Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2015
-
Funderar gör jag absolut. Bara barvaktsfrågan kvar att lösa…
-
Måndag – Om man jämför vindriktningen i dag med i lördags så är det i södra mer S och mindre O. Nynäs har 9-11 SO så styrkan är det ju inget fel på men som sagt lite mindre ost i dag. Hemmaplan körd mao.
-
Är vid erstaviken Tyresö och det ser ganska bra ut. Lite byigt vid land men verkar trycka på bra mot andra sidan. Riggar 7.1 slalom och sticker ut.
-
Siktar på att köra näsaäng idag vid 17 tiden!
Vinden verkar ha lagt sig lite.. kör imorrn istället. Hoppas att 5.2m2 räcker. -
Björkvik. Kör 7.8 med mestadels bra tryck. Funkar nog med ner till 6.0 också.
-
Vart kör man imorgon ef/kväll? Verkar som vinden ska vrida sig från SO till S, funderar på Dalarö. Någon annan som åker ut?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Om det vrider upp till syd och det ser bra ut åker jag i eftermiddag, Dalarö låter bra om det blåser tillräckligt..
-
Gott! Ja enligt klart verkar det bli 8-9 sydligt på Dalarö. Siktar på att vara ute runt 17-tiden
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Var nere i Näsbypark på morronen, byigt såklart, mindre vind än förväntat, 7.5-riggen blev inte bra, körde på grund o slog av fenan… men jag fick ju lite frisk luft =)
-
Petalz! Stockholmssurf i ett nötskal. Regnade det inte lite också? 😀
-
Tisdag – kl 11.40 är det 11-15 m/s i Nynäs på 154 grader. Tänk på att SO-spotarna från de senaste dagarna kanske inte håller nu när vinden går mer över mot ren S. Det är riktigt grisväder i södra skärgården men regnet ska väl avta under em.
-
2 timmar lätt överriggad 5.6, grym morgon! Vred mot syd och la sig lite när jag lämnade vid 10.
-
@BJÖRKVIKSMANNEN 735830 wrote:
Petalz! Stockholmssurf i ett nötskal. Regnade det inte lite också? 😀
Faktiskt inte så länge jag var där. Ställde däremot seglet ute på tork vid jobbet och en timme senare var det blötare än innan…:laugh:
Logga in för att svara.