Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

• tigerflash

Medlem
    26 juli, 2015 vid 06:16

Herrn börjar bli en legend:) vi kommer vara där vid senast 11 och skickar en rapport på plats.:)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

• herr-pelegrin

Medlem
    26 juli, 2015 vid 07:10

Söndag – kl 09.00 har det dragit igång på S i södra, ungefär som i Nynäs med säkert 7-8 m/s i byarna. Den dimma som är kvar verkar lätta så sikten är fullt tillräcklig för att surfa. Det ska tilläggas att det ökar efter hand.

• tigerflash

Medlem
    26 juli, 2015 vid 07:53

Just nu 5-8ca på fituna… Gässar i mitten av farleden.

• tigerflash

Medlem
    26 juli, 2015 vid 08:19

Dock var bommen öppen när jag kom. Ingen var här. Vågade inte stänga utifall någon med rätt att va här blir inlåst .:/

• tigerflash

Medlem
    26 juli, 2015 vid 08:27

@Tigerflash 734648 wrote:

Dock var bommen öppen när jag kom. Ingen var här. Vågade inte stänga utifall någon med rätt att va här blir inlåst .:/

Verkar öka i grund just nu.. Vi riggar 6,5-7,5 får se…

• herr-pelegrin

Medlem
    26 juli, 2015 vid 08:31

Runt 10 i byarna 10.30.

• electric

Medlem
    26 juli, 2015 vid 10:49

@Tigerflash 734648 wrote:

Dock var bommen öppen när jag kom. Ingen var här. Vågade inte stänga utifall någon med rätt att va här blir inlåst.

Bommen ska ALLTID vara stängd. Det är klubbens bom och det åligger oss att aldrig låta den stå öppen. Det är viktigt, annars finns ju risk att obehöriga åker in och sen kan det ju bli jobbigt att få ut dem! Vv stäng bommen så snart du kan!
    /Lars

• tigerflash

Medlem
    26 juli, 2015 vid 12:41

@Electric 734658 wrote:

Bommen ska ALLTID vara stängd. Det är klubbens bom och det åligger oss att aldrig låta den stå öppen. Det är viktigt, annars finns ju risk att obehöriga åker in och sen kan det ju bli jobbigt att få ut dem! Vv stäng bommen så snart du kan!
    /Lars[/QUOTE
    Kom några välkända ansikten strax efter… Åkte hem för en stund sedan och upptäckte att låset var borta.😒

• tigerflash

Medlem
    26 juli, 2015 vid 13:16

Fituna har bjudit upp till dans idag igen:) och bjuder just nu också då det var bra drag när jag åkte .6-7 segel för ett tag sedan och mötte ett par när jag åkte hem. Själv körde jag 5,7 efter att känts lite stort med 6,5 och det var blandade storlekar vad jag såg men runt 6 var nog att föredra .:)
    / Erik

• vindsokaren

Medlem
    26 juli, 2015 vid 17:32

Tyresö längst ut lev. 5,7vindar idag underbar dag med 6st andra.
    Antar att Dalarö hade liknande förhållanden såg på statistiken att Dalarö hade topp 13ms idag.

• herr-pelegrin

Medlem
    27 juli, 2015 vid 07:32

Måndag – Kl 09.30 hade Nynäs ca 9-13 m/s på V. Det blåser mindre i södra innerskärgården men det drar på i byarna och är surfbart men kallt.

• herr-pelegrin

Medlem
    27 juli, 2015 vid 14:28

Riktigt usel inledning mitt på dagen. Fyra brädor på Horsan och ingen vind, trots att det drog på i Nynäs. På väg tillbaka kom vinden och det blev lite åka av under några timmar med 6.5-7.0 men lite större segel hade funkat bättre.

• electric

Medlem
    27 juli, 2015 vid 17:37

Fituna måndag em: Först var det för mycket väst i vinden för att fungera, men vid 14-tiden vred den ner mot syd och ökade. Så vi 5 pers som var där fick 2 timmars schysst vindsurf, med allt från 5.7 (gissa vem …) och 6.9 (jag) till 8.2. Faktiskt en bonus-e.m. mot bakgrund av de inte så lovande prognoserna.
    /Lars

(PS: Fitunabommen är nu försedd med ett nytt lås – och det kvarlämnade demolerade släpet/trailern, som visade sig vara stulen från Statoil, kommer att hämtas inom kort. DS)

(PS2: Tack ni som hörde av er till mig (eller här på konfen) om att bommen stod öppen och låset saknades! (Tigerflash, Peter, Per H, Stefan). Härmed uppmanas alla som upptäcker något som inte är som det ska vid Fituna att meddela mig eller Stefan M för ev. åtgärd. DS)

• herr-pelegrin

Medlem
    28 juli, 2015 vid 07:34

Det verkar som Fituna, Horsan och Dalarö funkade på måndagseftermiddagen. (De som kör på Dalarö skriver dock inget i detta forum.) I det här usla sommarvädret vill man ju gärna att varje grå dag ska bjuda på vind. Proggen för tisdagen ser ju riktigt bra ut. Ostlig vind är inte ofta man bjuds på men på Muskö är vi laddade och ligger i startgroparna. Ost=Horsan och SO=Bruket.

Tisdag – På morgonen hade vinden inte kommit igång i södra men vid 09.30 börjar det ta sig så smått men än räcker det inte.

10.30 har vinden ökat men bara marginellt. Blir att testa med 8.5.

• tigerflash

Medlem
    28 juli, 2015 vid 08:56

Får hoppas det ökar lite trots prognoser som visar “stora segel” idag. Har en liten fundering på fågelöudden på Lidingö .. Aldrig kört där men ser bra ut på ost. Återstår att se om det blir en resa dit runt 14-15 tiden./Erik

Sida 30 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.