Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › STHLM – torsdag
-
STHLM – torsdag
Publicerad av philippos på 30 augusti, 2006 vid 10:38Hej hopp,
nu är min surfabstinens återigen på en farligt hög nivå. Någon som tror att det kan funka imorgon?boman svarade 18 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
vi funderar dra till torö eller ekerö om det blir nv kan tänka mig också i tyresö
Men vad rekomenderar du att åka norrt, är lite för långtLukas
-
Min favo är ju Salnö men nu verkar ju vinden inte orka upp så lång norr ut så då kan det vara batter att ta sig öster ut. Kapellskär går bort. Rävnäs brygga kan är bra men tyvärr p- förbud runt kajen, det blir en bit att gå från p-platsen.
Gräddö har ett ställe på nord, kommer inte ihåg vad det står på skylten som man svänger ner på men ligger något öster om Gräddö marina, (Fagervik tror jag) en liten badstrand och ett kryssben ut till gattet av Lidöfjärden kan va riktigt bra ”faktiskt”.
Björköfjärden går nog bort för din del, ett ställe mer för slalom, inte direkt platt.
Hoppas på salnö till helgen…
Mvh
Boman -
Sådär ja, SMHI skruvar upp prognosen till N 8-12 ms. Förväntningarna stiger!
Hittade precis en tråd om Sennebyhaken med lite bilder. Har själv varit där och rekat några gånger. Borde kunna bli bra om man seglar ca 100 m söder om udden.
Salnö funkar säkert. Brukar kunna bli lite plattvatten bakom Storholmen men det är ju alltid kul att testa något nytt. Sen är det ju nån mil extra till Salnö också.
-
Oregistrerad
Gäst30 augusti, 2006 vid 13:24Hur funkar Islinge hamnväg på lidingö vid morgondagens förhållanden?
Är det för mycket nord för att det ska funka?rille
-
Ska du köra på Lidingö funkar Sticklingebadet MYCKET bättre på nordligt, därmed inte sagt att det funkar bra…
Jag kommer förmodligen köra där på förmiddan! -
philippos wrote:Sådär ja, SMHI skruvar upp prognosen till N 8-12 ms. Förväntningarna stiger!
Hittade precis en tråd om Sennebyhaken med lite bilder. Har själv varit där och rekat några gånger. Borde kunna bli bra om man seglar ca 100 m söder om udden.
Salnö funkar säkert. Brukar kunna bli lite plattvatten bakom Storholmen men det är ju alltid kul att testa något nytt. Sen är det ju nån mil extra till Salnö också.
Kanske värt att pröva Haken med jump o bump på utsidan och flat out freestyle på insidan. Lycka till! jag ska va på jobbet..
Skriv gärna en rapport om hur det var om du åker dit.
Kapellskär på söndag för min del
Logga in för att svara.