Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

• pete

Medlem
    21 juli, 2015 vid 08:45

Vinden verkar ju dröja lite, så jag siktar på Fituna lite senare i em. Det ser inte ut att ha dragit igång än.
    /Peter

• rockan10

Medlem
    21 juli, 2015 vid 09:57

Vilken vind mätare ska man titta på för Fituna idag ?

• herr-pelegrin

Medlem
    21 juli, 2015 vid 10:21

Rockan – Det kommer säkert svar från de som seglar där men det rör vind omkring syd som väntas i eftermiddag. Electric har skrivit “doktorsavhandlingar” kring fenomenet Fituna och dess lämpliga vindriktningar. Där framgår exakt vilka riktningar som gäller.

Tisdag – Kl 12.15 har vinden kommit i gång i södra skärgården. Runt 6 m/s på sydväst. Det bådar gott inför eftermiddagens prog. Jag antar att Ni kan chansa på en vindökning. I övrigt är det helt grått men inget regn än.

• bjornen

Medlem
    21 juli, 2015 vid 10:33

Jag är på fituna runt kl13 och kan rapportera

Mvh Björn

• bjornen

Medlem
    21 juli, 2015 vid 10:53

Framme och det ser ganska bra ut redan nu. Ca 7-8.

Mvh Björn

• electric

Medlem
    21 juli, 2015 vid 10:58

@Bjornen 734545 wrote:

Framme och det ser ganska bra ut redan nu. Ca 7-8.

Mvh Björn

Tack för info!
    /Lars

• herr-pelegrin

Medlem
    21 juli, 2015 vid 12:13

Kl 14.10 har vinden ökat! Bra surfvind på syd!

Hmm… 15.20 började det regna lite lätt. Rejält vindtapp, tyvärr. Fituna har väl vind som vanligt men just nu är det under 5 i södra skärgården, precis när man skulle ge sig ut.

Ja, vad ska man säga om Horsan som frånlandsspot i sydvind. Inte bästa vindriktningen precis. Planing 30 % av tiden med 8.4 under eftermiddagen innan vinden la av i samband med ihållande regn. Proggen höll inte m a o.

• electric

Medlem
    21 juli, 2015 vid 18:35

@Herr Pelegrin 734548 wrote:

Kl 14.10 har vinden ökat! Bra surfvind på syd!
    Hmm… 15.20 började det regna lite lätt. Rejält vindtapp, tyvärr. Fituna har väl vind som vanligt men just nu är det under 5 i södra skärgården, precis när man skulle ge sig ut. … … Proggen höll inte m a o.

Ja, Fituna hade vind (fram till 17.30, dvs enligt prognos). När jag stack dit (tack vare Björnens rapport) så trodde jag väl inte riktigt på det, men det blev ju en helt ok e.m. (det kördes 5.7-8.2).

/Lars

• herr-pelegrin

Medlem
    22 juli, 2015 vid 07:18

Onsdag – Proggen håller hittills. 09.15 blåser det 8-10 på väst i Nynäs och det drar på hyfsat även i södra innerskärgården med lite gung i talltopparna. Sett i backspegeln har det under en period varit större chans till bra vind på fm eller mitt på dagen än på em.

• sundheden

Medlem
    22 juli, 2015 vid 09:19

Fredag i Sthlm på fredag ser generellt riktigt bra ut.
    Har inte surfat sen 2009 så jag tänkte jag sikta på Brevik som nypremiär. =)

http://www.windguru.cz/se/index.php?sc=105843&sty=m_spot

/ Stefan

• tigerflash

Medlem
    22 juli, 2015 vid 10:30

Har också funderat på Brevik på fredag… Har aldrig kört i Brevik och är sugen att testa. Inte kört närlunda heller men är man lite sen dit så blir det problem med parkering enl rykten./ Erik

Skickat från min iPhone med Tapatalk

• herr-pelegrin

Medlem
    22 juli, 2015 vid 11:46

Vad gäller onsdagen så var jag rejält överriggad med 8.4 vid 10.30-11-tiden. Sedan körde vi istället 2 x 6.5 till vinden avtog.

• electric

Medlem
    22 juli, 2015 vid 11:48

@Tigerflash 734562 wrote:

Har också funderat på Brevik på fredag… Har aldrig kört i Brevik och är sugen att testa. Inte kört närlunda heller men är man lite sen dit så blir det problem med parkering enl rykten./ Erik

Farstanäs då … 🙂
    /Lars

• tigerflash

Medlem
    22 juli, 2015 vid 12:04

Är inte uteslutet alls..:) sist jag körde på Farstanäs då det brallade rejält i byarna så behövde man så långt ut vilket inte var problemet men jag misstänkte att det var liiite nord i vinden vilket gjorde det lite bökigt vid flera tillfällen men grymt bra summa sumarum. Halva restiden till Farstanäs och om jag känner mig själv rätt så blir det nog dit.:) hoppas fler sluter upp../ Erik

• electric

Medlem
    22 juli, 2015 vid 14:16

@Tigerflash 734566 wrote:

Är inte uteslutet alls..:) sist jag körde på Farstanäs då det brallade rejält i byarna så behövde man så långt ut vilket inte var problemet men jag misstänkte att det var liiite nord i vinden vilket gjorde det lite bökigt vid flera tillfällen men grymt bra summa sumarum. Halva restiden till Farstanäs och om jag känner mig själv rätt så blir det nog dit.:) hoppas fler sluter upp../ Erik

Om den lovande prognosen för fredagen håller så blir det fler på Farstanäs …
    /Lars

Sida 28 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.