• docloop

Medlem
    17 april, 2014 vid 19:41

Var tvungen att nöja mig med Brevik (pga trafiken) Fullt ös med 6,7 vid 1700. Grym premiär men tråkigt att vara helt ensam på plats. Torö måste ha varit grymt!

• electric

Medlem
    17 april, 2014 vid 19:49

Ja, det blev ju en riktig bra skärtorsdags-eftermiddag på Fituna! Själv körde jag först 5.0, sedan 6.0, och fick sen byta ner till 5.0 igen när vinden ökade. (Optimalt för hela e.m., dvs utan att behöva byta, hade varit 5.5 kvm, men det har jag inget …).

Vi var 10 pers där – och inte bara telgesurfare 🙂 – så nu är säsongen igång på allvar! (Och vilken säsong sedan! Jag har redan fått ihop lika många timmar på vattnet som jag hade fått ihop vid midsommartid förra året! Och det är bara mitten på april!)

/Lars

• kinabalu

Medlem
    17 april, 2014 vid 20:46

Kom sent till Fituna, men blev ändå årets hittills bästa dag för mig!

Riggade 7.0 (racing) som var lagom soft-segling i början, men det blev bara bättre och bättre… På slutet var det toktryck och galet choppigt. Sköna adrenalinkickar när man föll av och tog lite fart över choppet… 🙂

Tappade min mejsel till fenskruvarna (stor svart) så om någon hittar den får ni gärna hojta till!

• herr-pelegrin

Medlem
    20 april, 2014 vid 15:36

Påskdagen – Smhi höll. Det blev 6 m/s i byarna på ost som är bra vindriktning på Horsan. Med Formula hade det bara varit att köra men med 3-4 timmar på vattnet med 8.4 kvm blev det ändå en hel del planing i platt frånlandsvind vid Vitsgarn med draghjälp från Mysingen.

Med lättvindsprylar kan det bli bättre i morgon må på NO!

• vindsokaren

Medlem
    21 april, 2014 vid 05:51

Ja vilket väder det blir idag.
    Provar cb bräda idag med matsäck och lite längre tur.
    Typ Gålö till Dalarö.
    Lite för litet segel bara -7.5 har ingen mast till V8 -9.0.

• herr-pelegrin

Medlem
    21 april, 2014 vid 08:38

Måndag – Det drar i uppe i talltopparna redan kl 10.30 så Du klarar säkert downwinden med 7.5! Hoppas på en kanondag!

• tsss

Medlem
    21 april, 2014 vid 08:43

ja du vindsökaren, SMHI lovar upp till 8 m/sek i byarna så du lär nog plana utan bekymmer. Du saknar ju dom här extra kilona som vi andra gärna släpar på.
    Åker själv ned en sväng till TWC och kollar läget

• surfing_is_great

Medlem
    21 april, 2014 vid 09:17

Gålö just nu: stadiga 5-6 uppåt 8 i byarna jag + några kitare på plats

• vindsokaren

Medlem
    21 april, 2014 vid 09:50

En surfare här med 8.6 och 135 lit.
    För se hur det går för honom.
    Kitarna planar som vanligt med 12:or blåser 5.5ms just nu.

• herr-pelegrin

Medlem
    21 april, 2014 vid 18:20

Vilken härlig måndag med sol, gubb-vind och plattvatten. Ostvinden är lite speciell och på hemmaplan måste man från en grundvind runt 4 m/s höjda för bästa ytor med byar runt 5-7 m/s. På Horsan drog det på tillräckligt under hela eftermiddagen men givet var det inte planing hela tiden. Mellan kl 14 och 16 var de helt ok och mycket planing med 8.4. Bättre än i går och lite mer uthålliga byar, som räckte till 500 metersrepor.

• herr-pelegrin

Medlem
    26 april, 2014 vid 11:27

Lördag – Usel prog men blev lite förvånad när det susade till i trädtopparna runt 13.15-tiden. Är månde sjöbrisen på gång? Det har säkert Electric en uppfattning kring! Runt 4-5 i Nynäs o 5-6 Revenge på Viva o kanske max 5 vid Muskö.

• henryk

Medlem
    26 april, 2014 vid 13:00

Gässar lite i Fituna nu… riggar 8,7… gränsfall, får se 🙂

• hanlar

Medlem
    26 april, 2014 vid 14:56

Hur gick det henryk? Blev der nåt? Jag fick lite planat med 9an längre in på hallsfjärden. Men det höll bara i en kortis.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk

• henryk

Medlem
    26 april, 2014 vid 16:44

Gick inte.. en kort planing … får se det som lite fysträning 🙂

• herr-pelegrin

Medlem
    28 april, 2014 vid 11:59

Veckan som kommer – Det ser lite halvdant ut framöver, frånsett torsdag fm. För oss som inte sprätter runt med banderoller och bara flaggar på Konungens födelsedag gäller det snarare att undvika sista Valborgspilsnern…

Sida 38 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.