Senaste nytt › Forums › stilla havet på en pråm?
-
Det var någon snubbe på 80-talet som gjorde samma resa, han tänkte uppenbarligen tjäna pengar på det. Mycket reklam och sånt. Problemet var att han blev helt slut efter resan både fysiskt och psykiskt så jag tror faktiskt inte att det gick något vidare bra för honom………..
-
Svar till:
Ja nog fan ska det till en fransyska eller fransos för att göra något så idiotiskt, tycker att de flesta gånger man ser något så här puckat så är det alltid folk från frankrike som för det. Sicka idioter… Men som sagt de får ju vara med på TV nu. *jippie* Suck.
[/ QUOTE ]
Yes, you are right: the Swedes are so much more intelligent and tolerant than the French people…
Pathetic that some of the Swedes, like you, are so narrow-minded though .
DocMaboule
-
Vesst serru, sen kommer det nån amerikan som blir inspirerad och skall bli första enbensamputerade som surfar till sydpolen på en sån där bräda, sen blir det reportage på MTV sen kommer varenda kotte sälja sin 52l “wave-nut” för att surfa gotland runt å så får de muddra och bygga kaj på Haga för alla som semestersurfar ned från stockholm med svärmor å sen sitter vi där i förorten allihop…. Var är världen på väg……
Undrar
JohanC
-
Knatte
Gäst5 november, 2003 vid 16:00Visst var det en Fransman, Stephane Peyton som seglade över atlanten 1988.
Det tog han 48 dagar och han var rätt medtagen när han väl kom fram.
Jag rotade fram det rätta exemplaret av Surfsport från 1988.Oavsett ifall detta handlar om surfing eller inte, så är det onekligen en stor prestation att genomföra detta. Sedan har vi många roliga sporter (upptäckter) att tacka fransmännen för
-
Svar till:
Ojojoj någon som tog åt sig tror jag. Hahahahaha!
[/ QUOTE ]
Not at all, my message was ironic, was’nt it? I thought it was your kind of humour, according to your earlier message …
Hohoho!!!
DocMaboule
-
Rätt!
Hans namn var Christian Marty.
Det var några år innan Bruno Peyron. -
Svar till:
Ja nog fan ska det till en fransyska eller fransos för att göra något så idiotiskt, tycker att de flesta gånger man ser något så här puckat så är det alltid folk från frankrike som för det. Sicka idioter… Men som sagt de får ju vara med på TV nu. *jippie* Suck.
[/ QUOTE ]
Alltid enklare att stanna isolerad i sin liten hörn av världen och tro att man är bäst men aldrig våga bevisa det.
Raphaela har redan korsat Medelhavet och Atlanten.
Hon har aldrig fått i Frankrike den uppmärksamhet eller berömmelse som hon förtjänar men eftersom hon inte vill ha det så är allting bra.Open your mind!
-
Nu ska jag inte bli alltför “besserwisser” här men vill bara påpeka att jag inte direkt tänkte på själva räddningskostnaden för den akuta räddningen. Tänkte nog längre än så………men det är väl en arbetsskada från min period på ett försäkringsbolag. Vad jag syftar på är vem som får betala kostnaden för rehab, handikapp, akutsjukvård mm, långtidssjukskrivning, sjukbidrag eller vad det nu kan vara. Dödsfall blir relaterat till kostnader i försörjningsplikt mm. Finns massor med kostnader jag skulle kunna rada upp här. Själva akutinsatsen är försumbar i den totala kostnaden.
Ursäkta att jag blir kanske lite väl negativ, men jag kan inte låta bli att reagera när vissa kan utsätta sig för vad som helst…….och det på din och min bekostnad, eller våra anhöriga. Att utsätta sig för sådana risker borde innebära att det skydd man har från samhället skulle utgå till förmån för andra som verkligen har ett behov.
Att ha exempelvis klättring som hobby eller annan mer riskfylld sysselsättning må vara en sak, men att ge sig ut på fullständigt vansinniga uppdrag med enorma risker borde egentligen innebära ett eget ansvar. Vissa bedrifter kan vara beundransvärda andra helt kokko (beror på vem som är betraktaren) men det är enligt min mening fel att om det händer något så ska det betalas med hjälp av skattemedel. Det är svårt att göra en bedömning vad som skulle vara vad vid sådana här tillfällen, men en del är helt självklara. De flesta av dessa uppdrag har inte ens något syfte förutom att en eller flera personer fått för sig någon galen/tokig ide som absolut måste genomföras med både hälsa och liv som insats. Jag gillar iaf inte att betala för dessa tokar via den skatt som jag betalar in, andra kanske tycker det är ok……… -
Okej ja då är det i sin ordning.
Tur att du inte tog illa upp.
-
Oj oj oj det luktar lite avundsjuka hos vissa här. tror nog att flertalet personer som klagar på sådana här vågade grejer är små fegisar som gärna hade varit i den uppmärksammade personens kläder om de hade fått chansen.
-
Skulle inte tro det………..upplever du mitt inlägg på ett sådant sätt så tolkar du texten fel eller har läsproblem.
Var och en får naturligtvis göra vad man vill, men inte på andras bekostnad, fattaru nu? Handlar mer om en ideologi än avundsjuka……..eller så kan vi kalla det för empati! -
Jag känner en kille som utsätter sig för sånt här skit men är ett svin på de flesta andra plan. Tänk om han istället kunde utmana sig själv i att försöka vara ödmjuk, inte klanka på alla som inte gör extremgrejer, erkänna att han har fel ibland, våga prata inför folk utan att vara spydig osv. Men nej, detta är han för feg för, istället tuffar han på i sin vardag som han tycker är värdelös, ända tills han blir så pass stor belastning för sin omgivning att han måste göra något extremt. Då hittar han på något livsfarligt, och är nöjd några veckor igen! Är detta definitionen av ett spännande och bra liv? Nej som sagt, försök hitta en balans där du är nöjd med din vardag. Då behöver man inte ustätta sig själv, sin familj och sina vänner för idiotier utan det räcker med att komma upp i planing en gång i veckan för att man skall känna sig fulländad!
Kalla det fegt, Svensson liv eller vad ni vill, men faktum kvarstår, balans skapar lycka, inte enskilda glädjetilfällen!!
/Lille skutt
-
Dessa “extrema” upptåg är ofta väldigt genomtänkta och planerade, risken för olycker kanske må vara större än att gå på stan en söndag, men om man jämför med risken för olycker på en fjäll vecka i Åre tror jag den är större där.
Så istället för att åka till Åre till våren gynna försäkringsbolagen och ta en pråm med segel över atlanten.
-
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Yes, you are right: the Swedes are so much more intelligent and tolerant than the French people…
Pathetic that some of the Swedes, like you, are so narrow-minded though .
DocMaboule
[/ QUOTE ]
WTF. Han kan läsa svenska men han skriver på engelska??
Jaja. Men ändå Om man nu ska surfa över atlanten så kan man väll göra det på nått med lite svårighetsgrad i. Inte Titanic 2
Logga in för att svara.