Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › sthlm tis
-
sthlm tis
Publicerad av marden på 11 juli, 2011 vid 19:24ser ut att bli lite vsv imorrn eftermiddag
någon som ska ut o guppa/plana lite ?herr-pelegrin svarade 13 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
chansar på att det blir lite mer syd än så imorgon och kollar fituna
-
Blir det sydligt kör jag fituna, drar det åt väst får det blir farstanäs..
-
Herr pelegrin ,kan det va värt att åka ut till bruket ?
Eller blir närlunda rätt sida ? -
Mården;661836 wrote:Herr pelegrin ,kan det va värt att åka ut till bruket ?
Eller blir närlunda rätt sida ?Flyter det på med jobbet så tänkte jag testa närlunda
-
Jag kör som sagt mest på andra sidan o sk ut på Horsan nu. Du har säkert redan kommit iväg vid det här laget. Det kan möjligen vara lite för mycket väst för Bruket. Blåser gör det i alla fall.
-
idag var vinden konstig igen..
var lungt här hemma vid lunch fast landsort hade 10m/s redan kl 11 fick ta och åka någonstans vid 2, mot närlunda men vände omgående och körde mot muskö, blåste inget vid vatten innan tunnelen så vände in mot stan igen ,prata med anders som sa det var sådär vid närlunda och vände igen söderut vid söderbybrygga ,tänkte om jag ska göra en bomköring kan jag åka till torö som iafl är vackert .
kommer dit efter 1,5t bil o där skiner solen från en helt molnfri himmel och några gubbar är ute med 80l vågisar och 5,7 .tar det minsta jag har med mig o studdsar ut på den otroligt krabbiga sjön vid stenstranden i badshorts, kryssar upp till käringviken istl o njuter 2timmar i 10-12m/s, kändes som en av dom bättre dagarna iom att jag redan hade räknat in en bomköring…
konstigt att det blåste mest där det brukar vara minst? -
TISDAG – Det var inte lätt att fundera ut vilket segel man skulle ta. På Horsfjärden var det byigt men ok för 6.5 mitt på dagen. Sedan dog det något och jag körde på 9.0 tills det dog helt. Sedan kom den åter med besked och jag var nöjd bara med att kunna ta mig tillbaka. Det hade nog fungerat för Dig från Söderby också, beroende på vid vilken tid Du var där. Fördelen med Horsfjärden är att kommer man bara ut så går det ofta att hitta bra ställen där det drar på, det spelar ingen roll om det är väst eller ost. Dock är det kanske svårt med brädor under 120 l då transporten kan bli bökig.
Logga in för att svara.