Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2016
-
Det börjar blåsa nu igen efter regnet, klart seglingsbart. Funderar på Fituna i alla fall. Är någon där? Hur ser det ut?
-
Jag tänkte dra nu till Fituna, verkar sådär på vindfyrarna men har inget bättre för mig.
Mvh,
-JG
-
Fituna kommer säkert funka fint i em när det vrider ner på syd – proggen ser nästan ut som igår då det blev 5.0-6.0-segling i flera timmar! 🙂
-
Vilka klockrena surfdagar i Stockholmsområdet! Lördagen bjöd ju både på syd och senare på fin väst! Vid 14 på söndagen ser det ju helt ok ut på sydväst som kan vrida mot syd.
-
Som sagt, även söndagen levererade. Bra bris på Horsan med 7.5, 7.0 och 6.7 men som vanligt på o av när vi kör frånlandsvind på S.
-
Måndag – Utan att kollat proggar så är det runt kl 12.00 kantboll på väst i södra skärgården. Kan vara runt 5-6 m/s som bäst i innerskärgården. Molnen trycker på utåt i och med att sjöbrisen är obefintlig. Svårt att spå hur eftermiddagen kan se ut. Det beror väl mycket på om brisen kommer igång eller om grundvinden håller i sig.
Kl 14.00 har molnen dragit ut, vinden mojnat och västriktningen består. Ingen sjöbris. -
Kl 14.30 är brisen igång. Molnkanten lite väl långt ut men det verkar vara hyfsat drag i sjöbrisen så det KAN funka…
-
Hmmm…. undrar om det kan vara värt att ta en sväng till Dalarö nu efter jobbet?
-
Gick ut med 4.7 + 94 freestyle wave, bytte ner till 4.2, sen till 3.8.
Efter lite käk och vila avslutade jag dan med 3.6 men borde tagit 3.3.Hälsningar från Naxos och Flisvos. 😊
Imorrn ökar vinden.
Via Tapatalk
/ Stefan Sundheden
Logga in för att svara.