Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2015
-
@wilund 735619 wrote:
Lägg en stund till i bilen på att åka till rullsand!
Har tyvärr inte tid imorn då det är fotboll med lillkillen fram till 13 tiden. Annars hade jag åkt upp till rullsand.👍👍/ Erik
-
Kom ner till Sandvikens brygga Henryk. Det är finfint på nord
-
Söndag – I dag måste ju hela gänget haft en kanondag! Vi var några som kom ut sent på Horsan och fick ta del av leveransen om 6-10 m/s. Vid 18-tiden gässade Horsan rakt över och det var uppskattningsvis ganska jämna 8-10 mitt på fjärden. Jag blev imponerad av en ung stark kille som kämpade ett par timmar med 7.0 kvm, planade en del men saknade teknik för att komma i selen. Det suger rätt bra! 6.5 kvm var rätt lagom men det hade nog gått att köra med 5.5.
-
Tråden verkar ha somnat in men hoppas inte folk blivit kalla om fötterna redan! I går, söndag, var ju en kanonfin surfdag trots lite regn. Många var säkert ute men skrivlusten är inte är väl så stor…
Måndag – Som Ni ser på Viva så brallar det ca 8-12 på NV i Nynäs och det blåser ungefär så pass i södra inneskärgården. Det är något starkare vind än i går. Solen skiner dessutom. Det är väl ungefär sådana här dagar många med -100 l lite väntat på? Flex? Komp? Sem? Byta pass med någon?
-
-
Jag får backa på vindstyrkan. Det har lagt sig en del o är väldigt byigt. 5.5 var för litet i vågorna på Horsan.
-
Funkar sådär idag, 5,7 lite klent , blir lite planing korta repor , vissa stråk med ok vind , klent däremellan /L
-
Bytte till 6.7. Först bara korta byar men sedan kom en vindökning runt 15.30 och då var det läge för mindre. Nu vid 16.30 är det bättre än mitt på dagen. Byarna är lite mer ihållande.
-
Tisdag – Kl 10.20. Liknande förhållanden som i går på NV men lägre vindstyrka än i går eftermiddag/kväll då det var rak N. Inomskärs är det risk för att det är lite väl korta byar med mycket vindvrid i dessa men styrkan i byarna räcker ju långt och väl. Fint väder är plus!
-
Igår kväll var Sandvikens brygga rätt grymt. Nästan obefintlig vind längst in men när man kom ut blåste det på rätt bra. Körde 6.7 och det funkade ok. Dom flesta körde runt 6kvm men några hade ännu mindre segel. På slutet hade jag däremot behövt ett större segel .
-
Kan bli lite mys-pys-segling på Erstaviken både lö-sö om det vill sig
Logga in för att svara.