Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm
-
Dalarö va ok i eftermiddag, pendlade mellan 6 o 8 m/s så 7.5 o shorts va mitt kit oxo, liite svalt dock när man kraschade gipparna:-)
-
nå´n rapport från idag Månd el har det lagt sig …??? (14:00)
eller ska man vänta till sydvästan imorn em / kväll…Kuling…??? -
Måndags (-rapport) – För de som stack ut på gässande fjärdar på fm var det säkert bra tryck i nordan. Jag o Janne kom ut lite sent med 7.6 o 8.5 och det funkade ett tag där vi båda fick några 1000-metersrepor. Som prognosen sa så dog vinden o då räckte inte ens 9.3 framåt 14.30. Nu är det stiltje nära på.
Vindsökarn – Kul att klubbgänget fick köra i går. Såg att det måste varit fin vind. -
Jag körde vid Resarö runt 10:00 med 7.2 segel, och kunna plana 2-3 gånger bara. Men det va mycket byvind. Runt 11:30 det blåste ganska bra typ 10m/s.
-
Nike – Jag kände igen det där! Byarna var stundtals “ihåliga” och det var ganska jobbig segling när man lätt tappade planing.
-
Ser ju lovande ut imorgon o onsdag. Dalarö imorgon och Näsby på onsdag. Vad säger ni?
-
Onsdag – kl 10.20 är det stiltje trots goda prognoser för södra skärgården. Blankt i viken.
-
10.30 har västvinden kommit i gång. Dock ingen styrka än.
-
Ja….å proggarna är rejält sänkta…!!!! …. ovanligt……. 🙁
hör gärna av dig igen Pelegrin om det ändras….
tänkte mig utåt efter 15….dvs om det verkar bli nå´t….. -
ojdå…mittåt…….radioproggen va ju inte lovande men Smhi har ju höjt..!!!??? 10-15 fram till 18:00?????
ahhh får väl ta en tur till Björkvik då -
Det ser kanske änå ut att kunna bli något. Det susar i björkarna och kommer en o annan lite kåre från sydväst. Det kan vara på gång (?)!!!
11.15 är det lite bättre – Formula kan fungera.12.00 går det nog att köra lättvindsplanka. Om proggen håller lär det ju öka o bli ok för mindre nrädor.
-
-
Nu kan Ni rigga litet! Ut underriggad med 7.6 o in överriggad runt 14.15. Det brallar bra i byarna!!!
-
Årets dag på Fituna. 5.3 å 90 liters i 3 timmar. Jag la av vid 18 men det låg kvar minst lika mkt vind då.
Logga in för att svara.