Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

• tigerflash

Member
    13 juli, 2016 at 14:18

@kaolle 740206 wrote:

Jag borde börja rensa ut mina 460 master, jag har nog en 60 % som jag inte använder längre, intresserad?
    /Stefan, 0760-447171

Har skickat meddelande till dig./ Erik

Skickat från min iPhone med Tapatalk

• herr-pelegrin

Member
    13 juli, 2016 at 15:06

Lite förundrad kollar jag på bleke i viken kl 17.02 och tittar sedan på vindmätaren på Dalarö som visar 6.3 m/s. Det är en vindstyrka den visat en bra stund under eftermiddagen. Det är iofs en bit mellan Muskö och Dalarö men jag tänkte i alla fall höra med de som kör på Dalarö om Ni vet hur ofta mätaren uppdaterar vindstyrkan? Just nu ser det onekligen ut att vara ett högt värde.

• surfing_is_great

Member
    13 juli, 2016 at 18:27

Tror vindmätaren uppdaterar varannan minut, den visade ungefär samma runt lunch då jag för det mesta planade med 8,5

• herr-pelegrin

Member
    13 juli, 2016 at 18:37

Ok, bra! Då vet man att man kan lita på den. Har kollat en del senaste tiden och var lite fundersam.

• bjornen

Member
    13 juli, 2016 at 19:12
  • pete

Member
    14 juli, 2016 at 09:58

… å här ser man trend+historik: http://windlogger.se (klicka på vindpilen för t ex Dalarö)

• herr-pelegrin

Member
    14 juli, 2016 at 10:20

Bra länkar! Tack!
    Torsdag – Kl 12 är det mest syd i vinden i södra och det borde bli en bra eftermiddag trots att molnen tidigt gick långt ut. Molnen trycks nu i västlig riktning och minskar i omfång.

• labbe

Member
    14 juli, 2016 at 12:08

Söder om Rangsta bra tryck i 6,7

• tigerflash

Member
    14 juli, 2016 at 16:01

@labbe 740218 wrote:

Söder om Rangsta bra tryck i 6,7

Labbe du kan du!!😃😃👍👍

Skickat från min iPhone med Tapatalk

• staffomania

Member
    14 juli, 2016 at 19:02

@pete 740216 wrote:

… å här ser man trend+historik: http://windlogger.se (klicka på vindpilen för t ex Dalarö)

Grym länk. Satt precis på och klurade på om jag skulle göra någon webbsida som laddade ner vinddata så man kunde se historiken.

• labbe

Member
    14 juli, 2016 at 20:23

@Tigerflash 740219 wrote:

Labbe du kan du!!😃😃👍👍
    Har hyrt en stuga söder om Rangsta mittemot norra udden på oaxen, prylarna ligger riggade 10 meter från stranden, jag var beredd när vridet och ökningen kom, fick c:a 4 timmar med bra tryck i 6,7 & 122l, provade även 5,4 & 96l men det lirade inte så snabbt tillbaka till 6,7 /L

• kaolle

Member
    14 juli, 2016 at 20:51

@labbe 740222 wrote:

@Tigerflash 740219 wrote:

Labbe du kan du!!😃😃👍👍
    Har hyrt en stuga söder om Rangsta mittemot norra udden på oaxen, prylarna ligger riggade 10 meter från stranden, jag var beredd när vridet och ökningen kom, fick c:a 4 timmar med bra tryck i 6,7 & 122l, provade även 5,4 & 96l men det lirade inte så snabbt tillbaka till 6,7 /L

Lyllo dej, jag vill åxå
    .

• kaolle

Member
    14 juli, 2016 at 20:54

Imorgon pausar jag men på lördag och kanske på söndag så blir det åka av 😀, jag tror kanske på Farstanäs på Lördg om det ligger å vrider mellan sv och v

• herr-pelegrin

Member
    16 juli, 2016 at 09:35

Lördag – Kl 11.30 är det fortfarande mycket på väst i södra skärgården. Det blir knappast sjöbris den närmaste timmen eftersom ett tätare molnområde precis dragit ut. Blått utåt havet men molnigt i innerskärgården. Antar att man bör satsa på SV precis som proggen säger.

• bjornen

Member
    16 juli, 2016 at 10:40

Dalarö ser bra ut!

//Björn

Page 32 of 72

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

You must be logged in to create new discussions.