Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2015
-
Finns det någonstans där folk lägger upp filmer/foto från sina surfsessions? Skulle vara kul och se hur folk hade det igår exempelvis. Själv var jag i Kapellskär med friska 11-15 m/s:smile:
-
Torsdag – Jag höll på med lite annat och kom plötsligt på att de finns något som heter vindsurfing men prognosen var väl inte mycket att hoppas på så som det såg ut till 13.30. Men kl 14 började det faktiskt hända lite i talltopparna på SV. Man kan nog hoppas på uppåt 8-10 m/s i byarna under eftermiddagen. Mest riktigt grått, en och annan kortare lätt skur men söderut ser det lite ljusare ut. Har Ni möjlighet att komma ut rätt snart kan det vara värt en chansning. Det dippar väl säkert mot kvällen.
-
Tråden verkar helt ha somnat in men jag gör ett absolut sista försök, sen får det vara…
Söndag – Kl 12.00 så har vinden ökat något på NV. Janne har kollat Horsan och det är runt 5-7 m/s. Nynäs har 6-9 m/s. Proggen ser ju ut att leverera några timmar till.
-
Tjena! Någon som har erfarenhet av surfspotet sandtungan i Norrtälje/Kapellskär? Tänker på helgen nästa vecka, ska blåsa V och NV. Undrar om det kan funka?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Någon som ska ut i helgen? Funderar på Fågelöudde fre/lör.
-
Jag med flera åker till Fågelöudde på fredag och lördag, lördag ser väl lite sisådär ut just nu men väder gubbarna har ju ändrat sig förr så varför inte denna gång.
-
Varför kan inte vinden komma på helgerna?
Måste vara med på en obligatorisk konferens med jobbet hela fredagen till sen kväll.
Typiskt! :-/Via Tapatalk
/ Stefan Sundheden -
I morgon så blir det närlundabadet för mig direkt efter jobbet. Då jag av en slump är på Ekerö och jobbar så blir det till att packa bilen full. Ska försöka vara där vid 15 tiden… Ser ju riktigt bra ut på prognosen 😃 / Erik
-
Aj då, synd Sundheden! Vi lär väl ses vid Brevik igen nån annan blåsig höstdag!
@Sundheden 736205 wrote:Varför kan inte vinden komma på helgerna?
Måste vara med på en obligatorisk konferens med jobbet hela fredagen till sen kväll.
Typiskt! :-/Via Tapatalk
/ Stefan Sundheden -
@dendrite 736216 wrote:
Aj då, synd Sundheden! Vi lär väl ses vid Brevik igen nån annan blåsig höstdag!
Om bara vinden kunde vänta ett endaste dygn!
Total stiltje enligt windguru på lördag.Nu knakar det i fönster redan, var ut en sväng med min Vaavud vindmätare, visade 7.6 m/s som mest och det i bostadsområde.
Via Tapatalk
/ Stefan Sundheden -
Vad tror ni om Torö idag?
Rida lite småvågor på stenstrand? -
Åker till Närlunda strax, skickar rapport när jag är framme /L
Logga in för att svara.