Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm
-
Kommer jag med känns det som. Men jag blir nog inte där så tidigt som till 10. Siktar på Lunch typ. Finns det något fik eller så där som man kan köpa kaffe på eller ska man leta fram en termos?
BTW. Om det är någon som sitter på gott om fenskruvar i olika längder så köper jag gärna en. Min är farligt kort och jag glömde få med mig en från Surfspot innan de stängde när jag köpte fenor.
-
Var dit och kikade idag men aldrig ut på vattnet. Tog egen liten stund innan jag hittade “spoten” haha. Jag såg inget ställe där man kan handla något som låg i närheten om inte nån som kanske bor i krokarna vet! Blir lite kort visit då jag ” måste” börja riva vårat kök imorn. Har bara en fenskruv över tyvärr men minns inte vilken längd.
-
Det verkar iofs som om alla vädersiter skriver ner vinden just nu :/
-
@Consigliere 725615 wrote:
Det verkar iofs som om alla vädersiter skriver ner vinden just nu :/
Vad säger herrn…ahhhhh! Ska hålla koll nu sen ta beslut imorn bitti . Ett tips på en app jag har som heter “viva”och är för båttrafik där det finns live uppdat för vind runt om svenska kusten.
-
Kul att det kommer lite folk till Tyresö klubben.
Svårt att sia om vinden men det kommer vara aktivitet där ändå med flera nybörjare så klubben utrustning kommer användas flitigt.
Går def. Att träna i lägre vindar också -all träning är bra träning- -
Så sant, vindsökar’n. Om inte annat så ska jag träna på att ha en elektronisk bilnyckel innanför våtdräkten. Förutom att hoppas att den håller sig torr, kommer jag försöka mig på en Clew-first-unlocking-wolksvagen.
-
Söndag verkar ju bjuda på tillräckligt med vind. Det är väl bara ut i köra😊!
-
@Herr Pelegrin 725636 wrote:
Söndag verkar ju bjuda på tillräckligt med vind. Det är väl bara ut i köra😊!
Någon som är ute i Stockholmsområdet idag? Var, och är det bra?
-
Chansade på frånlandsvind ist för Bruket. Det var rätt ok på Horsan mellan 12.30 och 14.00 beroende på vad man har för preferenser. Plattvatten, ca 5-6 m/s, o helt ok med 9.2 kvm. Sen avtog vinden o planingsbyarna blev allt kortare…
-
Jag funderade på att dra till Skanssundet där det ju funkar på O-S om det är vind typ 10 m/s eller mer. Ju mer sydlig riktning, desto bättre. Jag avstod dock från att åka – som tur var, ty vinden lade sig ju tidigare än vad prognoserna sade. Men kanske blir det läge i morgon (måndag)?
/Lars
-
Den sovande klubben TWC fick idag lite gnista.
4 klubbsegel riggade och 3 nya medlemmar.
Vinden började komma vid 10:30
Och ökade fram till 15:30 underbart med shortssurf, grill och ca 20 surfare på plats.
7.5 och uppåt var det som gällde
Topp:26.5knop -
Erstaviken (twc) gav hyfsad planing med stora grejor men behållningen var ju tempen – började med shorty men det blev bara för svettigt… Repris imorrn!
-
Trälhavet höll 5-8 hela dan, mkt bra segling för formula men inte för ngt annat…
-
TWC var en trevlig spot med massor av trevligt folk på. Fick plana några vändor men var oftast underriggad med mina 6.5. Hade gärna åkt dit imorgon också om bara SurfSpot hade öppnat lite tidigare så man kunde köpt med sig ett större segel.
-
Funderar på att upptäcka erstaviken imorgon.
Är det någon som tror på vind, och är det vid trinntorpsbadet ni kör eller badet som ligger längre in i viken? Skulle ju vara kul med sällskap på vattnet.
Logga in för att svara.