Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2016
-
Fituna av o på med vindvrid fram till kl 14. Vi hoppas på jämnare vind.
-
@Herr Pelegrin 741201 wrote:
14.15 är det bättre drag i vinden.
Björkviks brygga. Kört 6.4. Byter till 5.7 nu.
-
Fintuna var bra ungefär mellan 14.15 och 17. Innan av och på men efter 17 dog vinden i ett västvrid.
-
Tack vare vindmätaren så slapp jag en bomkörning idag, annars hade jag varit på fituna efter sju, får se om det blåser någonstans imorgon på dagen
-
Närlunda ser bra ut, en freestyle ute med 4:8-5:3, jag åker hem och hämtar prylarna
-
Lite klen med 5:7 , funkar i byarna men segt mellan, vrider lite mot NV stundtals, riggar 6:7
-
Ja med, efter lunch!
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
-
Onsdag – Jag har kollat västvinden på fjärden i södra kl 11.20. Grundvinden är lite bättre än i går vid den här tiden. Det gässar rätt brett i byarna. Gissar att det är vind för 6.5 – 7.5 kvm i dag i skärgården.
-
Har ni inget jobb gubbar? 😀
Sorry jag är bara lite avis här på kontoret.Fick mig en vända igår vid 18:15 i alla fall, 4-5 planingar á 100 meter med 7.5an, Yayyy o/
Skickat från min Nokia 5110 via Tapatalk
-
Efter några timmar ute med 6.7 så kan meddelas att det var liknande förhållanden som på Närlunda i södra skärgården. Väldigt bra tryck i byarna men de var lite kortare än vad man kunde tro. Planing 50 % av tiden. Med större grejer hade det nog gått att hålla planing lite mer. Framåt 16 gässar det fortfarande i byarna på Horsan.
-
Blev några vändor med 7,7 sen ökade det och vred lite mer mot väst, tillbaka till 6:7 bra tryck stundtals, packade ihop vid 3, hade kört längre om jag inte hämtat på dagis/skola
Logga in för att svara.