Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2015
-
Körde några vändor på Fituna med 6.1 och 141L-bräda kändes lite stort. Fegade lite och vågade/orkade inte riktigt stänga seglet till 100% och då blir det mer survivalsurf. Dom flesta verkade köra runt 5kvm.
Fryser fortfarande!!
-
Speaking of freezing, I tried wearing disposable dishwash gloves thin and on top of it my summer windsurf gloves. Works like a charm and you still have same grip
-
Närlunda , 5,0 funkar fint i början och på andra sidan, lite klent i mitten som det ser ut just nu/L
-
Ökar nu, går fint med gäss överallt , måste tyvärr ge mig för idag /L
-
Vivas vindmätare verkar blåst sönder. I datorn ligger det nere och i mobilen är det gamla värden från i morse som visas. Hursomhelst blåser det rejält efter det att tunga moln jobbat sig ut västerifrån men nu försvunnit i södra skärgården. Det borde vara 15 i byarna.
Mittåt – Det maxar säkert en bra bit över 15!
-
Jag drar till Farstanäs nu … som ju funkar upp till nästan väst. Tror det blir fler där i e.m.
/Lars -
Hur är det nu, kan man köra i badbyxor stockholmsområdet?
Nejmen klarar man sig med lång 3/2 med skor?
/Marcus
-
Blåser rejält i stan nu. Vindmätarna på viva kan inte visa rätt.
@Parmezzan 733529 wrote:
Hur är det nu, kan man köra i badbyxor stockholmsområdet?
Nejmen klarar man sig med lång 3/2 med skor?
/Marcus
Igår frös jag i min vinterdräkt. Fortfarande väldigt kallt i vattnet så en 3/2 är nog i tunnaste laget.
-
Ajdå, ändå är det juni.. Det är ju inte kul att fegköra för att inte bli blöt om man inte har en vintervåtdräkt..
-
Det pumpar fortfarande på rejält i byarna i södra. Växlande molnighet, en hel del sol och inget regn.
-
Det blåser väst vad jag kan se och rejält ännu, möjligen är byarna mindre hårda. Upp mot Årsta Havsbad låg det på rejält för någon timme sen, såg jag.
-
Rapport från Farstanäs: Det blev ju riktigt bra! Vinden var kring VSV, typ 250-260 grader. Vi två (inte fler då, konstigt nog) som var där på e.m. körde 4.7 & 5.0. Ibland var man överriggad förstås när byarna kom, men hellre det än ha för lite segel mellan dem. Två pers till kom lite senare och jag tror även de fick tillräckligt bra vind. (Undrar var alla andra körde idag? Närlunda?)
/Lars
Logga in för att svara.