Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2015
-
Vinden verkar ju dröja lite, så jag siktar på Fituna lite senare i em. Det ser inte ut att ha dragit igång än.
/Peter -
Rockan – Det kommer säkert svar från de som seglar där men det rör vind omkring syd som väntas i eftermiddag. Electric har skrivit “doktorsavhandlingar” kring fenomenet Fituna och dess lämpliga vindriktningar. Där framgår exakt vilka riktningar som gäller.
Tisdag – Kl 12.15 har vinden kommit i gång i södra skärgården. Runt 6 m/s på sydväst. Det bådar gott inför eftermiddagens prog. Jag antar att Ni kan chansa på en vindökning. I övrigt är det helt grått men inget regn än.
-
Kl 14.10 har vinden ökat! Bra surfvind på syd!
Hmm… 15.20 började det regna lite lätt. Rejält vindtapp, tyvärr. Fituna har väl vind som vanligt men just nu är det under 5 i södra skärgården, precis när man skulle ge sig ut.
Ja, vad ska man säga om Horsan som frånlandsspot i sydvind. Inte bästa vindriktningen precis. Planing 30 % av tiden med 8.4 under eftermiddagen innan vinden la av i samband med ihållande regn. Proggen höll inte m a o.
-
@Herr Pelegrin 734548 wrote:
Kl 14.10 har vinden ökat! Bra surfvind på syd!
Hmm… 15.20 började det regna lite lätt. Rejält vindtapp, tyvärr. Fituna har väl vind som vanligt men just nu är det under 5 i södra skärgården, precis när man skulle ge sig ut. … … Proggen höll inte m a o.Ja, Fituna hade vind (fram till 17.30, dvs enligt prognos). När jag stack dit (tack vare Björnens rapport) så trodde jag väl inte riktigt på det, men det blev ju en helt ok e.m. (det kördes 5.7-8.2).
/Lars
-
Onsdag – Proggen håller hittills. 09.15 blåser det 8-10 på väst i Nynäs och det drar på hyfsat även i södra innerskärgården med lite gung i talltopparna. Sett i backspegeln har det under en period varit större chans till bra vind på fm eller mitt på dagen än på em.
-
Fredag i Sthlm på fredag ser generellt riktigt bra ut.
Har inte surfat sen 2009 så jag tänkte jag sikta på Brevik som nypremiär. =)http://www.windguru.cz/se/index.php?sc=105843&sty=m_spot
/ Stefan
-
Har också funderat på Brevik på fredag… Har aldrig kört i Brevik och är sugen att testa. Inte kört närlunda heller men är man lite sen dit så blir det problem med parkering enl rykten./ Erik
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Vad gäller onsdagen så var jag rejält överriggad med 8.4 vid 10.30-11-tiden. Sedan körde vi istället 2 x 6.5 till vinden avtog.
-
@Tigerflash 734562 wrote:
Har också funderat på Brevik på fredag… Har aldrig kört i Brevik och är sugen att testa. Inte kört närlunda heller men är man lite sen dit så blir det problem med parkering enl rykten./ Erik
Farstanäs då … 🙂
/Lars -
Är inte uteslutet alls..:) sist jag körde på Farstanäs då det brallade rejält i byarna så behövde man så långt ut vilket inte var problemet men jag misstänkte att det var liiite nord i vinden vilket gjorde det lite bökigt vid flera tillfällen men grymt bra summa sumarum. Halva restiden till Farstanäs och om jag känner mig själv rätt så blir det nog dit.:) hoppas fler sluter upp../ Erik
-
@Tigerflash 734566 wrote:
Är inte uteslutet alls..:) sist jag körde på Farstanäs då det brallade rejält i byarna så behövde man så långt ut vilket inte var problemet men jag misstänkte att det var liiite nord i vinden vilket gjorde det lite bökigt vid flera tillfällen men grymt bra summa sumarum. Halva restiden till Farstanäs och om jag känner mig själv rätt så blir det nog dit.:) hoppas fler sluter upp../ Erik
Om den lovande prognosen för fredagen håller så blir det fler på Farstanäs …
/Lars
Logga in för att svara.