Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2016
-
Ett par bilder från Brevik igår.
Via Tapatalk
/ Stefan Sundheden -
Jag kommer köra fituna lite senare då jag jobbar. Kanske vid 15 tiden är jag där och hoppas det blååååser då.😃/ Erik
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Åker till Dalarö snart och tränar på lillbrädan.
Kul om någon mer ser det härliga i surfing istället för att jobba en sån här dag./Claes
-
Jag fick just rapport från Fituna om att de riggar typ 4.7. Jag drar själv dit nu, kl 11.30.
/Lars -
Någon som har något tips på spot om man tidigast kan vara på vattnet från 17.00 i kväll? (Drar 15:40 från stan)
-
När jag åkte hem från jobbet med MCn såg jag en snubbe komma bärande på utrustningen ner mot riddarfjärden. Undrar hur det gick, vindriktningen kändes inte helt optimal för att köra där.
-
@staffomania 740716 wrote:
När jag åkte hem från jobbet med MCn såg jag en snubbe komma bärande på utrustningen ner mot riddarfjärden. Undrar hur det gick, vindriktningen kändes inte helt optimal för att köra där.
Jag har alltid undrat hur det ska blåsa för att man ska kunna segla där. Östligt typ? Att det skulle blåsa från saltsjön och klämmas ihop mellan söder och gamla stan?
-
Fituna levererade idag! Körde 6 timmar med fullt tryck i 4:8 & 96l👍
-
@Consigliere 740721 wrote:
Jag har alltid undrat hur det ska blåsa för att man ska kunna segla där. Östligt typ? Att det skulle blåsa från saltsjön och klämmas ihop mellan söder och gamla stan?
Ska nog blåsa östligt eller västligt om det ska gå att köra överhuvudtaget. Men skulle vara kul att pröva och köra där någon gång.
-
Oj, sex timmar i blåsten! Inte dåligt, Labbe. Hur många var på Fituna?
-
20-25 kanske , såg några kameror på stranden, förhoppningsvis kommer det lite bilder,
-
@labbe 740728 wrote:
20-25 kanske , såg några kameror på stranden, förhoppningsvis kommer det lite bilder,
Ja, här kommer en film (8 minuter) från denna härliga, blåsiga dag på Fituna. Den är lite “skakig”, dels pga vinden (!), dels pga att jag är ovan vid kameran :). Men kanske ändå kul att kolla för er som var där – kanske syns just du i nån sekvens. Om inte så kan den ju ändå utgöra ett litet minne från dagen.
https://www.youtube.com/watch?v=jY8TSpG1MT4
/Lars
Logga in för att svara.