Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2016
-
@kaolle 740206 wrote:
Jag borde börja rensa ut mina 460 master, jag har nog en 60 % som jag inte använder längre, intresserad?
/Stefan, 0760-447171Har skickat meddelande till dig./ Erik
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Lite förundrad kollar jag på bleke i viken kl 17.02 och tittar sedan på vindmätaren på Dalarö som visar 6.3 m/s. Det är en vindstyrka den visat en bra stund under eftermiddagen. Det är iofs en bit mellan Muskö och Dalarö men jag tänkte i alla fall höra med de som kör på Dalarö om Ni vet hur ofta mätaren uppdaterar vindstyrkan? Just nu ser det onekligen ut att vara ett högt värde.
-
Tror vindmätaren uppdaterar varannan minut, den visade ungefär samma runt lunch då jag för det mesta planade med 8,5
-
Ok, bra! Då vet man att man kan lita på den. Har kollat en del senaste tiden och var lite fundersam.
-
Här ser man lite mer http://www.weatherlink.com/user/kitenation/index.php?view=summary&headers=1
//Björn
-
Bra länkar! Tack!
Torsdag – Kl 12 är det mest syd i vinden i södra och det borde bli en bra eftermiddag trots att molnen tidigt gick långt ut. Molnen trycks nu i västlig riktning och minskar i omfång. -
@labbe 740218 wrote:
Söder om Rangsta bra tryck i 6,7
Labbe du kan du!!😃😃👍👍
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
@pete 740216 wrote:
… å här ser man trend+historik: http://windlogger.se (klicka på vindpilen för t ex Dalarö)
Grym länk. Satt precis på och klurade på om jag skulle göra någon webbsida som laddade ner vinddata så man kunde se historiken.
-
@Tigerflash 740219 wrote:
Labbe du kan du!!😃😃👍👍
Har hyrt en stuga söder om Rangsta mittemot norra udden på oaxen, prylarna ligger riggade 10 meter från stranden, jag var beredd när vridet och ökningen kom, fick c:a 4 timmar med bra tryck i 6,7 & 122l, provade även 5,4 & 96l men det lirade inte så snabbt tillbaka till 6,7 /L -
@labbe 740222 wrote:
@Tigerflash 740219 wrote:
Labbe du kan du!!😃😃👍👍
Har hyrt en stuga söder om Rangsta mittemot norra udden på oaxen, prylarna ligger riggade 10 meter från stranden, jag var beredd när vridet och ökningen kom, fick c:a 4 timmar med bra tryck i 6,7 & 122l, provade även 5,4 & 96l men det lirade inte så snabbt tillbaka till 6,7 /LLyllo dej, jag vill åxå
. -
Imorgon pausar jag men på lördag och kanske på söndag så blir det åka av 😀, jag tror kanske på Farstanäs på Lördg om det ligger å vrider mellan sv och v
-
Lördag – Kl 11.30 är det fortfarande mycket på väst i södra skärgården. Det blir knappast sjöbris den närmaste timmen eftersom ett tätare molnområde precis dragit ut. Blått utåt havet men molnigt i innerskärgården. Antar att man bör satsa på SV precis som proggen säger.
Logga in för att svara.