Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm
-
@Herr Pelegrin 717001 wrote:
Härliga bilder! Hur lång sträcka har ni ungefär att bränna fram o tillbaks på vid Dalarö?
ska inte du o janne lägga brädorna i bilen och komma och hälsa på någon gång tex imorrn …
-
Tack Mården men det ser trångt ut med surfing närsta tiden. Jobb i veckan, arbetshelg på landet o justerad armbåge sedan i fredags. Om inte annat får det väl bli på hårdare underlag men jag messar Janne om i morgon.
-
Fredag – Chansade på vind på eftermiddagen men på Horsan var det 15.45 klent, ca 3-5, och inget drag över det. Inga byar alltså.
-
Ser ut att vara helt dött på vind imorgon. Något tips på vart man kan åka??
-
Aj då! Då blir det att tanka upp V 8:an i dragbåten och ge sig ut på spegelblankt vatten med 17 grader i luften i mitten på oktober! Härlig dag!
-
Lördag – Kl 10.45 är det surfbart med lite större grejer än i går. Enligt prognosen kan vinden avta något men om man nöjer sig med planing i byarna kanske det fungerar mitt på dan. F n är det ca 6-7 i byarna, kallt o soligt.
Testade 12-13 trots vinden var på väg att dö. SMHI:s 4-7 blev istället 2-4, helt vädelöst!
-
Någon som ska ut imorgon (torsdag) eftermiddag? Enligt W-guru och klart.se hyfsad SV-vind och soligt o varmt 🙂
Funderar på Dalarö eller möjligen Görveln (närmare jobbet) efter lunch. -
Ja, nånstans blir det väl (Fituna eller Farstanäs för mig) – prognosen för morgondagen (torsdag) är ju lovande – men (som jag skrev i en annan tråd), efter dagens (onsdag) prognosmiss i Stockholm (iaf i södra delen, t ex Fituna, där det trots mycket lovande prognoser under hela e.m. inte blåste mer än 4 m/s. Tb var där kring kl 12, jag från kl 14.30) så kan man inte annat än börja misströsta inför de kommande dagarna, som ju har ungefär samma prognoser.
/Lars
-
Om någon är sugen så blåser det bra på Rasta nu, gissningsvis lagom med 6,0. Jag kommer inte att ge mig ut, måste låta gårdagens naprapatbehandling sätta sig först.
-
Torsdag – Ja, det ser ut verkligen ut att vara en kalasdag. VIND, SOL o VARMT! Viva verkar ligga nera men man ser ju att det brallar, t o m inne i stan.
En annan får försöka tänka på annat när man jobbar o är lite justerad fysiskt.
-
vi drar till Adelsö vid 12-rycket…..
verkar bli Rasta ist….
-
@Electric 717871 wrote:
Ja, nånstans blir det väl (Fituna eller Farstanäs för mig) – prognosen för morgondagen (torsdag) är ju lovande – men (som jag skrev i en annan tråd), efter dagens (onsdag) prognosmiss i Stockholm (iaf i södra delen, t ex Fituna, där det trots mycket lovande prognoser under hela e.m. inte blåste mer än 4 m/s. Tb var där kring kl 12, jag från kl 14.30) så kan man inte annat än börja misströsta inför de kommande dagarna, som ju har ungefär samma prognoser.
/Lars
Jag vilken jäkla bomkörning det blev igår. Skulle tagit ledigt idag istället verkar det som.
Logga in för att svara.