe vid Fårö måste ju vara perfekt i morgon, om vinden passerar bra över själva ön

Har för mej att den heter norsholmen.. högst upp på fårö.. man kör bakom den holmen fast inne i ekeviken..typ
    Kan nog sätta en peng på att det står en vit/lila van med vässad v8 parkerad där…

• benke-2

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 14:59

Bra forskat Mac
    Då kanske man kan gå i där det står “kärnkraftverk” på kartan ovan, och vara i princip framme direkt, låter smidigt

• jeppe

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 15:04

@tbsurf 408969 wrote:

Det där stället i tyresö som jag aldrig kört på säger ju många ska funka.. blir väl frånlandsvind där imorgon va..?
    Tror jag vet en som sitter och myser på fårö ekeviken just nu.. 😉

Vart ligger stället i Erstan ni pratar om?
    Funderar på prova det, vart parkerar man?

Vore fint med karta.

• Oregistrerad

Gäst
    27 augusti, 2007 vid 15:20

@Bjornen 409051 wrote:

Verkar som om jag får brädan i kväll och det kanske skulle passa att jag kan testa ditt 7,0 ? Jag kan kanske ta ledigt från lunch och segla någonstans i Sthlmområdet. Den där styran verka ju intressant.

//Björn

När ni pratar “erstan” vart är det ni syftar på då? Vart går ni i imorgon på NV?
    Försöker lokalisera stället mha spotguiden på ytspanning….

/Magnus

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.