Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing STHLM – torsdag

• lukasw

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 11:47

vi funderar dra till torö eller ekerö om det blir nv kan tänka mig också i tyresö
    Men vad rekomenderar du att åka norrt, är lite för långt

Lukas

• boman

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 12:59

Min favo är ju Salnö men nu verkar ju vinden inte orka upp så lång norr ut så då kan det vara batter att ta sig öster ut. Kapellskär går bort. Rävnäs brygga kan är bra men tyvärr p- förbud runt kajen, det blir en bit att gå från p-platsen.
    Gräddö har ett ställe på nord, kommer inte ihåg vad det står på skylten som man svänger ner på men ligger något öster om Gräddö marina, (Fagervik tror jag) en liten badstrand och ett kryssben ut till gattet av Lidöfjärden kan va riktigt bra ”faktiskt”.
    Björköfjärden går nog bort för din del, ett ställe mer för slalom, inte direkt platt.
    Hoppas på salnö till helgen…
    Mvh
    Boman

• philippos

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 13:08

Sådär ja, SMHI skruvar upp prognosen till N 8-12 ms. Förväntningarna stiger!

Hittade precis en tråd om Sennebyhaken med lite bilder. Har själv varit där och rekat några gånger. Borde kunna bli bra om man seglar ca 100 m söder om udden.

Salnö funkar säkert. Brukar kunna bli lite plattvatten bakom Storholmen men det är ju alltid kul att testa något nytt. Sen är det ju nån mil extra till Salnö också.

• Oregistrerad

Gäst
    30 augusti, 2006 vid 13:24

Hur funkar Islinge hamnväg på lidingö vid morgondagens förhållanden?
    Är det för mycket nord för att det ska funka?

rille

• anders_hoffman

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 14:58

Ska du köra på Lidingö funkar Sticklingebadet MYCKET bättre på nordligt, därmed inte sagt att det funkar bra…
    Jag kommer förmodligen köra där på förmiddan!

• boman

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 19:14
    philippos wrote:
    Sådär ja, SMHI skruvar upp prognosen till N 8-12 ms. Förväntningarna stiger!

Hittade precis en tråd om Sennebyhaken med lite bilder. Har själv varit där och rekat några gånger. Borde kunna bli bra om man seglar ca 100 m söder om udden.

Salnö funkar säkert. Brukar kunna bli lite plattvatten bakom Storholmen men det är ju alltid kul att testa något nytt. Sen är det ju nån mil extra till Salnö också.

Kanske värt att pröva Haken med jump o bump på utsidan och flat out freestyle på insidan. Lycka till! jag ska va på jobbet..

Skriv gärna en rapport om hur det var om du åker dit.

Kapellskär på söndag för min del 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA