• electric

Member
    28 april, 2014 at 19:18

Mot bakgrund av Pelegrins ganska dystra utsikter för resten av veckan så var det ett bra val vi 4 pers gjorde som chansade på Fituna nu idag, måndag. Det blev nämligen ett par timmar med 7.4-7.7 i en sydlig vind som mot förmodan ökade något framåt sen eftermiddag. Därtill var det hyfsat varmt både i luft och vatten.

/Lars

• henryk

Member
    28 april, 2014 at 21:09

Attans oxå, orättvist att ni seglar när jag måste jobba 🙂
    Tur att Fituna ligger utanför de ständiga pelegrinska observationerna och prognoserna 🙂

• herr-pelegrin

Member
    29 april, 2014 at 11:20

Ha, ha, det är väl som Ni hela tiden har hävdat att det är något unikt med just Fituna. För övrigt ser proggarna lite bättre ut nu, i alla fall på nord, torsdag och framåt. Hur det sen blir får väl talltopparna varsla om(!)…

• wahlgren

Member
    30 april, 2014 at 11:48

Hej på er.
    Nordligt imorgon. Gålo, är de lämpligast lr finns det andra bra alt där någon tänkt köra? Gärna söder om stan. Bor själv i södertälje men är flexibel för trevlig surf 🙂

• henryk

Member
    30 april, 2014 at 15:52

Nord, kanske med lite vridning åt väst, då funkar Skälåker dåligt…
    Har inget bra alternativ i huvet…

• staffomania

Member
    30 april, 2014 at 19:00

@Wahlgren 722828 wrote:

Hej på er.
    Nordligt imorgon. Gålo, är de lämpligast lr finns det andra bra alt där någon tänkt köra? Gärna söder om stan. Bor själv i södertälje men är flexibel för trevlig surf 🙂

Vi är två som ska dra ut imorgon men lite osäkert på var vi hamnar. Man vill ju gärna köra på något lättåkt ställe eftersom det är premiär och jäkligt kallt. Gålö funkar väl bäst på NO (Man ser på kartan att N funkar sådär) annars är Sandvikens brygga i Södertälje en av de bättre N spottarna i Sthlm. Får se vad det blir men just nu säger prognosen NNO tidigt på morgonen för att sen bli N.

• vindsokaren

Member
    30 april, 2014 at 22:36

Jaha får bli lite byig hemmasurf i Tyresö idag men man får nog gå upp i tid.

• vindsokaren

Member
    1 maj, 2014 at 06:33

Nja fryser händerna till is när man mäter vinden så ska man nog inte surfa.
    Blåste iallafall 11 i byarna.

• henryk

Member
    1 maj, 2014 at 15:31

Blev iaf lite segling med 6,6 slalom på Görveln ! Har inte vart där på åratal, men perfekt riktning nno, sol och bra tryck… Kallt dock
    Säger som Rasmus W ; -Var var alla görvelnsurfare !?

Skickas från min iPad via Tapatalk

• svenne

Member
    1 maj, 2014 at 16:07

Det är nästan så att höll på att bjuda med dig till vår secret. Men näe. 🙂

• vindsokaren

Member
    1 maj, 2014 at 16:15

Japp solen tittade fram och vips hade man en 5.0:a i handen
    Byarna hade 15ms men väldigt byig vind idag på Erstaviken
    Engångshandskar under cold mitts hanskarna fungerade perfekt.
    Varmare än han som stod på stranden o filma.

• henryk

Member
    1 maj, 2014 at 16:25

Åh, secret i stockholm ! – nåja ekerö typ…, Ska nog lyckas mjölka dig på den i ducaton !?

Sent from my iPhone using Tapatalk

• staffomania

Member
    1 maj, 2014 at 20:07

Körde vid Sandvikens Brygga med min nya bräda och jäklar vad svårt det blev. Hade väldiga problem att ta mig hem och var dessutom överriggad (7.5). Som tur var så körde jag inte så långt ifrån land men var helt slut efter att kört sammanlagt 10min.

• herr-pelegrin

Member
    1 maj, 2014 at 20:52

Härligt med ärliga icke machobeskrivningar! Tack Staffomania! 😃

• herr-pelegrin

Member
    2 maj, 2014 at 07:52

Fredag – Lugnt på morgonen men 09.45 ökade vinden. Seglingsbar NV med lättvindsprylar! Lite mer på V än i går.

Kl 10.05 har det ökat!

Lyckades pricka in exakt när vinden dippade och molnen kom! 2-4 m/s o extremt korta byar med 5-6 m/s. Helt värdelöst!

Page 39 of 87

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

You must be logged in to create new discussions.