Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm
-
Kan Mälarenseglarna ge lite mer detalj om var de seglade?
Mälaren är ju rätt så stort… -
Greger – Ok, poletten har trillat ned.
Onsdag – FESTEN ÄR ÖVER! Nordan har lagt sig efter att ha levererat kanonsurfing i fem dagar på raken. När jag kollade ut på fjärden kl 09.00 var gässen borta (inte en enda gås). Det blåste max 5-6 m/s. Sedan kom solen och vid 09.45 ser det ut att ha lagt sig ytterligare. Vinden ska ju dessutom vända över på syd så nordspoten bör man kanske glömma i dag om man inte har vind just nu.
-
@Herr Pelegrin 713320 wrote:
Radius – Så Du är även ute på icke fryst vatten! Inga 42 knop eller…?
Nej men jobbar på det; ) Har en bit kvar kan jag säga. Har en plan inför vintern både på rigg och brädsidan men det får bli i ett annat forum: ) Kul att läsa dina och Vindsökarens rapporter från södra sidan! )
-
Radius – Det låter intressant inför vintern. Var det Du o några andra “gubbar” som LeVieux såg vid Näsaäng?
Onsdag kl 14.50 – ca 1-2 m/s ca NO på Mysingen i gassande sol.
-
Liten video från söndagen 130721 och 130723(tis)
http://www.youtube.com/watch?v=sVFgFBQ9SlE&feature=player_detailpage -
Tack – fint minne från leverans norrifrån sommaren 2013!
-
Måste visa videon för min fru så hon förstår att jag inte har så många brädor med mina 3.
Borde lätt kunna få köpa 2 till. -
Riktigt bra Helg och vecka surfa 4av 5 dagar.Lite mycket brädor just nu men ska precis lägga in en annons på 145:an.
Dock skulle jag nog valt Mälarn/Görveln nån dag som nostalgi från när man bodde i Hässelby. -
Fredag – kl 16.40 drog sjöbrisen i gång på allvar. Kan vara ungefär som prognos plus lite till, ca 4-7!
Kanske som väntat dog vinden då man kom ut. Det blev lite planing i 5 m/s med 9.3.
-
Satan, hur kunde jag missa den.. Självklart att det skulle igång idag
-
@vindsökaren 713419 wrote:
Riktigt bra Helg och vecka surfa 4av 5 dagar.Lite mycket brädor just nu men ska precis lägga in en annons på 145:an.
Dock skulle jag nog valt Mälarn/Görveln nån dag som nostalgi från när man bodde i Hässelby.Ja hur är det med Görväln nuförtiden….???
(tänkte åka dit i veckan men blev Ekerö ist. )
kommer man ned till surfspotet med bilen som tidigare …..??
hör ju aldrig någon här som rapporterar därifrån -
Var i Görväln förra fredagen för första gången på flera år. Inga problem o köra ner.
De såg ut som vanligt, dvs en massa skräp o skit. Troligtvis den skabbigaste spoten i sthlm!
För o va riktigt negativ tycker jag dessutom seglingen är rätt byig, möjligtvis rak nord som är bra.Peter
-
Lördag – Kanske onödigt påpekande men “just forget it”! I 1 – 2 m/s går seglarna för motor på Mysingen!
-
Söndag – Det ska ju öka till 5-10 i kväll. Kl 13 spanar jag ut över Mysingen och gissar på 3-4 m/s. Vi håller tummarna!
-
Ser ju ut att kunna bli lite SO på eftermiddagen idag söndag… Läge för att åka till Skanssundet kanske? Någon mer?
Logga in för att svara.