Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2015
-
Betr Farstanäs så fick jag just nu (kl 12) rapport om att det tyvärr är för mycket väst för att funka. De som var där hade iaf fått några åk i byarna innan det vred för mycket.
/Lars -
Är vid Brevik nu. Fyra gubbar här. Riggas 7.5 och 8.6. Själv har jag inte större än 6.0.
Via Tapatalk
/ Stefan Sundheden -
Hoppas Ni slapp känna av vindtappet på eftermiddagen som märktes bl a vid Fituna!!! Mot kvällen brallade det dock på vid Horsan.
-
@G_L 736583 wrote:
PS Hoppas det räckte med 6,0 så du fick plana!
Det fick jag, fick ett gäng riktigt bra repor, till och med en kort stund överriggad. 🙂
Jag har köpt en Vaavud vindmätare, den fäster man bara i telefonens hörlursutgång och tar hem deras app.
Med den kan jag även se vindmätningar gjord world wide inom de senaste 24h.Via Tapatalk
/ Stefan Sundheden -
Laddade upp en kort sekvens från en av dagens bättre repor på min Facebook.
Bör gå att se även för er.https://www.facebook.com/sundheden/videos/10153660446563431/
Via Tapatalk
/ Stefan Sundheden -
Var på Farstanäs och kom precis ut när vinden dog. Kollar man på viva ser man en stooor dipp precis när jag var ute med 9,2. Det kom dock några pustar precis när jag skulle sluta så fick några planingsvändor i alla fall.
-
Nån som vet temperaturen i Mälaren nu?
Verkar bli surfbart på söndag men vet inte om man behöver vantar o mössa. Tillbringar ju en del tid i vattnet också, inte bara på…
-
Mössa/huva är att rekommendera! Vantar behövs inte enligt mig om man är varm om övriga kroppen.
-
Jag tror det är surfbart imorgon förmiddag! Ska göra ett försök med 130L freeride och 7.1.
-
Möjligt att det blir för mycket väst men provar Dalarö från 8:30 hoppas att vi blir några till.
-
Någon mer som drar till Närlundabadet? Aldrig varit där men ska va bra på västligt??
-
Verkar blåsa bra idag, bättre än sist jag var ut. Dock lär det bli kallt med solens frånvaro.
Hade ingen koll på prognosen dock, så ligger här med årets bakfylla.
Yayy me! 😛Via Tapatalk
/ Stefan Sundheden
Log in to reply.