Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2016
-
Onsdag – Kl 12.00 gässar det nordligt i södra (om nu någon skulle tro något annat).
-
Jag drar till Sandvikens brygga nu kl 12.30. Jag kommer dock inte att köra så länge; lägger av när det annonserade regnet kommer vid 15-tiden. Tror jag … .
/Lars -
Nej, det är inget myspsysväder precis. Lite regn på det här så är höstkänslan helt fulländad. Runt 15 grader och i södra är det gissningsvis dryga 10 m/s i byarna, kanske mer i vissa.
-
Fituna på nord , stundtals överriggad med 6:7 väldigt mycket av/på som det blir här på nord, riggar 5:7 nu
-
Jag hade faktiskt planerat att gå upp kl 05 idag för att segla lite innan jobbet men sen kom saker i vägen som gjorde att jag inte kunde lägga mig i tid för sådana eskapader så då blev sömn prioriterat i stället. Synd. Jag såg att det blåste när jag åkte till jobbet.
-
Jag funderar på Gålö i morgon runt kl 8. Verkar bli lite vind på förmiddagen. Någon fler som ska dit?
//Björn
-
@Electric 740891 wrote:
Jag drar till Sandvikens brygga nu kl 12.30. Jag kommer dock inte att köra så länge; lägger av när det annonserade regnet kommer vid 15-tiden. Tror jag … .
/LarsFör att psyka alla som inte var på plats (dvs alla utom jag, eftersom jag var ensam!) kan jag rapportera att det blev väldigt bra vindsurf vid Sandvikens brygga i nordvind ca 12 m/s.
(Lite märkligt att detta fina ställe numera nyttjas så lite! Det är ju ett suveränt ställe just på vindar NV-NNO).
/Lars -
Då hade Du bättre lycka än jag som inte hade läge att ge mig ut förrän det började regna så smått. Sommarens kortaste byar med vind mellan N o NO, eller båda riktningarna samtidigt. Körde 7.5 ett par timmar innan vinden helt dog…
-
Resarö på eftermiddagen bjöd på riktigt varierande vindstyrka. Byar på bedömt 9 men runt 5 i grunden (mycket guppande). Höstvädret till trots förgyller det ändå första arbetsveckan…
-
Åk till Rullsand på nord! Trevligt om man kunde få liv på denna fina vågspot, det är den värd. Idag var det verkligen fint.
-
Kom ut på Gålö efter regnet vid 18.. Väldigt byigt och inte mycket att hänga i granen. Sjukt kallt i vattnet!
-
I’m in. Före jobbet typ.
@Bjornen 740901 wrote:
Jag funderar på Gålö i morgon runt kl 8. Verkar bli lite vind på förmiddagen. Någon fler som ska dit?
//Björn
-
@malteaserr 740915 wrote:
I’m in. Före jobbet typ.
Jag hoppar över denna gång. Tycker det ser lite tunnt ut på observationerna.
//Björn
-
Det är lika tunt! Åtminstone kl 12.40 i södra.
Planing till o från med 8.4.
Logga in för att svara.