Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2015
-
Snygga bilder! Det var ett kaxigt gäng! I skärgården var det väl mellan 15-20 m/s. Hade inte en tanke på att ge mig ut. Hur mkt blåste det i Närlunda?
-
Jag var ute i Österskär.var helt värdelöst. Vinden pendlade mellan knappt ståbart (på 100 l) till bra tryck i 4.7… Vart in och ut sen droppade vinden till ca 6-7 m/s. En kvart senare drog det igång igen, men då frös man redan ordentligt i våtdräkten…har aldrig upplevt byigare vind än idag.
-
Vid Karlsudd var det rejält med vind. I början runt lunch ganska jämn och kraftigt överriggad 4.2 vind med vågbräda. Senare väldigt byigt och växlande riktning. Fortfarande kallt vatten men förvånad hur bra senaste 5/4 dräkten är ( Xcel Infiniti). Fryser inte ett smack i 2-4 gradigt vatten. Dock blir ju händerna kalla ganska fort när de badas.
-
@sailortrash 732040 wrote:
Jag var ute i Österskär.var helt värdelöst. Vinden pendlade mellan knappt ståbart (på 100 l) till bra tryck i 4.7… Vart in och ut sen droppade vinden till ca 6-7 m/s. En kvart senare drog det igång igen, men då frös man redan ordentligt i våtdräkten…har aldrig upplevt byigare vind än idag.
Verkar va framtiden…….by-eländet…el e de ett Stockholms fenomen……..va säger ni Skåningar och Västkustbor…….
kan nån fixa ett segel som tar mellan 7,0-4,2…….. 🙂
-
Hoppas på Lilla Sand på Ingarö, Funkar fint på den riktningen.
-
.ituna 🙂 . Ja, det ser ju rätt lovande ut. (Det gäller bara att se till att man inte “måste” ställa upp på valborgsfirandet alltför tidigt).
Logga in för att svara.